به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 85
بازدید دیروز: 2,765
بازدید هفته: 12,868
بازدید ماه: 78,941
بازدید کل: 23,740,751
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۱۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 8 May 2024
الأربعاء ، ۲۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
349 - طالبان نقاب از چهره برداشت؛ قتل‌عام ده‌ها سرباز افغان پس از تسلیم شدن ۱۴۰۰/۰۴/۲۲

طالبان نقاب از چهره برداشت؛

قتل‌عام ده‌ها سرباز افغان پس از تسلیم شدن  

۱۴۰۰/۰۴/۲۲

تیرباران سربازان اسير افغان، به دست تروریست های طالبان/ ۱۲ آبان ۱۳۹۵ -  YouTubeتیرباران سربازان افغانستان توسط طالبان در بدخشان


شبکه سی ان ان تصاویر ویدئویی از قتل عام ده‌ها نظامی افغان پس از تسلیم شدن را پخش کرد. این نظامیان به دست عناصر طالبان در استان
«فاریاب» کشته شدند.
خبرنگار سی ان ان در گزارش خود از کابل گفت: «کماندوهای افغان پس از دو ساعت درگیری شدید با طالبان، در حالی که دست‌های خود را به نشانه تسلیم بالا برده بودند، از سنگرها بیرون آمدند.
یکی از اعضای طالبان فریاد زد: «تسلیم شو، کماندو، تسلیم شو»... چند ثانیه بعد، چند نفر از این نیرو‌های ویژه افغان اعدام(قتل عام) شدند. صلیب سرخ اعلام کرد که اجساد ۲۲ کماندو کشف شده است.»
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یکی از روستائیان از طالبان خواست تیراندازی را متوقف کنند و از آنها پرسید: شما چجور پشتون‌هایی هستید که افغان‌ها را می‌کشید؟ سی ان ان با پنج تن از شاهدان این قتل عام‌، که ماه گذشته در منطقه دولت‌آباد در استان فاریاب، واقع در شمال افغانستان صورت گرفته، گفت‌و‌گو کرده است. همه آنها وقوع این حادثه را تایید کرده‌اند.
یکی از شاهدان گفت: کماندو‌های افغان درخواست کمک هوایی و زمینی کردند، اما هیچ کمکی ارسال نشد. بعد آنها تسلیم شدند، اما (عناصر) طالبان به آنها شلیک کردند.
شاهدان می‌گویند زبانی را که جنگجویان با آن حرف می‌زدند، را نمی‌فهمیدند. این امر گواه آن است که جنگجویان محلی نبودند و شاید بعضی از آنها خارجی بودند. همین هفته پیش صلیب سرخ اعلام کرد، دست کم ۲۴ جسد دیگر از کماندو‌های افغان را در فاریاب کشف کرده است.
خبرنگار سی ان ان گفت: ما با طالبان تماس گرفتیم تا پاسخ شان را درباره ویدئوی اعدام کماندو‌ها بشنویم. آنها گفتند این ویدئو ساختگی است و پروپاگاندای دولت است. آنها کاملاً انکار کردند که چنین جنایت‌جنگی را مرتکب شده‌اند.
کشته شدن ۳۰۰ عضو طالبان
دولت کابل اعلام کرد که در عملیات‌های اخیر نیروهای نظامی و مردمی افغانستان در استان‌های مختلف، صدها نفر از اعضای طالبان کشته شدند و مهمات و تجهیزات آنها نیز منهدم شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت دفاع افغانستان طی توئیتی نوشت که طی ۲۴ ساعت گذشته، در نتیجه عملیات نیروهای نظامی و امنیتی این کشور در استان‌های ننگرهار، لغمان، قندهار، هرات، بلخ، فاریاب، جوزجان، هلمند، بدخشان، قندوز، تخار، کاپیسا و کابل، ۲۶۷ نفر از اعضای طالبان کشته، ۱۱۹ تن دیگر زخمی و ۴ نفر نیز بازداشت شدند. همچنین تعداد ۱۳ بمب دست ساز نیز خثی شد.
این وزارتخانه همچنین از کشته شدن ۲۹ تن از اعضای طالبان، از جمله سه فرمانده ارشد این گروه، در حملات هوایی دیروز نیروی هوایی افغانستان در منطقه «افغان تپه» و بزرگراه‌های مابین استان‌های جوزجان و سرپل خبر داد. همچنین مقادیری از مهمات و تجهیزات این گروه شامل اسلحه و بمب نیز منهدم شد.
نیروهای نظامی و امنیتی و نیروهای مردمی افغانستان روز گذشته با پشتیبانی نیروی هوایی، حملات گروه طالبان را در بخش «کران و منجان» در ولایت بدخشان دفع کردند. طی این عملیات ۳۲ تن از اعضای طالبان کشته و ۱۴ تن زخمی شدند. همچنین، چهار دستگاه از خودروهای این گروه نیز منهدم شد.
هلاکت رئیس ‌اطلاعات طالبان
وزارت کشور افغانستان روز دوشنبه از کشته شدن «قاری شاغاسی» رئیس‌اطلاعات گروه طالبان، به دست نیروهای امنیتی افغانستان در استان «لوگر» خبر داد.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، در بیانیه مطبوعاتی این وزارتخانه آمده است: نیروهای ویژه پلیس در یک عملیات شبانه، قاری شاغاسی مشهور به «جلالی» که رئیس‌اطلاعات طالبان بوده است، را به هلاکت رسانده و دو همراه وی را بازداشت کردند.
در ادامه این بیانیه آمده است: جلالی در حملات تروریستی، به ویژه در بخش‌های روستایی استان کابل، دست داشته است. از این افراد همچنین، مقادیری سلاح و مهمات کشف و ضبط شده است.
آمریکا هفته گذشته بخش مهمی از نیروها و سربازان خود را از پایگاه نظامی «بگرام» خارج کرد. اما گفته شده است که حدود ۶۰۰ سرباز آمریکایی همچنان در خاک افغانستان حضور دارند، تا از سفارت این کشور در کابل محافظت کنند.
اظهارات حامد کرزای
«حامد کرزای»، رئیس‌جمهور سابق افغانستان، دیروز طی یک کنفرانس خبری، درباره اوضاع جاری در این کشور گفت: دولت و طالبان باید با هم صلح کنند و از جنگ دست بردارند.
کرزای خطاب به سران طالبان گفت که با گرفتن شهرستان‌ها به جایی نمی‌رسند. و به خبرنگاران گفت که به زودی مذاکرات صلح جدی آغاز خواهد شد، حوصله کنید، تدبیر کنید و به سوی صلح بروید.
وی خطاب به جوانان گفت: جوانان نباید پیشنهاد آمریکا و غرب درباره خروج از افغانستان را بپذیرند؛ آنها باید از انرژی و دانش خود بهره‌برداری کنند.
خروج 95 در صد آمریکایی‌ها از افغانستان
یک مقام وزارت دفاع آمریکا خبر داد که روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، 95 درصد تکمیل شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، نیز پنجشنبه شب اعلام کرد، مأموریت نیروهای این کشور از افغانستان، تا ۳۱ آگوست (۹ شهریور) خاتمه می‌یابد.
بایدن در یک سخنرانی ضمن طرح این ادعا که ارتش آمریکا مأموریت خود در افغانستان را به شکل موثری انجام داده است، گفت: «فرماندهان نظامی به من توصیه کرده‌اند که سریعاً از افغانستان خارج شویم». اخیرا، یک مقام آمریکایی گفته بود که این کشور در جنگ 20 سالۀ افغانستان، شکست خوده است.