به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,275
بازدید دیروز: 2,464
بازدید هفته: 10,873
بازدید ماه: 10,873
بازدید کل: 23,672,701
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۰۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 24 April 2024
الأربعاء ، ۱۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳۹- واکنش سید حسن نصرالله به حوادث «خلده» ؛ «به تله جنگ داخلی وارد نمی‌شویم» ۱۴۰۰/۰۵/۱۳

واکنش سید حسن نصرالله به حوادث «خلده» ؛

«به تله جنگ داخلی وارد نمی‌شویم» 

  ۱۴۰۰/۰۵/۱۳

می خواهند ما را وارد جنگ داخلی بکنند/ به زودی از ایران سوخت و دارو وارد می  کنیم/ حزب الله اسیر توطئه ها نمی شود - هم اندیشی | خبر فارسی

فتنه از جایی شروع شد که «علی شبلی»، از اعضای جنبش حزب‌الله، شنبه هفته جاری در مراسم عروسی خود، هدف تیراندازی قرار گرفت و به شهادت رسید. رسانه‌های لبنانی درباره عامل تیراندازی نوشتند او فردی به نام «احمد زاهر غصن» از عشایر عرب منطقه «خلده» است. در مراسم تشییع شبلی در «خلده» نیز فتنه‌ای برپا و تیراندازی شد که در پی آن، 4 نفر کشته و حدود 10 نفر زخمی شدند. وقایع اخیر در «خلده» این نظر که ترور این عضو حزب‌الله با انگیزه شخصی نبوده و یک برنامه از پیش طراحی شده بوده را تقویت کرده است.
در پی این وقایع سید «حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، تأکید کرد: «حزب‌الله به جنگ داخلی کشیده نخواهد شد و ما می‌دانیم که چه باید بکنیم». منابع خبری از دیدار و گفت‌و‌گوی سید حسن نصرالله با ذاکران و مداحان حسینی خبر دادند و گفتند او از سه محور سخن به میان آورده که در حال حاضر برای رویارویی با این جنبش، دشمنان در تلاش برای به اجرا درآوردن آنها هستند. به گزارش فارس از الاخبار، نصرالله دو محور از این سه محور را این‌گونه بر شمرد: ۱. تخریب وجهه حزب‌الله و هدف قرار‌دادن الگو ۲. کشاندن حزب‌الله به جنگ داخلی. او محور سوم را جنگ اقتصادی عنوان کرد و گفت که این جنگ «صدفه نیست و ما باید صبور و در کار جدی باشیم».
رهبر حزب‌الله لبنان همچنین در مورد محور دوم افزود، نظرش مبتنی بر داده‌هایی است که از زمان حبس «سعد حریری» آغاز شد؛ اقدامی که هدف از آن شعله‌ور کردن جنگ داخلی بود؛ اما موضع گروه‌های سیاسی لبنانی -از جمله حز‌ب‌الله- آل‌سعود را غافلگیر کرد و باعث شد این کشور موضع خود را تغییر دهد.
دبیرکل حزب‌الله لبنان به ترور «علی شبلی» اشاره کرد و گفت: «ما خونی نداریم که پایمال شود؛ اما به آنجا نیز نمی‌‌رویم که دشمن می‌خواهد زیرا به میدان آمدن حزب‌الله به معنای تصمیم به جنگ داخلی بود. افرادی وجود دارند که سعی بر آوردن تسلیحات برای جنگ با ما دارند». سید حسن نصرالله در ادامه اظهاراتش درخصوص نوع واکنش مردم به اقدمات اخیر «آگاهی حامیان مقاومت در حوادث اخیر» را ستود.
رد پای آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل‌سعود در فتنه خلده
وب‌سایت لبنانی «النشره» چهارشنبه در گزارشی در همین باره نوشت، بر اساس اطلاعات درز پیدا کرده رسانه‌ای کمین خلده با دستور عملیاتی آمریکایی-سعودی و با هماهنگی سطح بالا با موساد اسرائیل انجام شده است. این وب‌سایت در ادامه به ماجرای ورود یک قایق صهیونیستی به سواحل «الجیه» و پیاده شدن تعدادی کماندوی این رژیم اشاره و بر نقش رژیم صهیونیستی در اتفاق خلده تأکید کرد. «حسن علیق» تحلیلگر مسائل سیاسی و خبرنگار روزنامه الاخبار لبنان نیز چند روز پیش گفته بود، ریاض و واشنگتن در پس حادثه «خلده» قرار دارند.
این در حالی است که سید «هاشم صفی الدین»، رئیس‌شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی بر تکمیل روند تحقیقات درباره رخدادهای اخیر منطقه خلده در جنوب بیروت تاکید کرد. به گزارش ایسنا، وی از ارتش لبنان خواست تا به موضوع بستن جاده ساحلی در منطقه خلده پایان دهد.
گفتنی است، چندی پیش نخست‌وزیر رژیم آپارتاید صهیونیستی از پیشرفت نظامی حزب‌الله گفته بود؛ روشن است که تضعیف این «دشمنِ رژیم صهیونیستی» تنها با رویارویی نظامی با آن ممکن نیست باید آن را در مشکلات داخلی مشغول کرد. از فتنه حریری تا فتنه خلده همه کوشش برای تضعیف مقاومت لبنان است.