به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,991
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 5,928
بازدید ماه: 121,434
بازدید کل: 23,783,231
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
312 - سیاستمدار افغانستانی : بزرگ‌ترین ضعف دولت فعلی افغانستان باورکردن آمریکاست ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
سیاستمدار افغانستانی :
 
بزرگ‌ترین ضعف دولت فعلی افغانستان باورکردن آمریکاست 
 
  ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان در گفت‌و‌گوی اختصاصی با کیهان، با اشاره به شرایط جاری کشورش، گفت که دشمنان در مورد قدرت طالبان اغراق گویی می‌کنند و افغانستان یک بار دیگر، هرگز به دست این گروه جنایتکار نخواهد افتاد.

«محمد حسن جعفری» دیروز در دفتر روزنامه کیهان حضور یافت و در بارۀ شرایط نا آرام جاری افغانستان، با خبرنگاران به گفت‌و‌گو نشست. او در پاسخ به این سؤال مهم، به عنوان دغدغه ذهنی خیلی از مردم، که پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در روز 20 شهریور، آیا گروه طالبان مجددا بر این کشور مسلط می‌شود؟ اظهار داشت: طالبان هرگز بر افغانستان مسلط نخواهد شد، چون مردم عناصر این گروه را جنایتکار، راهزن و آلت دست خارجی‌ها می‌دانند. مردم افغانستان برای مقابله با تسلط طالبان بر شهرها، آماده هستند که قربانی بدهند. آنها طالبان را نمی‌پذیرند. حتی ساکنان شهرهای کوچک هم مقابل طالبان ایستادگی خواهند کرد. طالبان به دنبال قدرت بوده و نگاهش به مردم، یک نگاه ابزاری است. کشورهایی مثل آمریکا، پاکستان، عربستان و به ویژه، انگلیس، حامی طالبان هستند و تجهیزات نظامی مدرن، از جمله دوربین‌های دید در شب، را در اختیار عناصر طالبان قرار می‌دهند.
به گفته جعفری، در صورتی که شرارت طالبان گسترده‌تر شود، ممکن است که مجموعه‌ای از نیروهای انقلابی، که کل افغانستان طرفدار آنها خواهند بود، وارد عمل شوند. وی طالبان را نه تنها برای شیعیان و قوم هزاره، بلکه برای تاجیک‌ها، ازبک‌ها، پشتون‌ها نیز خطرناک دانست و تاکید کرد که اگر این گروه به هر دلیلی، در افغانستان به قدرت برسد، کشتار و جنایات دهه 1990 را تکرار خواهد کرد.
رهبر حزب رفاه ملی با اشاره به خبرهایی که این روزها دربارۀ قدرت طالبان منتشر می‌شود، این نوع پوشش خبری را اغراق گویی دشمنان دانست و گفت که هدف آنها، ایجاد جنگ روانی علیه مردم است.
جعفری دربارۀ قصد آمریکا برای خروج از افغانستان نیز گفت: آمریکا هرگز از افغانستان خارج نخواهد شد. این کشور(پس از خروج ظاهری از افغانستان تا 20 شهریور) 12 هزار نیروی امنیتی، اطلاعاتی و لباس شخصی را در افغانستان باقی خواهد گذاشت. آمریکا به منابع افغانستان، از جمله منیزیم و اورانیوم، چشم دوخته است. حتی عناصر جاسوسی موساد نیز از افغانستان خارج نخواهند شد.
وی از گرایش دولتمردان کابل به آمریکا، شدیدا انتقاد کرد و سفرهای جاری «اشرف غنی» رئیس‌جمهور و «عبدالله عبدالله» رئیس‌مذاکره کنندگان صلح به خارج از کشور با هدف ایجاد صلح در افغانستان را اشتباه و به ضرر مردم افغانستان دانست. جعفری گفت: «دولت(کابل) دولت مضمحلی است، چشم و گوش و ذهن مقامات افغانستان متوجه آمریکا است. این در حالی است که آنها باید به مردم افغانستان تکیه بکنند. دولت ما متاسفانه گفته‌های (سران) آمریکا را باور کرده است. این بزرگ‌ترین ضعف دولت است. این در حالی است که «حامد کرزای» رئیس‌جمهور اسبق افغانستان، اخیرا به درستی گفته است آمریکا گرفتاری‌های کنونی را برای افغانستان ایجاد کرده است.
گفتنی است که حزب رفاه ملی افغانستان در سال 1382 تاسیس شده است و رویکرد یکسانی نسبت به اقوام تاجیک، هزاره، پشتون و ازبک و مذاهب شیعه و سنی دارد. این حزب مخالف امضای توافق استراتژیک میان دولت کابل و واشنگتن بوده است.
مشروح این گفت‌و‌گو را پنجشنبه هفتۀ آینده
(10 تیر) در صفحۀ دریچه‌ای به جهان خواهید خواند.

 

عمران‌خان: همکاری با آمریکا همه را علیه ما بسیج می‌کند!

 

نخست‌وزیر پاکستان اظهار داشت، هرگونه همکاری نظامی با آمریکا برای کنترل شرایط در افغانستان، می‌تواند گروه‌های تروریستی را علیه پاکستان بشوراند.
«عمران خان»، که پیش از این، مخالفت صریح خود را با واگذاري پایگاه‌ نظامی به آمریکا اعلام کرده بود طی مقاله‌اي در روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» نوشت، هرگونه همکاری نظامی با آمریکا برای کنترل عملیات‌ در افغانستان، می‌تواند گروه‌های تروریستی را بر علیه پاکستان بشوراند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عمران خان با اشاره به همکاری‌های گذشته پاکستان با آمریکا در جنگ افغانستان نوشت، بزرگترین آسیب پاکستان از جنگ افغانستان، افزایش معضل تروریسم در کشور بود که بر اثر آن، بیش از ۷۰ هزار پاکستانی کشته شده‌اند و اقتصاد پاکستان نیز دست‌کم ۱۵۰ میلیارد دلار خسارت دید. او افزود، پاکستان با هرگونه تسخیر نظامی افغانستان مخالف است. مقامات امنیتی آمریکا قبلا از اسلام‌آباد خواسته بودند با واگذاری پایگاه نظامی به واشنگتن موافقت کند.

 

 

خواهر رهبر کره شمالی با اشتباه خواندن انتظارات آمریکا درباره گفت‌وگوهای بین دو کشور، تاکید کرد که واشنگتن برای دلگرمی دادن به خودش، چنین تفاسیری از بیانیه‌های پیونگ‌یانگ می‌کند و در آنها نشانه‌های مثبت می‎بیند.
بعد از ابراز امیدواری نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی، به ازسرگیری مذاکرات خلع سلاح، دولت پیونگ‌یانگ توقعات آمریکا برای مذاکره را بیهوده توصیف کرد. «کیم یو جونگ»،
خواهر رهبر کره شمالی، دیروز گفت: من اخباری را شنیدم مبنی بر اینکه مشاور امنیت ملی آمریکا گفته است مواضع [کره شمالی] در قبال آمریکا را سیگنالی جالب توجه می‌داند. به گزارش فارس، کیم افزود که به نظر می‌رسد آمریکا این وضعیت را به نحوی که برای خودش دلگرم‌کننده باشد، تفسیر کرده است. این انتظارات، که آنها به اشتباه برای پناه‌بردن انتخاب می‌کنند، آنها را به ورطه استیصال و ناامیدی بزرگتری می‌کشاند.