به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,407
بازدید دیروز: 4,060
بازدید هفته: 6,467
بازدید ماه: 72,540
بازدید کل: 23,734,350
افراد آنلاین: 13
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 5 May 2024
الأحد ، ۲۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۱۷ - جانشین فرمانده کل سپاه خبر داد: ارسال 500 مخزن آب به خوزستان با همکاری سپاه تهران بزرگ ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
جانشین فرمانده کل سپاه خبر داد:
 
ارسال 500 مخزن آب به خوزستان با همکاری سپاه تهران بزرگ 
 
۱۴۰۰/۰۵/۰۵


سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز سه شنبه در حاشیه ارسال‌تانکرهای آب برای مردم خوزستان که توسط سپاه تهران بزرگ صورت گرفت، با بیان اینکه باید به گونه‌ای عمل کنیم تا این ایام مبارک دهه امامت را واقعاً حس کنیم، گفت: متأسفانه در این روزها گرفتاری برای بخشی از مردم کشورمان حادث شده که با تدابیری توسط سپاه اتخاذ شده است، امیدواریم مقداری از این گرفتاری مردم کاهش یابد؛ البته دو سال پیش هم که در خوزستان سیل آمد، کشور و به‌ویژه سپاه تمام توان خود را صرف کردند تا ثانیه‌ای ۱۲ هزار متر مربع آب به دریا برود؛ چون اگر این تلاش‌ها صورت نمی‌گرفت، ممکن بود خوزستان زیر به آب برود.
سردار فدوی ادامه داد: اکنون این استان با گرفتاری دیگری یعنی کم‌آبی مواجه شده است؛ البته اگرچه کم‌بارشی در پیدایش این مشکل امروز مردم منطقه بی‌تأثیر نبوده، اما این از جمله موضوع‌هایی است که باید آن را از قبل مدیریت می‌کردیم تا امروز چنین مشکلی پیش نمی‌آمد.
وی افزود: به عنوان مثال، قبل از حاد شدن بحران کم‌آبی در منطقه، می‌بایست دریچه سدها باز می‌شد که متأسفانه تصمیمی در این‌خصوص گرفته نشد، اما اکنون که گرفتاری برای مردم خوزستان پیش آمده، دریچه سدها را باز کردند و این باعث شد تا گرفتاری مردم کم شود.
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: در حالی که سپاه قبل از حاد شدن شرایط، پیشنهاد داده بود تا ۱۵۰ متر مکعب از خروجی سدها برای استفاده مردم باز شود، مسئولان به پیشنهاد سپاه بی‌توجهی کردند؛ در صورتی که الان به جای ۱۵۰ متر مکعب ۱۹۰ متر مکعب آب از خروجی سدها برای استفاده مردم خارج می‌شود؛ بنابراین انجامِ بهنگام کار، موضوع خیلی مهمی است که به آن توجه نشده است.
300‌تانکر آب هفته آینده ارسال خواهد شد
سردار فدوی تصریح کرد: مردم تهران با تشکیل «کاروان غدیر» ۵۰۰ عدد مخزن آب ثابت و تعدادی هم سیار در دو مرحله که مرحله دوم آن هفته آینده خواهد بود، برای مردم خوزستان اعزام می‌کنند.
وی گفت: رزمندگان سپاه به واسطه دفاع مقدس با مردم خوزستان هشت سال در ارتباط مستقیم بودند و مردم این استان نیز هشت سال در بطن جنگ قرار داشتند؛ به نحوی که حتی برخی از مردم این استان خانه‌های خود را هم در زیر آتش توپخانه دشمن خالی نکردند؛ لذا ما همواره رفیق مردم این استان هستیم و هر موقع که لازم باشد در کنار آنها حاضر خواهیم شد.
آبرسانی‌تانکرهای ارتش به روستاهای دشت آزادگان اهواز
گفتنی است بخشی از روستا‌ها و مناطق حاشیه‌ای خوزستان به علت خشکسالی و کمی بارش، با مشکل کم آبی و بی‌آبی روبه‌رو هستند.
بر اساس گزارش‌های منتشره، نیروی زمینی ارتش در روستا‌های دشت آزادگان و مناطقی از شهرستان هویزه و چند شهر و روستای دیگر استان کار آبرسانی با‌تانکر را آغاز کرده و این خدمت رسانی تا برقراری آب پایدار در این مناطق ادامه دارد.