به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 65
بازدید دیروز: 18,753
بازدید هفته: 65
بازدید ماه: 65
بازدید کل: 23,661,896
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 20 April 2024
السبت ، ۱۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳۶- سیدحسن نصرالله: فیلتر سایت‌های محور مقاومت ادعای دروغ آمریکا دربارۀ دموکراسی را بر ملا کرد ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
سید حسن نصرالله:
 
 فیلتر سایت‌های محور مقاومت
 
ادعای دروغ آمریکا دربارۀ دموکراسی را بر ملا کرد
 
   ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اقدام کاخ سفید در مسدود کردن سایت‌ها و رسانه‌های مقاومت، تاکید کرد که این اقدام، ادعای دروغ آمریکا در بارۀ دموکراسی را برملا کرد.

«سید حسن نصرالله» عصر دیروز طی سخنانی، به بررسی مهم‌ترین تحولات لبنان و منطقه پرداخت و تأکید کرد که آمریکا در پی فتنه‌انگیزی در لبنان است. وی در آغاز سخنرانی گفت، سایت‌ها و رسانه‌هایی که آمریکا آن را مسدود کرده است، نقش مهمی در همبستگی با فلسطین دارند و نسبت به سلطه آمریکا، فتنه و تکفیری‌ها موضع‌گیری می‌کنند.
نصرالله گفت، تصمیم آمریکا درباره انسداد این سایت‌ها، دروغ بودن ادعای دولت‌های آمریکا درباره دموکراسی و آزادی عقیده را برملا می‌کند.
به گزارش فارس، نصرالله به ادعای آمریکا درباره حمایت از ارتش لبنان پرداخت و گفت: «توجیه حمایت آمریکا از ارتش لبنان، مبنی بر اینکه، برای مقابله با حزب‌الله است، با هدف فتنه‌انگیزی صورت می‌گیرد».
وی درباره حمایت تسلیحاتی از ارتش لبنان خاطر نشان کرد: «ما همیشه حامی تجهیز تسلیحاتی و حمایت از ارتش لبنان هستیم و از طریق کشورهای دوست، تلاش کردیم که به ارتش کمک شود».
دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: «ما حامی تقویت ارتش هستیم و در این زمینه، هیچ شکی نداریم؛ حتی اگر طرفی که ارتش را تقویت می‌کند، آمریکا باشد... ما در برابر تحریک‌های علنی آمریکا قرار داریم، این کشور مردم لبنان را علیه یکدیگر تحریک می‌کند».
وی با بیان اینکه ارتش لبنان، «ضامن واقعی امنیت، ثبات و تمامیت ارضی» کشور است، خاطر نشان کرد: «این آمریکاست که در هر سطحی، مانع تقویت ارتش لبنان می‌شود و اجازه نمی‌دهد کمک‌های واقعی کشورهای منطقه به آن برسد».
تأکید بر تشکیل سریع کابینه
نصرالله در بخش دیگری از سخنرانی خود، به مسئله تشکیل کابینه لبنان پرداخت و گفت: «درباره کابینه لبنان، برخی همچنان اصرار دارند که ایران و حزب‌الله را مسئول عدم تشکیل کابینه معرفی کنند... متهم کردن ما به جلوگیری از تشکیل کابینه جدید، افترا، فرافکنی و ظلم است».
دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: «پس از انفجار بندرگاه [بیروت] و شرایطی که دولت «حسان دیاب» با آن رو‌به‌رو بود، همه می‌دانند که ما مخالف استعفای او بودیم. پس از استعفا نیز، خواستار تشکیل کابینه در سریع‌ترین زمان ممکن بودیم... همه باید در داخل تلاش کنند تا کابینه تشکیل و کشور از این بحران خارج شود».
وی با بیان اینکه، طرح «نبیه بری» رئیس‌پارلمان لبنان، باعث شده که مقامات به نقطه مهمی برسند، خاطر نشان کرد: «این نقطه، توافق بر سر تعداد وزرای کابینه، یعنی ۲۴ وزیر، است... از زمان مأموریت [سعد] حریری برای تشکیل کابینه، بر این مسئله تأکید داشتیم... ما از حقوق تمام مردم لبنان، دفاع می‌کنیم. این وظیفه ماست».
نصرالله با تأکید بر اینکه راه برون‌رفت از بحران، تشکیل یک کابینه مقتدر است که بتواند تصمیم‌گیری کند، تصریح کرد: «اینکه ما در مسئله کابینه، بی‌طرف هستیم، سخن دقیقی نیست... همیشه تأکید می‌کنیم که رئیس‌جمهور، شریک تشکیل کابینه است... شاید با این و آن، اختلاف [نظر] داشته باشیم، ولی از حقیقت حمایت می‌کنیم».
مذاکرۀ نیابی
نصرالله درباره مذاکرات منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: «ایران مخالف باز کردن پرونده دیگری جز [پرونده] هسته‌ای در مذاکرات وین است و نمی‌پذیرد بر سر موشک‌های بالستیک و پرونده‌های منطقه، مذاکره کند».
دبیرکل حزب‌الله درباره مذاکرات ایران عربستان سعودی هم خاطر نشان کرد: «در تمامی مذاکرات ایران و عربستان، تمرکز بر روابط دوجانبه بوده و هیچ سخنی درباره پرونده لبنان مطرح نشده است... ایران به نیابت از کسی مذاکره نمی‌کند، نه به نیابت از لبنانی‌ها و سوری‌ها نه به نیابت از فلسطین و یمن و حتی افغانستانی‌ها... ولی اگر از این کشور درخواست کمک شود، حاضر است مانند یک دوست، کمک کند».