به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 69
بازدید دیروز: 2,765
بازدید هفته: 12,852
بازدید ماه: 78,925
بازدید کل: 23,740,735
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۱۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 8 May 2024
الأربعاء ، ۲۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
333 - نزار بنات قبل از شهادت درباره حاج قاسم و ایران چه گفته بود؟ ۱۴۰۰/۰۴/۱۳

نزار بنات قبل از شهادت درباره حاج قاسم و ایران چه گفته بود؟    

۱۴۰۰/۰۴/۱۳

ترور نزار بنات موید مشی مقاومت است | اعتمادآنلاین
فعال فلسطینی قبل از شهادت توسط ماموران تشکیلات خودگردان ضمن روایت کمک‌های بزرگ سردار سلیمانی به مقاومت فلسطین، از ایران به عنوان الگویی موفق در منطقه سخن گفته بود که یک تنه مقابل رژیم صهیونیستی و غرب ایستاده است.

«نزار بنات» فعال فلسطینی، چند روز پیش به دست مأموران تشکیلات خودگردان با خشونت هرچه تمام، بازداشت و پس از ساعاتی زیر شکنجه کشته شد. وی از منتقدان سرسخت محمود عباس تشکیلات خودگردان بود. در فیلمی که از وی منتشر شده، بنات با عصبانیت سیاست‌های حکام خلیج‌فارس را محکوم می‌کند و ایران را به عنوان الگویی موفق به آنها معرفی می‌کند.
وی در این فیلم تاکید می‌کند که مدل حکومتی حکام خلیج‌فارس یا مثلا السیسی در مصر یک مدل شکست خورده است و می‌گوید «ای اهل سنت من یک فلسطینی هستم اما از بلاهت حکام عرب که هیچ برنامه‌ای برای آینده ندارند خسته شدم... یا باید مفعول آمریکا در منطقه باشید و یا مانند ایران محور جدیدی را تشکیل دهید که در 40 سال گذشته دوام داشته است». وی خطاب به منتقدان ایران هم می‌گوید: «گوش کنید که ایران حکومتی ناکارآمد نیست و در 40 سال گذشته تحت تحریم بوده است. ایران و همپیمانانشان موفق به خارج کردن آمریکا و فرانسه از لبنان شدند...باید به برنامه‌ریزی‌های جدید در منطقه خوب دقت کرد...ایران برنده معرکه‌ها و جنگ‌ها در منطقه است. ایران براساس برنامه و مصالح خود فعالیت می‌کند و برنامه این کشور از 40 سال پیش نیز اخراج آمریکا و اسرائیل از منطقه است».
این فعال فلسطینی تاکید می‌کند که «بر خلاف ایران، همسایه‌های عربی احمق ما در حال هزینه کردن پول برای نابود کردن خود هستند و به ترامپ باج می‌دهند و در عین حال مسخره هم می‌شوند». نزار بنات درادامه به انتقاد از سیاست کشورهای عربی در برابر فلسطین می‌پردازد و از کمک‌های ایران به فلسطین می‌گوید. وی تاکید می‌کند که در زمانی که همه کشورهای عربی فلسطین را تحریم کرده بودند سردار سلیمانی برای جنبش فتح سلاح می‌فرستاد. نزار بنات در پایان این فیلم، شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را تسلیت می‌گوید. نیروهای امنیت محمود عباس چند روز پیش ایشان را پس از ربودن، به شهادت رساندند.