به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 18,745
بازدید دیروز: 23,157
بازدید هفته: 126,244
بازدید ماه: 173,431
بازدید کل: 23,661,823
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۳۱ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 19 April 2024
الجمعة ، ۱۰ شوّال ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۶۴ - آیت‌الله سیدعزیز امامت در کاشان به دیار باقی شتافت/ پیکر آیت‌الله سیدعزیز امامت در کاشان تشییع شد ۱۴۰۰/۰۳/۰۵

آیت‌الله سیدعزیز امامت در کاشان به دیار باقی شتافت

۱۴۰۰/۰۳/۰۵

آیت اله سید عزیزالله امامت دارفانی را وداع گفت | خبرگزاری صدا و سیما
آیت‌الله سید عزیز (حاج آقا عزیز) که از ۲۹ اردیبهشت به‌دلیل بیماری قلبی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری بود عصر سه‌شنبه در سن ۹۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

آیت‌الله امامت به دلیل سکته قلبی و عفونت ریوی از چهارشنبه گذشته در بخش ویژه سی‌سی‌یو بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری بود صبح سه‌شنبه دچار دیسترس (مشکل تنفسی بسیار شدید) شد و به‌ دستگاه تنفس مصنوعی متصل شد.
وی عصر سه‌شنبه بار دیگر دچار کاهش ضربان قلب شد که از سوی پزشکان متخصص بیهوشی و داخلی تحت عملیات احیای قلبی ریوی قرار گرفت اما به سی‌پی‌آر (احیای قلبی ریوی) پاسخ نداد و با موثر واقع نشدن تلاش کادر پزشکی دارفانی را وداع گفت.
آیت‌الله سید عزیز امامت که در کاشان به حاج آقا عزیز معروف است، هشتم ماه مبارک رمضان سال ۱۳۴۸ هجری قمری (۱۳۰۶ شمسی) در کاشان دیده به جهان گشود و استادانی از جمله آیت‌الله‌العظمی بروجردی، سید محمدتقی خوانساری، آیت‌الله صدر و آیت‌الله حجت او را از دریای فقاهت و علم اسلامی بهره‌ رساندند. وی بعد از مهاجرت به عتبات عالیات در درس فقه مرحوم آیت‌الله‌العظمی آقای حاج میرزا مهدی شیرازی در کربلا شرکت کرد و از ایشان اجازه اجتهاد گرفت و سپس به محضر درس علمای نجف مشرف شد و بهره‌های فراوانی کسب کرد.
وی پس از آن به مشهد مقدس مشرف شد و پس از آموختن علوم حوزوی به کاشان مراجعت کرد و مشغول تبلیغ و ارشاد مردم شد و در حد توان به حل گرفتاری‌ها و مشکلات مردم همت گمارد.
این فقیه وارسته، عالمی با تقوا، ساده‌زیست و بی‌آلایش بود که در کوچه‌ای قدیمی در کنار بازار تاریخی کاشان خانه‌ای محقر اما گشاده به روی مردم داشت.
وی جوانی ۲۰ ساله بود که با دیگر طلاب جوان در مبارزه علیه استعمار انگلیس و برای ملی شدن صنعت نفت به مجاهدت پرداخت وعلیه رژیم پهلوی پا به پای مردم حضور داشت.

 

پیکر آیت‌الله سیدعزیز امامت در کاشان تشییع شد

۱۴۰۰/۰۳/۰۶

پیکر آیت الله سید عزیزالله امامت کاشانی تشیییع شد - خبرگزاری حوزهپیکر آیت الله سید عزیزالله امامت کاشانی تشییع شد - خبرگزاری حوزه

پیکر آیت‌الله سید عزیز (حاج آقا عزیز) امامت از عالمان برجسته کاشان عصر پنج‌شنبه با حضور گسترده مردم و نمایندگان مراجع عظام در این شهر دارالمومنین تشییع و خاکسپاری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این آیین با حضور باشکوه و انبوه اقشار و گروه‌های مردمی از مقابل مسجد جامع کاشان و مرکز هیئت ابوالفضل‌(ع) این مسجد به طرف میدان کمال‌الملک برای خاکسپاری در مقبره خانوادگی آیت‌الله امامت برگزار شد. اقامه نماز بر پیکر آیت‌الله امامت نیز از سوی آیت‌الله سید میرمحمد یثربی فرزند آیت‌الله سیدمهدی یثربی امام جمعه فقید کاشان در مسجد جامع این شهر انجام شد. همچنین نمایندگان بیوت مراجع عظام از جمله آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی، علوی گرگانی، نوری همدانی و مرعشی نجفی و جمعی از مسئولان کاشان در این آیین حضور داشتند.
حضور باشکوه و وصف ناشدنی مردم کاشان با وجود گرمای هوا و محدودیت‌های کرونایی در تجلیل از شخصیت مردمی، مهربان و کارگشای آیت‌الله امامت قابل تامل بود.
آیین وداع با پیکر آیت‌الله امامت نیز همراه با سینه‌زنی و روضه‌خوانی جلوی مسجد صادقیه مرکز هیئت علی اصغر‌(ع) مسجدی که آیت‌الله امامت ۵۰ سال در آن نماز جماعت برگزار کردند، انجام شد.