به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 130
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 2,067
بازدید ماه: 117,573
بازدید کل: 23,779,370
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۸۴۲ - نماینده ولی‌فقیه، دکترین سیاسی سپاه در انتخابات را تشریح کرد ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
نماینده ولی‌فقیه،
 
دکترین سیاسی سپاه در انتخابات را تشریح کرد
 
   ۱۴۰۰/۰۲/۰۸

نماینده ولی فقیه: موضع سردار جوانی موضع مجموعه سپاه است | سایت انتخاب


در آستانه فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری به تشریح اقدامات و فعالیت‌های حوزه عقیدتی و دکترین رفتار سیاسی سپاه پرداخت.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه در این نشست با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، از علامه شهید مرتضی مطهری به‌عنوان متفکر بزرگ عالم اسلام و الگوی استاد کامل نام برد و گفت: برجسته‌ترین ویژگی این علامه بزرگ جامعیت بود و سپاهی که هویت و اصالت اصلی خود را به جوانان بصیر، انقلابی و مجاهد دارد؛ سالروز شهادت این استاد بزرگوار را به‌عنوان روز عقیدتی سیاسی در سپاه قرار داده است.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دنیا آرزو می‌کرد شخصیتی چون حاج قاسم داشته باشد گفت: شخصیت‌هایی از جنس حاج قاسم عزیز ما می‌‌توانند در دنیای امروز موثر باشند و عزت و اقتدار کسب کنند. موضع غیرعزتمندانه عامل پیشرفت دشمن است. عشق و علاقه وافر مردم به سردار سلیمانی به معنای واقعی از روی معرفت و قدرشناسی بود و همگان این شهید والامقام را مرد میدان و تجسم اراده‌های قاطع یک ملت می‌شناسند.
حاجی‌صادقی در پاسخ به سؤال خبرنگار کیهان در مورد دکترین سیاسی سپاه در انتخابات گفت: دکترین سیاسی مبنای عمل و رفتار سیاسی سپاه و مبتنی بر اندیشه‌های امامین انقلاب اسلامی است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صیانت از اصل انقلاب، ارکان و ماهیت انقلاب هیچ‌گاه بی‌طرف نبوده و نخواهد بود؛ ما در برابر جبهه استکبار بی‌طرف نیستیم اما درون جبهه انقلاب در هیچ شرایطی از مصداق و یا شخصی حمایت نمی‌کنیم و مبنای حرکت سپاه فراجناحی است.
وی حضور حداکثری، بیان شاخص‌های انقلابی، عدم ورود مصداقی، تامین سلامت و امنیت انتخابات، فرصت بودن انتخابات برای نظام اسلامی و دعوت جبهه انقلاب به وحدت در برابر استکبار را از مبانی دکترین رفتار سیاسی سپاه برشمرد و گفت: مردمی و پاسخگو بودن از جمله ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور است اما برجسته‌ترین شاخصی که با استفاده از تجربیات گذشته به آن نیازمندیم این است که ما رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که سرباز ولایت و در امتداد ولایت باشد. در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی در هر مقطعی تبعیت کامل از ولایت‌فقیه داشتیم موفق بودیم؛ برجستگی حاج قاسم و سید حسن نصرالله به‌دلیل ولایت‌مداری است.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه دشمنان ما زبانی جز قدرت و اقتدار را نمی‌فهمند اظهار کرد: اگر امروز جبهه استکبار جرأت ندارد کوچک‌ترین تعرضی به ایران اسلامی‌کند به برکت اقتدار، قدرتمندی و ظرفیت‌های دفاعی است که به فضل الهی از آن برخورداریم.
 حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی با تأکید بر اینکه به‌حمدالله در اوج قدرت قرار داریم گفت: امروز هم از ‌اشراف اطلاعاتی خوبی برخورداریم، هم توان و قدرت نظامی ما را دشمنان شناخته‌اند و هم از توان و ظرفیت انسان‌های مقاوم برخورداریم.
وی برخورداری از بصیرت سیاسی را از ویژگی‌های مهم پاسداران برشمرد و اظهار کرد: برخورداری از بصیرت سیاسی با حضور در جناح‌ها و احزاب مغایر است؛ در صحنه سیاسی آنجا که مشاهده کنیم  دشمن در حال استحاله مبانی است در صیانت از انقلاب اسلامی محکم ایستاده‌ایم اما درون جبهه انقلاب از مصادیق حمایت و یا آنها را رد نمی‌کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه موضع سپاه درخصوص انتخابات، واحد، منسجم و بر اساس دکترین رفتار سیاسی است و حتی قدمی ‌کار غیرقانونی نمی‌کند گفت: برای حضور در انتخابات با رعایت ضوابط و قوانین نسبت به هیچ‌کس نظر منفی نداریم و همه افراد از نظر سپاه یکسان هستند.