به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,677
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 4,614
بازدید ماه: 120,120
بازدید کل: 23,781,917
افراد آنلاین: 44
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
272 - ماجرای دستگیری و آزادی فرمانده ارشد حشدالشعبی در یک روز/پشت پردۀ نا آرامی های عراق افشا شد ۱۴۰۰/۰۳/۰۵

ماجرای دستگیری و آزادی فرمانده ارشد حشدالشعبی در یک روز

  ۱۴۰۰/۰۳/۰۵

Magiran | روزنامه کیهان (1400/03/06): ماجرای دستگیری و آزادی فرمانده ارشد  حشدالشعبی در یک روز

منابع آگاه از دستگیر شدن یک فرمانده ارشد «حشدالشعبی» به دست نیروهای دولت عراق خبر داده بودند، که حضور گسترده نیروهای حشدالشعبی در خیابان‌ها، منجر به آزادی او شد.
رسانه‌های عراقی دیروز ابتدا دستگیری «قاسم مصلح، فرمانده عملیات الانبار حشد‌الشعبی، را خبر داده بودند و پس از ساعاتی، خبر آزادی او را اعلام کردند. مصلح از مهم‌ترین فرماندهان حشدالشعبی در مقابله با تروریست‌های داعش، به ویژه علیه مخفیگاه‌های آنان در صحرای غرب عراق است و به همین خاطر، محافل سیاسی و خبری او را دشمن شماره یک داعش در الانبار می‌دانند. به گزارش فارس، یک منبع آگاه امنیتی اعلام کرد که نیروهای ویژه دولت عراق، مصلح را در بغداد و در حالی که قصد سفر به استان کربلا را داشت، دستگیر کردند.
برخی منابع دلیل دستگیری این فرمانده حشد‌الشعبی را ممانعت او از ورود کاروان‌های آمریکایی از سوریه به عراق از طریق معابر غیررسمی اعلام کردند.
اما با استقرار گسترده نیروهای حشد‌الشعبی با تجهیزات کامل در خیابان‌های بغداد‌ و کنترل تمام رفت و آمدها در واکنش به دستگیری قاسم مصلح، فرمانده تیپ ۱۳ حشدالشعبی، به دستور کاظمی آزاد شد. حشدالشعبی اعلام کرده بود در صورت عدم آزادی مصلح، متقابلا «ابو رغیف» رئیس‌استخبارات دولت کاظمی را دستگیر می‌کند؛ « ابوفدک محمداوی» جانشین «ابومهدی المهندس» در حشد‌الشعبی، دستور بازداشت ابو رغیف را صادر کرده بود.

 

پشت پردۀ نا آرامی های عراق افشا شد

آشوبگران به دنبال تعویق انتخابات هستند

پایتخت عراق دوباره صحنه راهپیمایی های خونین شد - قدس آنلاین | خبر فارسی

همزمان با گسترش اعتراضات خیابانی در عراق، که ظاهرا در اعتراض به فساد مقامات و ترور فعالان مدنی صورت می‌گیرد، جریان‌های حامی تظاهرات حالا اعلام می‌کنند که انتخابات زود هنگام در عراق، باید عقب بیفتد!
«سناء الموسوی»، نماینده پارلمان عراق و عضو «ائتلاف الفتح»، از تلاش برخی «طرف‌های فاسد برای بهره‌برداری از تظاهرات» خبر داد و به پایگاه خبری المعلومه گفت، این طرف‌ها «قصد دارند انتخابات پارلمانی زودهنگام را به تعویق بیاندازند».
به گزارش فارس، وی تصریح کرد: «اعتراضات مسالمت‌آمیز در عراق، برآیند کُندی دولت در اجرای برنامه‌های خدماتی و اقتصادی است... هدف از روی کار آمدن دولت «مصطفی کاظمی»، خدمات‌رسانی و فراهم کردن شرایط برای انتخابات زودهنگام بوده است. الموسوی افزود، آنچه رخ داد، عکس این مطالبه است!
«محمد کریم» نماینده پارلمان و عضو فراکسیون «الصادقون» هم اخیرا گفته بود، برخی طرف‌های خارجی، در تلاش هستند اوضاع داخلی عراق را متشنج کنند. کریم تصریح کرد، هدف این طرف‌ها، جلوگیری از برگزاری انتخابات و باقی نگه داشتن دولت کنونی بر مسند قدرت است.
در این میان، «ایاد علاوی» نخست‌وزیر سابق عراق، که از چهره‌های نزدیک به عربستان دانسته می‌شود، با اشاره به شرایط جاری در عراق، مدعی شد، در حال حاضر دو گزینه بیشتر وجود ندارد؛ تعویق و یا تحریم انتخابات!
خبر دیگر اینکه، کمیساریای حقوق بشر عراق اعلام کرد، در اعتراضات خیابانی روز سه‌شنبه شهر بغداد، دو نفر کشته و 150 تن زخمی شدند. 20 تن از مجروحان، غیر نظامی و 130 نفر دیگر از نیروهای امنیتی عراق هستند.