به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 606
بازدید دیروز: 18,753
بازدید هفته: 606
بازدید ماه: 606
بازدید کل: 23,662,437
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 20 April 2024
السبت ، ۱۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۴۴ - سید حسن نصرالله: کشتی‌های ایرانی، جزو خاک لبنان هستندکسی مرتکب اشتباه نشود ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
خطاب به رژیم صهیونیستی
 
سید حسن نصرالله:
 
کشتی‌های ایرانی،
 
جزو خاک لبنان هستندکسی مرتکب اشتباه نشود 
 
  ۱۴۰۰/۰۵/۳۰

فرارو | نصرالله: ایران به لبنان سوخت ارسال می‌کند

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت عاشورای حسینی از خرید گازوئیل و بنزین و...از کشور ایران خبر داد و گفت کشتی‌های حامل سوخت از ایران به سمت لبنان حرکت می‌کنند و حزب‌الله این کشتی‌ها را به مثابه خاک کشورش تلقی می‌کند! بلافاصله پس از انتشار این خبر سفیر آمریکا به دولت لبنان اطمینان داد، مشکلات برق و گاز این کشور را حل کند!
سید «حسن نصرالله»، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، روز پنجشنبه، به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت امام حسین‌(ع) و یاران ایشان سخنرانی کرد. او سپس از توافق با ایران برای خرید سوخت خبر داد: «من دوست دارم اعلام کنم کشتی نخست ما که از مبدأ ایران حرکت خواهد کرد، تمام رویه‌ها را طی کرده و به برکت امام حسین‌(ع) به سمت لبنان خواهد آمد. ما در کشتی نخست اولویت را به ماده مازوت دادیم زیرا به شدت مورد نیاز است و زندگی مردم به آن بستگی دارد. پس از این کشتی، کشتی دیگر و کشتی‌های دیگری در راه خواهند بود. از لحظه آغاز حرکت کشتی ایرانی، ما آن را به مثابه خاک لبنان در نظر خواهیم گرفت. ما ذلت مردم‌مان را نمی‌پذیریم».
سید حسن نصرالله سپس بدون نام بردن از رژیم صهیونیستی افزود: «کسی مرتکب اشتباه به چالش کشیدن ما نشود زیرا این مسئله مرتبط با عزت ملت ماست و ما نمی‌پذیریم که این ملت خوار شوند. ما از امام خامنه‌ای و رئیس‌جمهور ایران به خاطر ایستادگی دائم در کنار ملت لبنان تقدیر می‌کنیم. از ایران تشکر می‌کنیم که همواره در کنار ملت لبنان ایستاده است همان‌طور که در مقاومت برای آزاد‌‌سازی خاک ما و ایستادگی در برابر تجاوزها این‌گونه بوده است».
سرباز ولی فقیه هستیم
سید مقاومت سپس با بیان اینکه «ما سرباز ولی فقیه هستیم»، افزود: «به رغم تحریم‌ ایران و فشارهای اعمال‌شده علیه این کشور، آنها هیچ‌گاه از متحدان خود دست نکشیده‌اند و دوستانشان را تنها رها نکرده‌اند. دست بریده‌شده شهید قاسم سلیمانی در فرودگاه عراق خود گواه است که ایران دوستانش را تنها نگذاشته است. ایران طی چهل سال گذشته در امور لبنان مداخله نکرده. تصمیم‌گیری‌های ما به دست خود ماست. ما ابزار دست کسی و همچون برخی برده دیگران نیستیم».
آمریکا جنگ اقتصادی علیه لبنان را مدیریت می‌کند
سید بزرگ مقاومت در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه «حزب‌الله در مسائل داخلی لبنان شتاب‌زده عمل نخواهد کرد»، گفت: «آنچه در کشور ما در حال رخ دادن است، یک جنگ اقتصادی است که به نفع اسرائیل است. سفارت آمریکا این جنگ اقتصادی و تبلیغاتی علیه لبنان را مدیریت می‌کند و در پس این اقدامات تحریک‌آمیز قرار دارد. سفارت آمریکا یک نمایندگی دیپلماتیک در لبنان نیست بلکه یک سفارت توطئه‌افکن علیه ملت لبنان است. سفارت شما در بیروت شکست خواهد خورد همان‌طور که پیشتر متحمل شکست شد. به کسانی که به آمریکایی‌ها و سفارت آنها در بیروت تکیه می‌کنند، می‌گویم که تجربه افغانستان را در نظر بگیرید. به کسانی که به آمریکا‌یی‌ها و سفارت آن‌هادر بیروت تکیه می‌کنند، می‌گویم سگ‌های پلیسی که برای محافظت از آنها استفاده می‌کنند، از شما به آنها نزدیک‌تر هستند».
رویارویی با رژیم صهیونیستی اولویت ماست
به گزارش فارس، رهبر مقاومت لبنان سپس به موضوع فلسطین پرداخت: «عاشورای حسین‌(ع) پیامی است به تمام شرافتمندان جهان برای ایستادگی در کنار ملت مظلوم فلسطین و مردم این کشور...رویارویی با رژیم صهیونیستی که فلسطین و بخش‌هایی از اراضی عربی در سوریه و لبنان را غصب کرده است، در صدر اولویت‌های ما قرار دارد. ما شما را به ایستادگی در کنار ملت فلسطین در کرانه باختری، نوار محاصره‌شده غزه و اردوگاه‌های آوارگان و به باز پس‌گیری حق ملت فلسطین و پس‌گرفتن
سرزمین آنها از نهر تا بحر دعوت می‌کنیم. ما به روزی چشم دوخته‌ایم که اشغالگران صهیونیست سرزمین فلسطین را ترک می‌کنند چرا که این پایان هر اشغالگری و تهاجم است».
احتکار سوخت
سخنان نصرالله در حالی است که ارتش لبنان از کشف و ضبط صدها هزار لیتر سوخت بنزین در نواحی مختلف این کشور خبر داد. ارتش لبنان در صفحه کاربری خود در توئیتر اعلام کرد، ۹۰ هزار لیتر سوخت بنزین در منطقه «الرمادیه» واقع در جنوب این کشور کشف و ضبط شده است. به گزارش ایسنا، این امر ساعاتی پس از آن صورت گرفت که ارتش لبنان از مصادره ۹۰ هزار لیتر بنزین از پمپ بنزینی در شهرک «رمیش» و ضبط و مصادره ۱۵۰ هزار لیتر بنزین در جایگاه سوخت در حال تاسیس در شهرک «البرباره» در جبیل خبر داد. نصرالله نیز با اشاره به احتکار سوخت در سخنانش از عمدی بودن بحران سوخت لبنان گفت.
واکنش‌ها به سخنان نصرالله
سخنان نصرالله واکنش‌های متفاوتی را در پی داشت که در ذیل بخشی از این‌ها ذکر می‌شود. «سمیر جعجع» رئیس‌حزب القوات اللبنانیه (نزدیک به غرب و آمریکا) ضمن انتقاد از این اظهارات، مدعی شد، حزب‌الله قصد مصادره تصمیم‌گیری اقتصادی در لبنان را دارد. در حالی که «سزار معلوف» نماینده فراکسیون «الجمهوریه القویه» وابسته به حزب «القوات اللبنانیه» از ورود سوخت از ایران دفاع کرده است. خبرها حاکی از اخراج این نماینده از حزبش به محض دفاع از اظهارات نصرالله است.
«سعد الحریری» رئیس‌جریان المستقبل در این کشور هم دیروز بلافاصله پس از اظهارات دبیرکل جنبش حزب‌الله درخصوص خرید سوخت از ایران، به اتهام‌‌ زنی به حزب‌الله و ایران پرداخت و مخالفت شدید خود را با این گام اعلام کرد. «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم»، با اشاره به نقض مکرر حریم هوایی لبنان توسط جنگنده‌های تل‌آویو و سکوت برخی احزاب این کشور در این خصوص، نوشت: «آقای سعد الحریری شما که کشتی حامل نفت ایران برای لبنان را نقض حاکمیت لبنان تلقی می‌کنی. باشد! این حاکمیت کجاست هنگامی که جنگنده‌های اسرائیلی دمشق را از حریم لبنان هدف قرار می‌دهند؟!» سردبیر رأی الیوم اضافه کرد: «چرا آمریکای حاکم در ماه‌های گذشته برای لبنان از خلیج [فارس] نفت نیارود؟ لطفا ابتدا به عقل ملت خودتان احترام بگذارید!»
در ایران، برخی اعضای جریان غرب زده‌ای که خود را «اصلاح‌طلب» می‌داند نیز با این اظهارات مخالفت کرده است، با این دروغ بزرگ که، حزب‌الله بابت این سوخت به ایران پولی پرداخت نکرده است! پیش‌بینی رفتارهای این جریان کار سختی نیست. کافی است بدانیم در تحولات سیاسی و اقتصادی این چنینی، موضع آمریکا چیست؛ موضع آنها هم همان است. ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران بخش اول پول این سوخت‌ها را که چندین تاجر لبنانی آن را خریداری کرده‌اند، نقدا و به روز دریافت کرده است!