به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 130
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 2,067
بازدید ماه: 117,573
بازدید کل: 23,779,370
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۸۸۷ - امیر حاتمی: مهم‌ترین مسئله امروز صنعت دفاعی تحول و پیشرفت است ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
 
امیر حاتمی:
 
 مهم‌ترین مسئله امروز صنعت دفاعی تحول و پیشرفت است
  
  ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
وزیر دفاع گفت: بزرگ‌ترین مسئله‌ای که امروز در صنعت دفاعی با آن روبه‌رو هستیم، مسئله تحول و دگرگونی است و در واقع نوآوری‌های دفاعی، مؤلفه اصلی اقتدار کشور و افزایش قدرت رزم نیروهای مسلح است.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گردهمایی جریان تحول و پیشرفت وزارت دفاع که به میزبانی موسسه تحقیقات و نوآوری دفاعی برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: جریان تحول به ‌نوعی پیشرفت و توسعه در همه زمینه‌ها محسوب می‌شود.
حاتمی با بیان اینکه پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آغاز شده و تاکنون استمرار یافته و ادامه دارد گفت: در هر دوره متناسب با نیازهای کشور مدل‌ها و الگوهای جدیدی از تحول و پیشرفت، بازطراحی و پیاده‌سازی شده است و ما نیز در روند حفظ، صیانت و ارتقای قدرت دفاعی کشور به‌دنبال الگوهای جدیدی از پیشرفت در صنعت دفاعی کشور بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه هر آنچه که در برنامه ۴ ساله وزارت دفاع باید انجام می‌گرفت، عملی و محقق شده است افزود: موارد راهبردی دیگری نیز که از دوره‌های قبل در وزارت دفاع وجود داشته و نیاز به بستری گسترده‌تر برای تحقق کامل داشته است، امروز همچنان باقی است و تدوین الگو و مدل‌های جدید در واقع تضمینی برای استمرار آن برنامه‌ها و رسیدن به دستاوردهای گران‌سنگی است که زمینه آن از قبل فراهم شده است.
وزیر دفاع الگوی طراحی‌شده پیشرفت و تحول در وزارت دفاع را بسیار ارزنده برشمرد و خاطرنشان کرد: پیشرفت از ۴۲ سال پیش شروع شده است و هدف امروز ما از بازطراحی و ارائه الگوی تحول این است که می‌خواهیم با بحث نظری، تعریف شفاف و ضابطه‌مند از تحول، یک باور و فهم همگانی ایجاد کنیم.
حاتمی اظهار داشت: می‌خواهیم این باور و فهم همگانی را در درجه اول در بین متخصصان صنعت دفاعی و سپس در دل سازمان‌های زیرمجموعه خود به وجود آوریم و به نقطه اشتراکی برسیم که همگان بدانند به دنبال چه هستیم، اولویت‌ها چیست، به کجا می‌خواهیم برسیم و بخش‌های مختلف هر سازمان چگونه باید کار کنند.
وی با بیان اینکه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که به‌طور طبیعی دائماً در حال تغییر و تحول است تصریح کرد: بزرگ‌ترین مسئله‌ای که امروز در صنعت دفاعی با آن روبه‌رو هستیم، مسئله تحول و دگرگونی است و در واقع نوآوری‌های دفاعی، منشأ اقتدار کشور و افزایش قدرت رزم نیروهای مسلح است.
وزیر دفاع عنوان کرد: جان کلام، این است که ما باید توسعه و پیشرفت را بازشناسی کنیم، و ببینیم برای بدنه دفاعی کشور پیشرفت مناسب و اولویت چیست و الزامات آن کدامند و این الگوی طراحی‌شده را دائماً مورد بازنگری قرار دهیم.