به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,546
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 5,483
بازدید ماه: 120,989
بازدید کل: 23,782,785
افراد آنلاین: 43
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
370 - عدم اجماع اعضای شورای امنیت در حمایت از ادعاهای ضدایرانی انگلیس ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
یک منبع سازمان ملل اعلام کرد
 
عدم اجماع اعضای شورای امنیت
 
در حمایت از ادعاهای ضدایرانی انگلیس
 
    ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
عدم حمایت اعضای شورای امنیت از اتهامات علیه ایران | خبرگزاری ایلنا

یک منبع سازمان ملل به شبکه روسی «آرتی» گفت برخی از اعضای شورای امنیت این نهاد در حمایت از ادعاهای مطرح شده از سوی شرکای غربی خود درباره حمله اخیر به یک نفتکش صهیونیستی در سواحل عمان موضع محتاطانه‌ای دارند و می‌گویند تحقیقات مستقل در این خصوص لازم است.  به گزارش این شبکه، انگلیس خواستار نشست شورای امنیت در پشت درهای بسته در روز جمعه برای بحث درباره حمله ادعایی پهپادی علیه یک نفتکش صهیونیستی شد و پیش از آن در روز سه‌شنبه هفته گذشته بدون ارائه هیچ سند و مدرکی ادعا کرد که «بسیار محتمل» است ایران مسئول این حمله باشد. واشنگتن هم در واکنش به این حادثه با ابراز حمایت از متحد خود، قول داد که برای اطمینان از پاسخگویی و شناسایی و برخورد با ایران در شورای امنیت، کار خواهد کرد. به گزارش آر.تی با این حال، منبع مذکور به این شبکه گفت که برخی از اعضای شورای امنیت برای حمایت از ادعاهای انگلیس در نشست روز جمعه آمادگی نداشتند. این منبع گفت: بدیهی بود که همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل حاضر نبودند از پیشنهادات اتهامی‌شرکای غربی حمایت کنند در حالی که نتایج تحقیقات مستقل و بی‌طرف بین‌المللی را نداشتند.
اطلاعات متناقض
پیش از این معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در واکنش به اتهام‌زنی‌های اخیر رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی به ایران درباره حادثه رخ داده برای کشتی «مرسر استریت» تصریح کرد که این اطلاعات متناقض و بر پایه حدس و گمان است. نماینده انگلیس در سازمان ملل اما در ادامه اتهام‌پراکنی‌های بی‌سند این کشور علیه ایران در نشست روز جمعه مدعی شد حمله به مرسر استریت با پهپاد ساخت ایران صورت گرفته است.
ماجراجویی لجام گسیخته اسرائیل
«زهرا ارشادی» سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت: سخنان تحریف‌شده‌ای درباره حادثه کشتی مرسر استریت شنیدیم. بلافاصله بعد از این حادثه، مقامات اسرائیلی، ایران را به انجام آن رخداد متهم کردند. این رویه همیشگی و معمول رژیم اسرائیل است. هدف آن نیز منحرف ساختن افکار عمومی جهان از جنایات این رژیم و اقدامات غیرانسانی آن در منطقه است.ارشادی تصریح کرد: شورای امنیت باید از ماجراجویی لجام گسیخته اسرائیل در منطقه جلوگیری کند. شورای امنیت باید همچنین ثابت کند که در دام فریب‌ها و اخبار ساختگی اسرائیل گرفتار نمی‌شود.  وی در بخش دیگری از اظهاراتش تأکید کرد: در عین حال، ما در دفاع از خود و تأمین منافع ملی خویش‌تردید به خود راه نخواهیم داد.
مذاکره زیر سایه اتهام
به گزارش فارس، اتهامات کشورهای غربی علیه ایران در شرایطی مطرح شده که دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین زمینه‌های بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای را فراهم کند. برخی از تحلیلگران، ادعاهای کشورهای غربی را بخشی از کمپین فشار این کشورها برای اثرگذاری بر مذاکرات وین می‌دانند. تاکنون ۶ دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است. یکی از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی است که دولت «دونالد ‌ترامپ» بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت بایدن اعلام کرده هیچ‌گونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام بدهد. مضاف بر این، مقام‌های دولت آمریکا پیش از این تصریح کرده‌اند که قصد دارند از ورود به برجام به‌عنوان «سکویی» جهت پرداختن به سایر اختلافات از جمله مسائل موشکی و منطقه‌ای استفاده کنند.