به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,376
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 5,313
بازدید ماه: 120,819
بازدید کل: 23,782,616
افراد آنلاین: 43
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
328 - محمود عباس برای سرکوب فلسطینیان از رژیم صهیونیستی کمک خواست! ۱۴۰۰/۰۴/۰۹

محمود عباس برای سرکوب فلسطینیان

از رژیم صهیونیستی کمک خواست!

   ۱۴۰۰/۰۴/۰۹

محمود عباس دستور قطع همکاری با رژیم صهیونیستی را صادر کرد - ایرنا

یک روزنامه عبری اعلام کرده که تشکیلات خودگردان فلسطین «درخواست فوری از اسرائیل» داشته است تا آن را به «تجهیزات سرکوب تظاهرات» مجهز کند. نیروهای امنیتی محمود عباس مدتی است مشغول سرکوب شدید معترضان به قتل منتقد سرشناس فلسطینی هستند.
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» مدعی شده که تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرده است. این روزنامه صهیونیستی نوشته تشکیلات «درخواست فوری از اسرائیل» داشته است تا تل‌آویو آن را به «تجهیزات سرکوب تظاهرات» مجهز کند. خبرگزاری صفا هم به نقل از این روزنامه گزارش داده، علت این درخواست فوری این است که تجهیزات تشکیلات خودگردان مانند بمب‌های صوتی و گازی در حال اتمام است؛ زیرا نیروهای امنیتی تشکیلات در جریان سرکوب اعتراضات اخیر مردم فلسطین از آن استفاده کرده‌اند. به نوشته این روزنامه، تشکیلات خودگردان بر این باور است که با انتشار گزارش تحقیقات مربوط به قتل «نزار بنات» فعال اجتماعی-سیاسی فلسطینی، اعتراضات مردمی مجددا آغاز خواهد شد. یدیعوت آحارونوت حتی تأکید کرده، رژیم صهیونیستی به شدت نگران تظاهرات‌های اخیر است و می‌ترسد که این اعتراض‌ها باعث بی‌ثباتی شود؛ زیرا از دید این رژیم، ثبات امنیتی در مناطق تشکیلات، به سودش است و این مسئله به خاطر هماهنگی مستحکم امنیتی بین طرفین است. نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان چند روزی است مشغول سرکوب تظاهرات‌هایی هستند که از سوی فلسطینی‌ها و در اعتراض به قتل بنات برگزار می‌شود و برای متفرق کردن معترضان از بمب‌های صوتی و اسپری فلفل استفاده می‌کنند. معترضان تأکید دارند که باید محمود عباس از ریاست تشکیلات و محمد اشتیه از نخست‌وزیری کنار گذاشته شوند. گفتنی است «بنات» چندی پیش از سوی نیروهای تشکیلات ربوده و پس از شکنجه کشته شد.
هشدار جهاد اسلامی
همزمان با محمود عباس، صهیونیست‌ها نیز مشغول سرکوب، ترور و کشتار مردم مظلوم فلسطین هستند. دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در این باره تاکید کرده که ما به هر گونه عملیات تروری که رژیم اشغالگر چه در داخل و چه خارج انجام دهد، با بمباران تل‌آویو پاسخ خواهیم داد. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در استقبال از هیئتی از موسسه پژوهش‌های بین‌المللی در بیروت اظهار داشت: «بیشتر سلاح‌هایی که مقاومت فلسطین در غزه استفاده می‌کند، ساخت داخل است و ما همواره تلاش می‌کنیم ابزارهای قدرت را در اختیار داشته باشیم.» النخاله در این دیدار بازنگری عمیق در پروژه صهیونیستی را خواستار شد و گفت:« نبرد اخیر باعث شد دشمن صهیونیستی پیش از هرگونه حمله‌ای به غزه هزار بار به آن فکر کند؛ چرا که از پرداخت صورت حساب سنگین آن ناتوان است.»
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی این را هم گفت که: «مهم‌ترین دستاورد نبرد اخیر علیه دشمن صهیونیستی اصلاح بینش صهیونیست‌ها و ارتقای آگاهی اعراب است و حجم این دستاورد باعث می‌شود ما امروز دستاوردهای بزرگتری برای مسئله فلسطین داشته باشیم.» او افزود: «سربازان صهیونیستی در این نبرد جرأت نکردند از خط غزه با اینکه مساحت کوچکی داشته و منطقه‌ای هموار است، عبور کنند. دوره‌ای که شارون هر زمان می‌خواست به غزه حمله می‌کرد، گذشته است، استکبار او به جایی رسیده بود که در جریان حمله به لبنان در سال ۱۹۸۲ مدعی شد که می‌تواند با همان ارتش به کراچی برسد.» النخاله فاش کرد: «بیشتر سلاح‌هایی که مقاومت فلسطین در غزه از آنها استفاده می‌کند، ساخت داخل هستند و ما همواره تلاش می‌کنیم ابزارهای قدرت را در اختیار داشته باشیم و مردم خود را به مبارزه با دشمن تشویق می‌کنیم.» او در ادامه نیز هشدار داد: «ما به هرگونه عملیات تروری که رژیم اشغالگر چه در داخل و چه خارج انجام دهد، با بمباران تل‌آویو پاسخ خواهیم داد».