به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 730
بازدید دیروز: 2,765
بازدید هفته: 13,513
بازدید ماه: 79,586
بازدید کل: 23,741,396
افراد آنلاین: 35
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۱۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 8 May 2024
الأربعاء ، ۲۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
341 - حمله به بخش نظامی سفارت آمریکا در عراق با 4 فروند پهپاد انتحاری ۱۴۰۰/۰۴/۱۵

حمله به بخش نظامی سفارت آمریکا در عراق با 4 فروند پهپاد انتحاری

  ۱۴۰۰/۰۴/۱۵

حمله پهپادی به بخش نظامی سفارت آمریکا در بغداد

مقاومت عراق در ادامۀ حملات علیه نظامیان اشغالگر، بخش نظامی سفارت آمریکا در بغداد را با چهار فروند پهپاد انتحاری، هدف قرار ‌دادند.
مقاومت عراق با چهار فروند پهپاد انتحاری، بخش نظامی سفارت آمریکا در بغداد را هدف قرار ‌داد. به گزارش فارس، رسانه‌های عراقی گزارش دادند، در پی این حمله، سامانه‌های ضدهوایی آمریکا فعال شد. کانال تلگرامی «صابرین نیوز» گزارش داد، به دنبال این حمله، آژیرهای هشدار سفارت آمریکا در منطقه سبز به صدا درآمدند.
صابرین‌نیوز افزود، چهار گلولۀ 20 میلیمتری از داخل سفارت آمریکا به سمت آسمان محله «الکراده» بغداد شلیک شد.
این کانال تلگرامی درخصوص چگونگی برخورد پهپادها به بخش نظامی سفارت نیز گفت: ضربه مستقیم و دقیق بود. نیروهای آمریکایی بخش نظامی داخل سفارت آمریکا را تعطیل کردند. این منبع محلی درباره تصاویر منتشرشده از شلیک بی‌هدف سامانه‌های ضدهوایی سفارتخانه آمریکا نیز نوشت: همان طور که در ویدئو پیداست، سیستم پدافند هوایی آمریکا به‌صورت تصادفی و بدون هدف، شلیک می‌کند.
این رسانه عراقی دقایقی بعد گزارش داد که حمله مذکور، با استفاده از چهار فروند پهپاد انفجاری انجام شده است. یک منبع امنیتی عراقی نیز به شبکه الجزیره گفت: سامانه‌های ضدهوایی سفارت آمریکا در بغداد، یک پهپاد را که سعی داشت نزدیک شود، هدف قرار ‌دادند.
بر اساس این گزارش‌ها، شاهدان می‌گویند که وقوع حداقل یک انفجار را در بخش جنوبی سفارت آمریکا مشاهده کرده‌اند. بعد از این حمله، هلی‌کوپترهای نظامی آمریکا برفراز سفارت به پرواز درآمدند.
این در حالی است که عصر دوشنبه نیز پایگاه آمریکایی
«عین الاسد» در استان الانبار عراق، با هشت راکت، هدف قرار گرفت.
از عراق همچنین خبر رسید که کاروان‌های لجستیک آمریکا طی 48 ساعت گذشته، در استان‌های بغداد، ذی قار و دیوانیه هدف انفجار بمب قرار گرفتند.
خبرگزاری ایسنا نیز گزارش داد، سه بمب در مسیر کاروان خودروهای لجستیکی آمریکا در استان الانبار منفجر شد و به جراحت راننده یکی از خودروها انجامید.
خبر دیگر اینکه، «أبو آلاء الولائی» دبیرکل گردان‌های سید الشهدای عراق، آمریکا را به حملات جدید تهدید کرد.

 

 

استاد دانشگاه و تحلیلگر آمریکایی در زمینه مسائل مربوط به تروریسم، به همسویی و حمایت واشنگتن از بزرگ‌ترین شاخه القاعده در سوریه، اعتراف کرد.
هر چه زمان می‌گذرد، ابعاد جدیدی از همکاری آمریکا با شبکه‌های تکفیری، از جمله، القاعده، آشکار می‌شود. اخیرا، اسناد همکاری مثلث آمریکا، ائتلاف سعودی و القاعده در یمن خبرساز شده بود و دیروز نیز «مکس آبرامز» اعتراف کرد که واشنگتن در سوریه، با گروه‌های تروریستی همسو شده و از آنها حمایت کرده است.
به گزارش فارس، آبرامز که استاد دانشگاه و تحلیلگر برجستۀ آمریکایی در زمینه مسائل مربوط به تروریسم است، طی یک پیام توئیتری، چنین اعترافی را کرده است.
این تحلیلگر ارشد آمریکایی‌، که سابقه فعالیت در مرکز امنیت سایبری و داخلی ‌اندیشکده «شورای روابط خارجی» را دارد، در توئیت خود نوشت: «دستگاه حاکم بر سیاست خارجی آمریکا، در سوریه در کنار بزرگ‌ترین شاخه القاعده قرار گرفت».
هر چند او در این توئیت، درباره همسویی دستگاه حاکم آمریکا با بزرگ‌ترین شاخه القاعده در سوریه، به نام این شاخه اشاره نکرده، اما مشخص است که منظور او، گروه تروریستی «جبهه النصره»(هیئه تحریر الشام) است.
هیئت تحریر الشام، که قبلا تحت عنوان جبهه النصره فعالیت می‌کرد، یکی از شاخه‌های سازمان تروریستی «القاعده» است. این گروه تروریستی، ضمن اعلام جدایی از جبهه النصره، نام خود را به هیئت تحریرالشام تغییر داد.
این اولین بار نیست که سران آمریکا درباره حمایت این کشور از القاعده در سوریه حرف می‌زنند. «تولسی گابارد»‌، نماینده سابق مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت ‌هاوایی، که بعدا نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شد، در این باره صحبت کرده است. او که از جمله معدود مخالفان مداخله این کشور در سوریه بود، سال ۲۰۱۷ در اقدامی نادر، به دمشق سفر و با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، دیدار کرده بود.
گابارد بیست و هشتم فروردین ماه سال ۱۳۹۸ در انتقادی شدید از مواضع «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت آمریکا، گفته بود: ترامپ می‌گوید ما هیچ‌گاه ۱۱ سپتامبر را فراموش نمی‌کنیم. اما این خود ترامپ است که در نقش برادر بزرگ القاعده و بزرگ‌ترین محافظ آن در سوریه ظاهر شده است.
اظهارات نمایندۀ پارلمان سوریه
«محمود جوخدار»، نماینده پارلمان سوریه، دیروز گفت، برای اخراج اشغالگران صهیونیستی و آمریکایی از منطقه، تمام نگاه‌ها به محور مقاومت در سوریه، لبنان، عراق و یمن دوخته شده است.
وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد که امید آینده به مردان مقاومت شریف در سوریه، لبنان، عراق و یمن برای آزاد‌سازی منطقه از دست اشغالگران آمریکایی، است.
جوخدار افزود: همه از توانایی‌های محور مقاومت آگاه هستند و دشمن قادر به تحمل عواقب رویارویی نظامی با مقاومت نیست. پایان اشغالگر در منطقه در سایه وجود مردان خدا در سوریه، لبنان، عراق و یمن نزدیک است.
این نماینده سوری قبلا، پایداری عراق و سوریه در برابر توطئه‌های آمریکا و هم پیمانان آن را مایه افتخار، اقتدار و سرافرازی دانسته بود.
«علی الصطوف»، دیگر عضو پارلمان سوریه، نیز قبلا در گفت‌وگو با المعلومه گفت که مقاومت تنها گزینه رهایی از اشغال نظامیان آمریکایی در منطقه است.