به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,814
بازدید دیروز: 2,564
بازدید هفته: 5,378
بازدید ماه: 292,230
بازدید کل: 25,279,086
افراد آنلاین: 15
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ دی ۱٤۰۳
Sunday , 19 January 2025
الأحد ، ۱۹ رجب ۱٤٤۶
دی 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
3029
آخرین اخبار
1417 - ذوب آهن اصفهان، متروی تهران را از واردات ریل بی‌نیاز کرد ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
در شرایط تحریم
 
ذوب آهن اصفهان، متروی تهران را از واردات ریل بی‌نیاز کرد 
 
  ۱۴۰۰/۰۵/۱۹

ذوب‌آهن اصفهان، متروی تهران را از واردات ریل بی نیاز کرد - اکوپرشین

مهرداد تولائیان معاون بهره‌برداری ذوب آهن اصفهان در این خصوص گفت: پیرو تولیدات ریلی ذوب‌آهن، از جمله ریل‌های 60E1 و U33 برای خطوط راه‌آهن، ریل S49 برای متروی بهارستان، ریل R18 برای معادن و ریل زبانه سوزن، 12 مرداد ماه ریل 54/1 نیز برای مترو کلان شهر تهران تولید شد تا کشور از واردات این نوع ریل بی‌نیاز شود.
وی با اشاره به کیفیت مطلوب ریل ذوب‌آهن اصفهان که در خطوط ریلی کشور به کار گرفته شده است، افزود: ریلی که امروز تولید شد، پس از کنترل، بازرسی و بارگیری برای مترو تهران که حجم بالایی از مسافر را دارد و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، ارسال می‌شود.
علی عبدالله پور مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه نیز در این خصوص گفت: در گذشته از ریل 60/1 ذوب آهن اصفهان استفاده کرده‌ایم که از کیفیت بالایی برخوردار است و قطعاً با توجه به اینکه تولید ریل 54/1 نیز براساس استانداردهای بین‌المللی است، کیفیت بسیار مطلوبی دارد.
وی افزود: در متروی تهران تنها جهت تعمیرات و نگهداری سالانه به 500 شاخه ریل 54/1 نیاز داریم که قطعاً شرکت ساخت نیز جهت توسعه خطوط ریلی متقاضی این محصول است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، این مترو را اولین متقاضی ریل 54/1 از ذوب‌آهن اصفهان معرفی کرد و افزود: سایر متروهای کشور از جمله قطار شهری مشهد، متروی اسلامشهر و سایر شهرها نیز به زودی متقاضی این ریل خواهند بود.
عبدالله‌پور افزود: تولید ریل در ذوب آهن اصفهان نه تنها صرفه‌جویی اقتصادی دارد و مانع خروج ارز از کشور می‌شود، بلکه دغدغه ما برای تأمین ریل را از کشورهای خارجی از بین برد و مهمتر از همه اینکه، وابستگی ما در حمل و نقل ریلی را به سایر کشورها کاهش داد.