به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,092
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 6,029
بازدید ماه: 121,535
بازدید کل: 23,783,331
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
311 - پوتین: کودتای سال 2014 اوکراین، کار آمریکا بود ۱۴۰۰/۰۴/۰۱

پوتین: کودتای سال 2014 اوکراین، کار آمریکا بود

   ۱۴۰۰/۰۴/۰۱

پوتین: روسیه برخلاف آمریکا در امور دیگر کشورها دخالت نمی‌کند- اخبار اروپا -  اخبار بین الملل تسنیم | Tasnim


رئیس‌جمهور روسیه آمریکا را مسئول سازماندهی کودتای دولتی اوکراین در سال 2014 خواند و تاکید کرد که این کودتا، با حمایت اروپا محقق شد.
«ولادیمیر پوتین» طی مقاله‌ای، که دیروز در پایگاه اینترنتی کرملین و نشریه «دی‌زایت» آلمان منتشر شد، اعلام کرد که کودتای دولتی سال 2014 در اوکراین که باعث ایجاد شکاف در این کشور و جدایی کریمه از اوکراین شد، توسط آمریکا سازماندهی شده بود و کشورهای اروپایی هم با تردید از آن حمایت کرده‌اند.
در این مقاله، که به مناسبت هشتادمین سالگرد آغاز جنگ اتحاد شوروی علیه آلمان نازی نوشته شد، پوتین درخصوص وقایع سال ۲۰۱۴ نوشت: چرا آمریکا کودتایی را سازماندهی کرد و کشورهای اروپایی بزدلانه از آن حمایت کردند که باعث شکاف در اوکراین و الحاق کریمه شد؟
او در ادامه، درباره وضعیت قاره اروپا بعد از پایان دوره جنگ سرد و گسترش ناتو، نوشت: بسیاری از کشورها در مقابل این انتخاب ساختگی قرار گرفته‌اند که یا باید به جمع غرب بپیوندند، و یا طرف روسیه را بگیرند و در واقع، این یک اولتیماتوم بود.
رئیس‌جمهور روسیه در ادامه تاکید کرد که تراژدی سال ۲۰۱۴ در اوکراین، یک مثال از پیامدهایی است که این سیاست تهاجمی به بار آورده است.
پوتین در ادامه افزود: اروپا فعالانه از کودتای مسلحانه غیرقانونی در اوکراین حمایت کرد. این همان جایی بود که همه چیز از آنجا آغاز شد. چه لزومی به این کار بوده است؟ «یانکوویچ»، رئیس‌جمهور وقت [اوکراین]، قبلاً همه خواسته‌های مخالفان را پذیرفته بود.
«ویکتور یانکوویچ»، رئیس‌جمهور وقت اوکراین، نوامبر سال ۲۰۱۳ (مهر 1392) گفت‌وگوها برای امضای توافق تجاری و سیاسی با اتحادیه اروپا را تعلیق کرد و این بهانه‌ای شد برای آغاز اعتراضات ضد دولتی طرفداران اتحادیه اروپا، که اغلب در غرب این کشور ساکن هستند. با بالا گرفتن اعتراضات که ده‌ها کشته برجا گذاشته است، و در خطر قرار گرفتن جان رئیس‌جمهور، او ۲۲ فوریه سال ۲۰۱۴ (2 بهمن 1392) مجبور به فرار از کشور شد و معترضان قدرت را در دست گرفتند و پارلمان نیز در همان روز، یانکوویچ را خلع کرد.
یانکوویچ این اقدام را غیرقانونی ‌خواند و از روسیه درخواست کمک کرد و مسکو هم این اقدام را در حالی که مقامات دولتی و مخالفان در اوکراین به توافق دست یافته بودند، کودتایی علیه قانون اساسی ‌خواند و دولت موقت را به رسمیت نشناخت. در ادامه، این بحران وارد مرحله جدیدی می‌شود و ساکنان مناطق شرقی و جنوبی و شبه‌جزیره کریمه که رئیس‌جمهور منتخب خود را عزل شده دیدند و مخالف نفوذ غرب در کشورشان بودند، شروع به اعتراض و مخالفت با دولت موقت مرکزی کردند و در نهایت وضعیت کریمه در جنوب اوکراین به همه‌پرسی گذاشته شد و اکثریت ساکنان کریمه، رای به استقلال از اوکراین و الحاق به روسیه دادند.