به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,547
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 5,484
بازدید ماه: 120,990
بازدید کل: 23,782,786
افراد آنلاین: 43
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
375 - لحظه به لحظه با تحولات افغانستان؛ اشرف غنی افغانستان را ترک کرد/ ۱۴۰۰/۰۵/۲۵

لحظه به لحظه با تحولات افغانستان؛ اشرف غنی افغانستان را ترک کرد/

ارگ ریاست جمهوری به دست طالبان افتاد

/ فرار آمریکایی‌ها از پشت بام سفارت

/ تیراندازی تروریست های سنتکام به مردم

   ۱۴۰۰/۰۵/۲۵

اشرف غنی افغانستان را ترک کرد/ ارگ ریاست جمهوری به دست طالبان افتاد/ فرار  آمریکایی‌ها از پشت بام سفارت/ تیراندازی تروریست های سنتکام به مردم + عکس و  فیلم - مشرق نیوزفرار اشرف غنی با خودروهایی پر از پول + جزئیات

روج زندانیان از زندان پل چرخی

احتمال تعلیقپروازهای بین‌المللی به افغانستان

سخنگوی سازمان هواپیمایی با تأکید بر اینکه احتمال تعلیق پروازهای ایران به افغانستان در شرایط فعلی وجود دارد، گفت:در این باره باید مراجع امنیتی و وزارت امورخارجه ایران، ابلاغیه به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال کنند.

پیش از این پروازهای شرکت هواپیمایی امارات و فلای دبی به ‌ کابل⁩ و از کابل به دبی متوقف شد.
 دو پرواز ساعتها روی باند منتظر اجازه پرواز بودند که در نهایت به مسافران اطلاع داده شد، پرواز انجام نخواهد گرفت. ‌‏گفته می‌شود که فرودگاه کابل محاصره شده است.

ادعای طلوع نیوز: غنی رفت!

طلوع نیوز در خبری فوری اعلام کرد که اشرف غنی ارگ ریاست جمهوری را ترک کرده است.

عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه ملی در فیسبوک خود گفت: رییس جمهور پیشین مردم را تنها گذاشت و رفت.برخی منابع به روزنامه آیشا پلاس تاجیکستان گفته اند که این مقام های پیشین افغانستان از دوشنبه مرکز تاجیکستان به کشور سومی رفته اند.

عبدالله عبدالله: غنی رفت!

وزیر دفاع افغانستان: غنی ما را فروخت

بسم الله محمدی وزیر دفاع افغانستان در توییتی نوشت:غنی دست ما را از پشت بست و وطن را فروخت.

شورای هماهنگی سران تشکیل شد

شورای هماهنگی سران کشور با حضور حامد کرزی، رییس جمهوری پیشین کشور، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی و گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی تشکیل شده است.

سفارت روسیه به فعالیت ادامه می دهد

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس‌جمهوری روسیه در امور افغانستان، به خبرگزاری ریانووستی گفت که سفارت روسیه در افغانستان برای تخلیه آماده نمی‌شود. او افزود: «من با سفیر در تماس هستم. آنها با آرامش کار می‌کنند و وقایع را از نزدیک مشاهده می‌کنند.

طالبان در ارگ ریاست جمهوری در کابل

 پس از فرار محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان از این کشور، وارد کابل شدند، اکنون به ارگ ریاست جمهوری رسیدند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان پس از ورود اعضای این گروه به کابل در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگرچه طالبان امروز صبح اعلام کرده بود که اعضای آن با زور وارد کابل نخواهند شد، اما دستور ورود طالبان به شهر پس از فرار نیروهای امنیتی، پلیس و مقامات و تخلیه وزارتخانه‌ها و ادارات صورت گرفته است.وی افزود که طالبان برای جلوگیری از آسیب ساکنان شهر کابل در نبود نیروهای امنیتی دستور ورود به شهر را داده تا از سرقت و جنایت جلوگیری شود.

 بازتاب ورود طالبان به کابل در میان شخصیت‌های عراقی

 به اعتقاد عضو دفتر سیاسی جریان حکمت ملی عراق آن چه که در افغانستان رخ داده سقوط بزرگ، آشکار و تاریخی آمریکا بوده و بدتر از شکست ویتنام است. شبکه الفرات به نقل از فادی الشمری عضو دفتر سیاسی جریان حکمت عراق گفت: پیامی که آمریکا معمولا سعی در ارسال آن دارد آن است که پشت متحدان سیاسی خود و دولت‌ها و سازمان‌های متحد خود را به عنوان بخشی از ساختار نظام تک قطبی جهانی خالی نخواهد کرد.

اما آمریکا حدود 2 هزار میلیارد دلار از زمان سرنگون کردن طالبان در افغانستان هزینه کرده است، این رقم سوای هزینه‌های جنگ است که به کلی بر باد رفتند، پس می‌توان حجم شکست داخلی که این دولت اکنون تجربه می‌کند را تجسم کرد و با وجود آن که ماشین تبلیغاتی این کشور سعی در وارونه جلوه دادن حقایق دارد اما این حقایق قابل کتمان نیستند.به اعتقاد این سیاستمدار عراقی، کشورش نیز از این متغیرهای موجود در بازی بین المللی در امان نیست گرچه می‌تواند از آن برای محو بقایای اشغالگری استفاده کند.

عمار حکیم رئیس این جریان نیز از تمامی احزاب و گروه‌های افغانستانی خواست برای خدمت به مردم افغانستان با یکدیگر همسو شوند.کاظم الوائلی فعال سیاسی و رسانه‌ای عراقی هم با اشاره به فرار اشرف غنی از افغانستان گفت: اگر او عمر خود را در افغانستان سپری می کرد و گذرنامه ای جز گذرنامه افغانستانی نداشت حتما خود را مجبور به مقاومت می‌دید و در کشورش باقی می‌ماند.

طالبان: دولت انتقالی در کار نیست
طالبان در بیانیه ای اعلام کرد که با توجه به فرار رئیس‌جمهور و مقامات افغانستان و تخلیه نیروهای امنیتی به اعضای خود دستور داده وارد کابل شوند.

طالبان گفته که صبح امروز گفته شد که نیروهای ما خارج از کابل هستند و آنها قصد ندارند با وسایل نظامی وارد کابل شوند.براساس بیانیه طالبان، در حال حاضر گزارشاتی مبنی بر تخلیه حوزه های انتخابیه در کابل، پلیس، وزارتخانه ها و نیروهای امنیتی و فرار مقامات دولتی مطرح شده است.

طالبان تاکید کرد: به دلیل اینکه سوء استفاده کنندگان از شرایط موجود استفاده نکنند به نیروهای خود دستور داد تا وارد مناطق کابل شوند.همچنین گفته می‌شود، قاری سعید خوستی نیز می‌گوید آوازه آمدن دولت انتقالی دروغ است، قدرت مستقیما به طالبان تسلیم می‌شود.

اشرف غنی افغانستان را ترک کرد/ ارگ ریاست جمهوری به دست طالبان افتاد/ فرار آمریکایی‌ها از پشت بام سفارت/ رئیس دولت موقت افغانستان چه کسی است؟ + عکس و فیلم

آمریکایی ها از پشت بام فرار کردند

تصاویر منتشر شده توسط دیلی میل نشان می دهد که آمریکایی‌ها با بالگردها از پشت بام سفارت این کشور در کابل فرار می کنند.

فرار آمریکایی ها توسط بالگرد

تیراندازی آمریکایی ها به مردم در فرودگاه کابل

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه از کشته شدن چند نفر در اثر تیراندازی نظامیان آمریکایی(تروریست های سنتکام) خبر داد. سفارت آمریکا در کابل در توئیتی به شهروندان آمریکایی و افغان یادآور شد که اوضاع امنیتی کابل همچنان ناامن است. 

این سفارتخانه خواستار آن شد که تا اطلاع ثانوی کسی به فرودگاه کابل نرود.

آمریکا دیروز همزمان با سقوط دولت محمد اشرف غنی و ورود شبه نظامیان طالبان به کابل، اعلام کرد که کارکنان سفارت خود را طی ۷۲ ساعت از افغانستان خارج می کند.

ویدیوهای منتشر شده از فرودگاه کابل نشان می دهد که از دیشب، تعداد زیادی از مردم افغانستان برای فرار از کشور خود، وارد فرودگاه کابل شدند.

والی سابق هرات به ایران آمد

شب گذشته محمد اسماعیل خان، والی سابق هرات و از مجاهدان افغانستانی که در بازداشت خانگی طالبان بود وارد مشهد شد. اسماعیل خان اعلام کرده است به زودی به پاکستان رفته تا در مذاکرات صلح با طالبان شرکت کند.