به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 282
بازدید دیروز: 2,942
بازدید هفته: 10,300
بازدید ماه: 76,373
بازدید کل: 23,738,183
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۱۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 7 May 2024
الثلاثاء ، ۲۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
405 - واکنش حزب‌الله به فرار بزرگ اسرای فلسطینی: سیلی محکم به گوش اسرائیل ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
واکنش حزب‌الله به فرار بزرگ اسرای فلسطینی:
 
سیلی محکم به گوش اسرائیل  
 
۱۴۰۰/۰۶/۱۶

بامداد دوشنبه بود که خبر رسید 6 زندانی فلسطینی از امنیتی‌ترین زندان رژیم صهیونیستی به شکل فیلم‌های‌هالیوودی و حفر تونلی طولاتی فرار‌گریختند. این خبر شوک بزرگی به دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی وارد کرد و رسانه‌های این رژیم از آن با عنوان «شکست بزرگ» یاد کردند. واکنش‌ها به این شکست اطلاعاتی-امنیتی همچنان ادامه دارد. در این راستا، جنبش حزب‌الله لبنان در واکنش به فرار این 6 اسیر فلسطینی از زندان صهیونیستی «جلبوع» ضمن صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «اقدام این مجاهدان، دستاورد بسیار مهمی است... این دستاورد، سیلی محکمی بر اسرائیل و تدابیر امنیتی سختگیرانه آن است...آنچه مجاهدان فلسطینی انجام دادند، شکست مفتضحانه‌ای برای سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بود. این دستاورد، دلیل دیگری بر سرزندگی، هوشیاری، صبر و جهاد مداوم ملت فلسطین برای آزاد‌سازی سرزمین و اسرای خود است». حزب‌الله در پایان از خداوند تعالی خواست که اسرای آزاد شده را حفظ کند و نیروهای مقاومت نیز بتوانند همه اسرا را آزاد کنند.

هشدار جهاد اسلامی
از سوی دیگر، «خالد البطش» یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی در فلسطین هشدار داد، رژیم صهیونیستی برای هر گونه تلاش در ترور قهرمانان عملیات آزادی از زندان جلبوع بهای سنگینی خواهد داد. به گزارش المیادین، البطش طی نطقی در جریان راهپیمایی مردم در مرکز غزه که در حمایت از عملیات 6 اسیر فلسطینی تاکید کرد: «انتخاب مقاومت مبارزه با دشمن و تداوم برنامه‌های آن است این چیزی است که محمود عارضه و دیگر رفقای اسیر او هم نشان دادند... آسیب نرسیدن به این قهرمانان پیامی است که باید بدون هیچ ابهامی بیان شود و ما به دشمن درباره کشتن یا ترور آنها هشدار می‌دهیم».
هراس از انتفاضه سوم
فرار 6 اسیر فلسطینی از زندان صهیونیستی «جلبوع» باعث ترس و وحشت در میان نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی هم شده است؛ به نحوی که اذعان دارند این فرار، یک شکست تاریخی است که همطراز با شکست ارتش این رژیم در سال ۱۹۷۳ است. «عاموس‌هارئیل» تحلیلگر مسائل نظامی صهیونیست سه‌شنبه در روزنامه «هاآرتص» به ابعاد این مسئله پرداخت و نوشت، موفقیت عملیات فرار باعث خواهد شد که گروه‌های فعال در نوار غزه، نسبت به انجام عملیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی تحریک شوند. روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» ضمن ترجمه این گزارش، به نقل از «هارئیل» نوشت، منابع آگاه در رژیم صهیونیستی، عملیات فرار را غیر عقلانی می‌دانند؛ عملیاتی که باعث خوشحالی گسترده در میان مردم فلسطین شد. به گفته این تحلیلگر صهیونیست، شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی، موجب انزجار است و عملیات فرار، خطرهای امنیتی شدیدی را برای این رژیم به همراه دارد. وی به نقل از منابع آگاه صهیونیست نوشت، زندانیان فلسطینی که فرار کردند، به سرعت، به قهرمانانی در کرانه باختری تبدیل شدند و اگر تعقیب آنان توسط نیروهای اسرائیلی، به شهادتشان ختم شود، باعث خواهد شد که عملیات‌های «تخریبی» زیادی توسط فلسطینیان علیه اهداف اسرائیلی صورت گیرد. این تحلیلگر صهیونیست خاطر نشان کرد، عملیات فرار باعث خواهد شد که امتیازات بسیاری برای جنبش جهاد اسلامی در فلسطین منظور شود؛ زیرا پنج نفر از این اسرا، به این جنبش وابسته بودند.‌هارئیل در پایان به نقل از منابع صهیونیست تأکید کرد، اگر رژیم صهیونیستی نتواند این «بحران» را مدیریت کند، بعید نیست که این مسئله منتهی به آغاز انتفاضه سوم شود؛ زیرا گروه‌های فلسطینی مردم فلسطین را به این انتفاضه سوق خواهند داد. در همین راستا، برخی منابع در حماس اعلام کردند پدر و برادر ایهم فؤاد کممجی، اسیر فلسطینی عضو جنبش جهاد اسلامی که روز دوشنبه همراه با ۵ اسیر دیگر از زندان جلبوع فرار کرد که هم‌اکنون در «کفر دان» شهر جنین ساکن هستند، به دفتر ارتباطات ارتش رژیم صهیونیستی فراخوانده شده‌اند. این منابع افزودند: «در جلسه‌ای با یکی از افسران ارتش رژیم صهیونیستی این دو شخص تهدید شده‌اند که اگر ایهم فؤاد کممجی را لو ندهند، کشته خواهند شد.» در این خصوص، سازمان رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطینی نیز از محافل بین‌المللی درخواست کرد تا به وضعیت ۴۰۰ اسیر که از زندان صهیونیستی جلبوع به مکان‌های نامعلوم منتقل شدند، رسیدگی کنند. سازمان امور اسرا و آزادگان در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی درباره مخفی کاری درخصوص اسرای زندان جلبوع و شرایط انتقال آنان، درباره واکنش‌های انتقامجویانه رژیم صهیونیستی از این اسرا برای سرپوش گذاشتن بر شکست مدیریت زندان‌ها و ناکامی کابینه اسرائیل در برابر نقشه فرار و اجرای آن هشدار داد.
حمله به غزه
خبر دیگر اینکه، رسانه‌های عربی از جمله خبرگزاری فلسطینی «شهاب» و شبکه «الجزیره» بامداد سه‌شنبه از شنیده‌شدن صدای انفجار مهیب در غرب شهر «خان‌یونس» در نوار غزه خبر دادند. خبرنگار شهاب از نوار غزه گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پایگاه «قادسیه» در خان‌یونس را با چند فروند موشک هدف قرار‌داده‌اند. شبکه المیادین دقایقی بعد خبر داد که این حملات به پایان نرسیده و هواپیماهای جنگی رژیم اشغالگر همچنان در حال بمباران خان‌یونس هستند. رسانه‌های فلسطینی می‌گویند این بمباران‌ها به‌قدری شدید بوده که صدای مهیب آن کل نوار غزه را لرزانده و نور زیاد آن نیز از فواصل قابل مشاهده بود. خبرگزاری فلسطینی صفا نیز نوشت: «رزمندگان مقاومت فلسطین نیز با سامانه‌های ضدهوایی در حال شلیک به سمت هواپیماهای اشغالگر هستند که پروازهای گسترده‌ای را در ارتفاع کم بر فراز غزه انجام می‌دهند». دقایقی بعد، خبرگزاری شهاب اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیلی در حمله مجدد به خان‌یونس، پایگاه «القدس» در غرب این شهر را هدف قرار‌دادند. نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن تایید این حملات، مدعی شد: «هواپیماهای جنگی امشب (سه‌شنبه) به محلی برای تولید موشک توسط حماس و همچنین یک مجتمع نظامی در خان‌یونس حمله کردند که کارخانه بتن مورد استفاده برای ساخت تونل در آن واقع شده است... این حملات در واکنش به ارسال بالن‌های آتش‌زا به اسرائیل انجام شد.» ارسال بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه باعث وقوع حریق‌هایی در زمین‌های اشغال‌شده توسط شهرک‌نشین‌های صهیونیست شده و خشم مقام‌های تل‌آویو از جمله «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم را در پی داشته است.