به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,528
بازدید دیروز: 4,060
بازدید هفته: 5,588
بازدید ماه: 71,661
بازدید کل: 23,733,472
افراد آنلاین: 18
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 5 May 2024
الأحد ، ۲۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۱۴ - فرمانده سپاه: مشکلات خوزستان در حال رفع شدن است ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
ادامه تلاش‌ها برای حل مشکل کمبود آب در خوزستان
 
فرمانده سپاه: مشکلات خوزستان در حال رفع شدن است 
 
  ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
فرمانده سپاه وارد خوزستان شد
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب روز گذشته طی تماس تلفنی با قاسم دشتکی استاندار خوزستان در جریان آخرین اقدامات برای کاهش مشکلات مردم این استان قرار گرفت.

در این تماس تلفنی استاندار خوزستان گزارشی از آخرین تمهیدات و اقدامات صورت گرفته جهت کاهش مشکلات ناشی از تنش آبی و خشکسالی ارائه کرد و از توجه و پیگیری رئیس‌جمهور منتخب قدردانی کرد.
رئیسی: خوزستان را
در مسائل آبی حمایت خواهیم کرد
رئیس‌جمهور منتخب نیز در این تماس تلفنی ضمن ابلاغ سلام به مردم استان و قدردانی از همراهی آنها با مسئولین عنوان کرد مشکلات استان خوزستان جزو اولویت‌های اصلی و مهم دولت آینده خواهد بود.
رئیسی همچنین از تلاش‌های صورت گرفته مسئولان استانی در پیگیری مشکلات و رسیدگی به آسیب دیدگان تشکر کرد و تصریح کرد در همه‌ مسائل آبی و مشکلات استان را حمایت خواهیم کرد.
خبر خوب فرمانده کل سپاه
به مردم خوزستان
سردار سلامی، فرمانده کل سپاه در بازدید از مناطق مختلف خوزستان گفت: آبرسانی با‌تانکرهای سیار و ثابت جریان داشت. لوله‌کشی‌ها و لایروبی‌ها نیز در منطقه در حال انجام است و چشم‌انداز روشنی برای آینده وجود دارد.
فرمانده کل سپاه پاسداران با ‌اشاره به بازدید از مناطق دچار کم آبی در جنوب غرب خوزستان گفت: به تدریج در حال غلبه بر مشکلات موجود هستیم و مشعل‌های امید در دل مردم روشن شده است و با اراده مردم، اعتماد به نفسی نیز در مجموعه گروه‌های جهادی برای رفع مشکلات به وجود آمده است.
وی اظهار کرد: از بسیاری از مناطق جنوب غرب خوزستان از جمله منطقه جفیر و رفیع بازدید کردیم. در روند این بازدیدها شاهد صبر و استقامت مردم در مقابل مشکلات ناشی از خشکسالی و کمبود آب و همچنین تلاش همه جهادگران عرصه آبرسانی به مردم به ویژه سپاه پاسداران و گروه‌های جهادی بسیج در این مناطق بودیم.
وی افزود: خوشبختانه به تدریج در حال غلبه بر مشکلات موجود هستیم و مشعل‌های امید در دل مردم روشن شده است و با اراده مردم، اعتماد به نفسی نیز در مجموعه گروه‌های جهادی برای رفع مشکلات به وجود آمده است.
سلامی بیان کرد: آبرسانی با‌تانکرهای سیار و ثابت جریان داشت. لوله‌کشی‌ها و لایروبی‌ها نیز در منطقه در حال انجام است و چشم‌انداز روشنی برای آینده وجود دارد.
فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: شاهد الحاق مجدد ۴۰ دستگاه‌ تانکر آبرسانی دیگر نیز بوده‌ایم. در مجموع سپاه پاسداران با بیش از ۱۰۰‌تانکر سیار که عموما ۳۰ هزار لیتری هستند در حال آبرسانی به ۸۷ روستای این منطقه است که در این خصوص نیروی زمینی سپاه، سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان و دیگر سپاه‌های استانی و ستاد کل سپاه در حال ارائه این خدمات هستند.
وی افزود: تعداد زیادی ‌تانکر ثابت برای آبرسانی آماده شده‌اند تا در روستاها مستقر شوند. این تلاش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت و پس از فرمایش روز گذشته مقام معظم رهبری، اراده‌ها مصمم‌تر و تلاش‌ها جدی‌تر خواهد بود. این منطقه نیازمند تلاش‌های مضاعف و بیشتری است که انجام خواهد شد.
مشکلات خوزستان
در حال رفع شدن است
سردار سلامی همچنین دیروز در یادواره شهدای شهرستان سنندج با ‌اشاره به مشکل کم‌آبی در خوزستان گفت: همه می‌دانند دشمن می‌خواهد از هر فرصتی برای ضربه زدن استفاده کند و وقتی خشکسالی و کم آبی در خوزستان حاصل می‌شود همه دشمنان هم قسم می‌شوند تا علاوه‌بر خشکسالی و کم‌آبی که فضل الهی با مجاهدت همه مردم و مسئولان در حال رفع شدن است و حتی بخشی از آن رفع شده است، می‌خواهند مردم ما را به خیابان‌ها بکشانند و محیط زندگی مردم را ناامن کنند.
وی اذعان کرد: ولی مردم خوزستان هم بسیار فهیم و بصیر و دقیق عمل کردند و به سرعت صفوف خود را از عناصر متصل به دشمن جدا کردند و خوزستان آن امنیت و شادابی خود را بازیافت.
مشکلات را با عزم قوی ملت و نظام
حل خواهیم کرد
سردار سلامی خاطرنشان کرد: هر کشوری که نگاه کنید در جهان امروز دارای مشکل است، شما به آمریکا هم نگاه کنید، فقر، بیکاری و درماندگی می‌بینید که نمونه‌هایی از آن را چند شب پیش در رسانه‌ها دیدید که چگونه مردم در نیویورک در خیابان‌ها می‌خوابند و در اوج بدبختی هستند.
وی افزود: مشکلات موجود را با عزم قوی ملت و نظام حل خواهیم کرد، عزم نظام همانگونه که دو روز پیش در کلام رهبر فرزانه انقلاب شنیدید برای حل مشکلات جامعه جدی است.
وی عنوان کرد: ان‌شاءالله دولت جدید با اراده و نفس جدید مستقر خواهد شد و همه با هم کمک خواهیم کرد مشکلات جامعه کاهش یابد و برآنها غلبه کنیم.
تقدیر محسن رضایی
از تلاش‌های سپاه در خوزستان
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از بازدید از مناطق بحرانی خوزستان در نامه‌ای به فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از تلاش‌های صادقانه پاسداران و بسیجیان در یاری‌رساندن به مردم خوزستان تقدیر کرد.
در نامه محسن رضایی خطاب به سردار سلامی آمده است: برحسب وظیفه، لازم می‌دانم از تلاش‌های صادقانه و زحمات مخلصانه برادران عزیزِ سپاهی و بسیجی‌ام در رسیدگی به مردم خوزستان سپاسگزاری کنم.
محسن رضایی افزوده است: حقیقتاً کارنامه درخشانِ خدمات حمایتی، آب‌رسانی و بهداشتیِ این عزیزان در سراسر استان برگ زرین دیگری بر تاریخ افتخارآمیز مردمیاریِ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود.
بازگشت آب به منطقه میسان خوزستان
تسنیم هم در گزارشی نوشت: در تالاب هورالعظیم خوشبختانه رهاسازی آب انجام گرفته و برخی کشاورزان روستاهای اطراف دشت آزادگان و هویزه اقدام به کشاورزی کرده‌اند اما متاسفانه رهاسازی آب به مقدار کافی صورت نگرفته است وآب لوله کشی به مقدار زیاد شور است.
فاضل عبیات، معاون استاندار خوزستان نیز در گفت‌وگویی با ‌اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تأمین آب شرب، کشاورزی و دامداری در استان خوزستان بیان کرد: وقتی برنامه‌ریزی برای منابع آب انجام می‌شود و رهاسازی آب از بسترها صورت می‌گیرد؛ تمامی مصارف در نظر گرفته می‌شود.
عبیات افزود: تأمین آب شرب شهروندان استان خوزستان در همه شهرهای استان و همچنین حفظ محیط زیست و تأمین آب کشاورزی و دامداری برای ما از اهمیت خاصی برخوردار هستند که برنامه‌ریزی برای این مسائل از ماه‌ها پیش صورت گرفته بود.
معاون استاندار خوزستان اظهار داشت: با توجه به خشکسالی بسیار کم سابقه‌ای که داشتیم و با توجه به گزارش‌های هواشناسی، در فصل بهار تنها یک و نیم میلی متر به طور میانگین در استان خوزستان بارندگی داشتیم.
وی با‌ اشاره به اینکه میزان بارندگی در سال جاری نسبت به سال‌های قبل در حدود ۳۵ درصد کاهش یافته است، گفت: در بهار نیز با کم بارشی مواجه شدیم و پیش‌بینی نشده بود چنین وضعیتی برای بارش نزولات جوی در استان خوزستان پیش بیاید.
به گزارش میزان، عبیات با ‌اشاره به اینکه میزان آب ورودی به سدهای خوزستان نیز کاهش بسیار زیادی داشته است، گفت: به طور مثال در حوزه کرخه ۳۱ درصد نسبت به میانگین بلندمدت آب ورودی کمتر شده است و همچنین در کارون بزرگ نیز در حدود ۳۸ درصد آب ورودی کمتر بوده است و در حوزه دز هم ۳۷ درصد میزان آب ورودی کم بوده است بنابراین ذخایر آبی ما بسیار کم شده بود.