به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 733
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 2,670
بازدید ماه: 118,176
بازدید کل: 23,779,973
افراد آنلاین: 77
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۷۰۳ - سید ابوالحسن موسوی طباطبایی: مملکت صاحب‌الزمان (ارواحنا فداه) ۱۴۰۰/۰۱/۱۵

 

مملکت صاحب‌الزمان (ارواحنا فداه)

۱۴۰۰/۰۱/۱۵
دعا برای ظهور امام زمان (ع) مهترین وظیفه دوران غیبت است


کشور ایران متعلق است به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و همواره عنایات و تفضلات آن خاندان مکرّم، شامل حال این ملت بوده است. نگاهی به حوادث چهل و دو ساله پس از انقلاب، گویای این حقیقت است که در بحران‌های بسیار سخت، دستگیر و راهنمای ملت ما عنایات آسمانی و امدادهای غیبی بوده است.
پیروزی انقلاب اسلامی و فتح مبین در جنگ تحمیلی هشت ساله که نبردی به شدت نابرابر بود و از آن به جنگ جهانی علیه یک ملت تعبیر می‌شود، نمونه‌ای از همین تفضلات است. ناکامی‌ دشمنان در عرصه‌های مختلف مانند: حمله نظامی آمریکا به طبس، تحریم‌های سنگین و فلج‌کننده، آشوب‌ و غائله‌های سنگین چون فتنه ۸۸ و هجمه‌ها و ضرباتِ مختلف و سنگین اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی که از هر سو بر پیکره نظام مقدس ما وارد آمده و هزینه‌های سرسام‌آوری که دشمنان برای سقوط و تجزیه ایران اسلامی نموده‌اند، همه و همه برای صاحبان بصیرت درس خداشناسی و برای ناظران و نیز دشمنان خونخوار این مرز و بوم، مایه اعجاب و تحیّر بوده است.
این حقیقت بزرگ را امام زمان ارواحناه فداه چنین بیان فرموده‌اند: «إنّا غَيرُ مُهمِلينَ لِمُراعاتِكُم وَ لا ناسينَ لِذِكرِكُم وَ لَو ذلِكَ لَنَزَلَ بِكُمُ اللَأواءُ وَ اصْطَلَمَكُمُ الأعداءُ؛ ما در رعایت حال شما کوتاهی نمی‌کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده‌ایم که اگر جز این بود گرفتاری‌ها به شما روی می‌آورد و دشمنان، شما را ریشه‌کن می‌کردند.» در حدیث دیگری نیز آن امام غایب از نظر فرموده‌اند: «تسلیم ما باشید و کارها را به ما واگذارید زیرا بر ماست که شما را از سرچشمه، سیراب بازگردانیم چنان‌که بردن شما به سرچشمه نیز برعهده ما بوده است.»
وجود مبارک امام راحل و خلفِ صالح و حکیم او به‌عنوان رهبران این نظام مقدس نیز از برکات و عنایات اهل‌بیت(ع) است که در طول این چهار دهه، هدایت کشور را از درون امواج کوه پیکر و سهمگین توطئه‌های داخلی و خارجی، برعهده داشته‌اند.
سال جدید با ویژگی‌های منحصربه‌فردی آغاز می‌شود. امسال طلیعه ورود به قرن پانزدهم هجری شمسی است و همان‌گونه که مقام معظم رهبری در سخنان نوروزی خود‌ اشاره فرمودند آغاز و پایان آن متبرک به جشن میلاد حضرت صاحب‌ العصر و الزمان ارواحنا فداه است. نگاه سرشار از اميدِ معظم‌له به آینده کشور‌، این نوید را به ملت می‌دهد که به یاری امام عصر(عج) سختی‌ها پشت‌سر گذاشته می‌شود و ملت بزرگ ایران با گذر از رنج‌ها به قله توفیق و کامیابی راه می‌یابد. تأكيد رهبری معظم به مسئله تولید که در سال گذشته و سال جدید به‌عنوان شعار سال مطرح فرمودند، نقشه راهی است که کشور عزیز ما را به استقلال مادی و معنوی می‌رساند.
یکی از حساس‌ترین مسائلی که در سال جاری پیش روی ملت است انتخابات ریاست‌جمهوری می‌باشد. ملت فهیم ما پس از دوره‌هایی از آزمون و خطا، اینک در برابر آزمون بزرگ دیگری قرار گرفته است تا دولتی را بر سر کار آورد که مرعوب غرب نبوده، ظرفیت‌های داخلی را بشناسد و به اندازه کافی از تعهد و تخصص و انقلابی‌گری برخوردار باشد. مقام معظم رهبری که همواره بر سپردن امور به دولتی جوان و انقلابی تأكيد داشته، شاخصه‌های مختلفی را برای انتخاب مسئولان مطرح فرموده‌اند از جمله:
- بدترین موقعیت برای یک کشور این است که مسئولان آن از اخم و تهدید و تشر دشمن بترسند.
- کسانی انتخاب نشوند که با تملق‌گویی به غرب و دولت‌های غربی و دولت‌های زورگو و مستکبر بخواهند به خیال خودشان موقعیتی در سطح بین‌المللی دست و پا کنند.
- در مقابل دشمنان دست تسلیم بالا نبرند.
- کسانی بر سر کار نیایند که دشمنان ملت ایران طمع بورزند که به وسیله آنها بتوانند صفوف ملت را از هم جدا کنند، مردم را از دینشان از اصولشان و از ارزش‌های انقلابی‌شان دور کنند.
- کسانی انتخاب نشوند که به‌جای ادامه راه امام و ارزش‌ها و اصول ‌ترسیم شده به فکر به دست آوردن دل فلان قدرت غربی و فلان مستکبر بین‌المللی باشند که انتخاب این افراد برای ملت ایران مصیبتی خواهد بود.
همان‌گونه که ملاحظه می‌شود محور توجه معظم‌له، دشمن‌شناسی و عوامل و دست‌نشاندگان دشمن در داخل بوده و این دیدگاه، ناظر بر یکی از مبانی برجسته انقلاب یعنی استقلال است. اساساً مهم‌ترین هدف خمینی کبیر از انقلاب، نجات میهن از رژیمی ‌دست‌نشانده و سرسپرده بود. اینکه کشور از نگاه طمع‌آلود دشمنان و اجانب حفظ شود و دست چپاولگر آنان از منابع و ذخایر ملی قطع گردد.
با پیروزی انقلاب، دستاوردِ عظیم استقلال حاصل شد و عملاً امکان دخالت آمریکا و قدرت‌های بیگانه‌ در اداره کشور منتفی گردید. اما نکته بدیهی این است که برای زدودن یک مزرعه از آفات، چیدن برگ و ساقه علف‌های هرز کافی نیست بلکه باید ریشه‌های آن را قلع و قمع نمود و چنانچه رشته‌ای از ریشه این گیاه مخرب در داخل زمین باقی بماند، پس از مدتی کوتاه با تکثیرِ خود، همه جا را فرا می‌گیرد و به کشتزار، آسیب‌های جدی وارد می‌سازد. کشور ما هر چند سال‌هاست از چپاول دشمنان ایمنی یافته، اما ریشه‌های خطرناک که عبارت است از افکار لیبرالیسم و غربگرایانه، زدوده نشده و متأسفانه پس از چهل و دو سال دولتمردانی وجود دارند که هنوز ظرفیت‌های داخلی را باور نکرده و دستاوردهای باشکوه انقلاب اسلامی را در صحنه‌های مختلف علمی، سیاسی و فرهنگی به دیده‌ تردید می‌نگرند و به جهت ضعف و کاستی درون و چه‌بسا عقده‌های حقارت، خود را محتاج غرب می‌بینند
امام خمینی سال‌ها پیش، از این معضل و درد جانکاه چنین تعبیر فرمودند: «ما از شر رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم لکن از شر ‌تربیت‌یافتگان غرب و شرق به این زودی‌ها نجات نخواهیم یافت.»
مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود با‌ اشاره خود به انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح فرمودند که این انتخابات می‌تواند تأثیر مهمی ‌در اوضاع کشور و حوادث و آینده کشور بگذارد. تجربه دولت‌های گذشته و نیز دولت کنونی نشان می‌دهد که نبایست به شعارهای فریبنده و سطحی دل خوش نمود. کشور ما در این سال‌ها از تفکر غرب باوران ضربات سختی دیده است و در مقابل، این تجربه بارها به اثبات رسیده که تنها تفکری که باعث نجات کشور از بحران‌ها، بن‌بست‌ها و رسیدن به قله بی‌نیازی و سرفرازی می‌شود، تفکر و راه امام راحل است.
امام امت که به تعبیر علامه امینی(ره) ذخیره خداوند برای شیعه بود پس از چندین دهه مبارزه نفسگیر و بی‌امان سرانجام راهی را در پیش روی ملت ما بلکه در مقابل ملت‌های جهان گشود که سرانجامِ آن سعادت دنیا و آخرت است. راه امام که مستظهر به عنایات ربانی و امدادهای غیبی است، رایگان به دست نیامده بلکه آن عزیز راحل، موسی‌گونه ملت را از نیل خون هزاران نفر از بهترین فرزندان این مرز و بوم عبور داده است.
این خاک همواره معطر به شمیم شهیدان و این فضا پیوسته سرشار از نکهت عابدان و صالحان است. این سرزمین به نام امام زمان ارواحنا فداه می‌باشد و آینده از آنِ صالحان خواهد بود. وعده‌ای که خداوند صادق، تحقق آن را خود تضمین فرموده است: «أنّ الأرضَ يَرِثُها عبادِىَ الصّالِحُونَ».
سید ابوالحسن موسوی طباطبایی