به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 147
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 2,084
بازدید ماه: 117,590
بازدید کل: 23,779,387
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۸۷۸ - جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش : سامانه موشکی «جوشن» امسال عملیاتی می‌شود ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش :
 
سامانه موشکی «جوشن» امسال عملیاتی می‌شود 
 
۱۴۰۰/۰۴/۰۵


علیرضا الهامی، جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه «تدابیر فرمانده معظم کل قوا در پیشرفت‌های پدافند هوایی ارتش بسیار مؤثر بوده است: گفت: سامانه کنترل فرماندهی کاملاً ایرانی را با تجربیات داخلی ساخته‌ایم.
امیر الهامی در تشریح سامانه‌های دفاعی ارتش گفت: مأموریت پدافند هوایی صیانت و دفاع از مرزها و آسمان جمهوری اسلامی ایران در مقابل هرگونه تهدید هوایی است؛ بنابراین همه تجهیزات پدافند هوایی ارتش و سامانه‌هایی که در سازمان رزم ارتش به حساب می‌آیند فقط شامل سامانه‌های راداری و موشکی نیستند. بلکه سامانه‌های دیگری هم هستند که جزو سامانه‌های پدافند هوایی هستند، ولی در شناخت عامه مردم مغفول مانده و یا اطلاعات بسیاری کمی از آن در دسترس قرار دارد.
جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: یکی از این سامانه‌ها، سامانه فرماندهی و کنترل است. این سامانه مغز متفکر و مغز افزاری است که همه تجهیزات متنوع پدافند هوایی را بتواند در یک مکانیسم پیچیده برای تصمیم‌گیری فرمانده آماده کرده و برای آن تصمیم سازی کند تا فرمانده تدبیر مناسب را ابلاغ کند که مبتنی بر یک سامانه فرماندهی و کنترل پیچیده است. امروزه در دانش نظامی معروف است که یکی از عوامل برترساز در یک نیروی نظامی سامانه فرماندهی و کنترل آن نیروست. درواقع سامانه فرماندهی و کنترل چیزی نیست که بتوان آن را از جایی خرید و یا اینکه به عاریت گرفت؛ چراکه این سامانه ازجمله عواملی است که در هنگام جنگ می‌تواند باعث برتری نیروی نظامی‌شود؛ لذا هیچ کشوری هم حاضر نیست که داشته‌های به‌روز خود در حوزه سامانه‌های فرماندهی و کنترل را در اختیار کشور دیگری قرار دهد. از طرف دیگر سامانه‌های فرماندهی و کنترل هر کشور مبتنی بر روش‌ها و اصول جنگی حاکم در آن کشور است که طی چندین سال به بلوغ رسیده است.
وی اظهار داشت: برخی از کارشناسان نظامی که در تبادلات جاری ما از این قدرت آگاهی پیداکرده‌اند که به معنای واقعی باعث تعجب آنها شد، طراحی و ساخت سامانه فرماندهی و کنترل کاملاً ایرانی با تکیه‌بر دانش بومی و با استفاده از تجربیات سال‌های دفاع مقدس و نیازهای امروز است. این سامانه امروز در اختیار پدافند هوایی کشور قرار گرفته و اکنون در همه مراکز فرماندهی و کنترل استفاده می‌شود.
امیر الهامی گفت: دیگر پیشرفت پدافند هوایی؛ طراحی و ساخت سامانه فرماندهی و کنترل پیامبر اعظم (ص) است که از سال‌ها قبل بر روی آن کار شده و اکنون در همه مراکز فرماندهی و کنترل استفاده می‌شود. باید به این نکته‌اشاره کنم که مزیت این سامانه ارتقای روزبه‌روز آن بوده و درواقع این نکته قوت کار پدافند هوایی برای عمل در لبه دانش روز دنیاست.
جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش که با باشگاه خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، افزود: در حوزه سامانه‌های راداری فعال (ACTIVE) و غیرفعال (PASSIVE) دستاوردهای بسیار ارزشمندی را در سال گذشته رونمایی و به چرخه عملیاتی اضافه کردیم. در حوزه سامانه‌های درگیری نیز یک سامانه موشکی جدید با نام سامانه جوشن را در اواخر سال گذشته طراحی کرده‌ایم و امیدوارم بتوانیم در سال جاری پس از آزمایش‌های نهایی به چرخه عملیاتی خود اضافه کنیم.