به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 738
بازدید دیروز: 2,942
بازدید هفته: 10,756
بازدید ماه: 76,829
بازدید کل: 23,738,639
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۱۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 7 May 2024
الثلاثاء ، ۲۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
391 - پاسخ مقام لبنانی به منتقدان واردات سوخت از ایران ۱۴۰۰/۰۶/۰۶

پاسخ مقام لبنانی به منتقدان واردات سوخت از ایران 

۱۴۰۰/۰۶/۰۶

حزب‌الله به نجیب میقاتی رای مثبت داد

نجیب میقاتی، مامور تشکیل کابینه لبنان درباره واردات سوخت از ایران گفت: ما هرگز اجازه نمی‌دهیم موضوع کشتی (حامل سوخت) ایران، لبنان را به خطر انداخته یا در معرض تحریم‌ها قرار دهد.
وی افزود: من به منتقدان و اتحادیه عرب می‌گویم، شمعی به ما بدهید، زیرا ما نمی‌توانیم بدون داشتن جایگزینی، به کشتی (ایران) نه بگوییم.
قابل ذکر است؛ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی دیشب خود به مناسبت چهارمین سالروز پیروزی مقاومت در جرود شرقی لبنان، با عنوان «از پیروزی تا پیروزی» گفت: با برادرانمان در ایران توافق کردیم سومین کشتی (حامل سوخت) آماده شود، ما به بیش از این تعداد نیاز داریم. اگر لبنان برای آمریکا ارزش دارد باید صادرات بنزین و گاز ایرانی به لبنان را استثناء کند همانگونه که سال‌ها برای دولت افغانستان چنین کرد. اگر مخالفت‌های آمریکا نبود می‌توانستیم بخش برق و گاز لبنان را احیا کنیم.
گفتنی است؛ پس از اعلام خبر حرکت کشتی‌های سوخت از ایران به لبنان موجی از قدردانی و تشکر در فضای مجازی این کشور به راه افتاده است. هشتگ «شکرا ایران» پر ترند‌ترین هشتگ در فضای مجازی لبنان است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «دورتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان هم بلافاصله بعد از اعلام این خبر با کاخ ریاست جمهوری لبنان تماس گرفت و وعده کمک در زمینه تامین سوخت و برق از اردن و مصر را داد.
اما دبیرکل حزب‌الله لبنان با اعلام اینکه کشتی‌های سوخت خریداری شده از ایران در روز‌های آینده عازم لبنان می‌شوند درباره وعده‌های سفیر آمریکا برای حل مشکلات سوخت و برق این کشور گفت: مهم اینست که لبنانی‌ها آگاه باشند وعده‌های سفیر آمریکا به شش ماه تا یک سال زمان نیاز دارد. این پروژه‌ها به مذاکره با سوریه نیاز دارد و پنهانی قابلیت اجرایی ندارد. سفیر آمریکا به ما اوهام و خیالات می‌فروشد، اما اگر این اوهام تحقق یابد، ما ناراحت نمی‌شویم چرا که این مسئله به معنای شکست محاصره است.