به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 35
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 1,972
بازدید ماه: 117,478
بازدید کل: 23,779,276
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۶۳ - هشدار سرلشکر باقری به گروهک‌های تروریستی و ضدانقلاب در شمال عراق: گروه‌های تروریستی باید بساطشان را جمع کنند ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
هشدار سرلشکر باقری به گروهک‌های تروریستی و ضدانقلاب در شمال عراق:
 
گروه‌های تروریستی باید بساطشان را جمع کنند
 
۱۴۰۰/۰۶/۲۸
 


سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس‌ستاد کل نیرو‌های مسلح در آیین تکریم و معارفه جانشین سابق و جدید رئیس‌ستاد کل نیرو‌های مسلح که دیروز (یکشنبه) در این ستاد برگزار شد، گفت: با وجود تمامی مشکلات و کاستی‌ها و به‌رغم تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان، به‌حمدالله نیرو‌های مسلح از وضعیت قابل قبولی در برابر تهدیدات امنیتی و دفاعی برخوردارند و توانسته‌اند امنیت را برقرار کنند؛ امروز در سایه این امنیت سرمایه‌گذاران خارجی و تلاشگران داخلی برای هر نوع فعالیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و پیشرفت کشور نگرانی وجود تهدید یا ناامنی را متصور نیستند.
وی با‌اشاره به تحولات اخیر در کشور افغانستان گفت: ما در طول عمرمان فروپاشی شوروی را شاهد بودیم و امروز در یک مقطع کوتاه نیز شاهد آغاز افول قدرت ابرقدرت مغرور آمریکا هستیم؛ و این روند نویدبخش آغاز فروپاشی قدرت مغرور، ظالم و جنایتکار در جهان است.
سرلشکر باقری تصریح کرد: آنچه که در افغانستان اتفاق افتاد پیش از آنکه بگوییم گروهی جنگید و آنان را شکست داد، باید بگوییم که آمریکا به دلیل ایستادگی در برابر یک ملت و دخالت در امور داخلی کشوری دیگر و تلاش برای حاکم کردن فولاد، باروت و گوگرد بر اراده مسلمانان یک کشور شکست خورد؛ که منجر شد امروز با شکست و خفتی بدتر از ویتنام این کشور را ترک کند و بسیاری از نفرات و همکاران خود را هم نتوانست با خود ببرد.
وی بیان داشت: وضعیتی که ما و مردم سراسر جهان شاهد بودیم تمام بافته‌های دهه‌های طولانی آمریکایی‌ها و ایادی‌شان بر نمایش یک قدرت شکست‌ناپذیر همه به هم ریخت و از هم فرو پاشید؛ هیچ‌کس امروز نمی‌تواند از قدرت آمریکا حرف بزند؛ آمریکایی‌ها به ندرت می‌توانند این حادثه را توجیه کنند.
شکست آمریکا در افغانستان
رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: قاطبه مردم و اندیشمندان آمریکایی به همراه سایر مردم جهان اذعان و تاکید بر شکست آمریکا در افغانستان دارند؛ هرچند که این نوع عقب‌نشینی و واگذاری امور یک کشور بدون شکل‌دهی یک دولت ملی و ایجاد یک ارتش کارآمد قطعا به همراه خود آسیب‌ها و تهدیداتی برای افغانستان و همسایگانش از جمله جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
وی گفت: تحولات افغانستان جدای از خوشحالی ما از شکست آمریکایی‌ها در منطقه، نگرانی‌هایی را نیز به همراه دارد که نیروهای مسلح تلاش کردند تا به لحاظ مراقبت نسبت به تهدیدات دفاعی و امنیتی فعالیت‌های لازم را داشته باشند و ما هوشیارانه صحنه را دنبال خواهیم کرد و مراقب هستیم که آسیبی به کشور ما وارد نشود؛ ان‌شاالله با تصمیم و اراده مردم افغانستان حکومتی فراگیر و دوست ملت ایران در آن کشور مستقر شود.
رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: از دیگر تحولات این روزها حوادث مربوط به کشور لبنان است، آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی این کشور مظلوم را محاصره و تحریم کردند و آنها را حتی از داشتن سوخت برای نیروگاه‌ها و بیمارستان‌ها محروم کردند؛ اما سید مقاومت با حمایت ملت ایران ایستادگی کرد.
شناورهای حامل سوخت
از مقابل چشم صهیونیست‌ها عبور کرد
سرلشکر باقری خاطرنشان ساخت: این روزها شاهد هستیم که از مقابل چشم صهیونیست‌ها شناورهای حامل سوخت عبور کرد و از دریای سرخ، کانال سوئز و دریای مدیترانه به سواحل مدیترانه رسید و محموله سوخت به دست مردم لبنان رسانده شد و موجب ارتقای جایگاه مقاومت و ارتقای جایگاه رهبر مقاومت و جایگاه ملت شریف ایران و رهبر انقلاب اسلامی در جهان شد.
وی با‌اشاره به عملیات‌های سپاه در شمال‌غرب کشور و در مرزهای همجوار ما در آن منطقه گفت: اجرای این عملیات‌ها اتفاق بزرگی است؛ ناامن سازان مرزهای شمال‌غرب کشور ما بدانند که این آغاز یک اتفاق بزرگ است؛ گروهک‌های مسلحی که با حمایت صهیونیست‌ها و آمریکا و برخی کشورهای مرتجع عربی در کنار مرزهای ما لانه کرده‌اند و هر از گاهی عملیاتی را علیه مرزهای ما و مرزنشینان شمال غربی کشور ما انجام می‌دهند که البته بیش از ۹۰ درصد آنها شکست می‌خورند و منهدم می‌شوند.
گروه‌های تروریستی باید بساطشان را جمع کنند
سرلشکر باقری تصریح کرد: گروه‌های تروریستی بدانند که باید بساطشان را از این منطقه جمع کنند؛ چراکه اینگونه تحرکات بسترساز آغاز یک عملیات بزرگ و مداوم علیه آنان خواهد بود و از این پس هیچ آرامشی در هیچ مقری از گروه‌های ضدانقلاب مسلح در شمال عراق وجود نخواهد داشت و این حق ملت ایران است. طبق منشور ملل متحد حق دفاع در برابر متجاوز به ملت ایران داده شده است و باید بساط این گروه‌های تروریستی علیه ملت ایران از شمال عراق برچیده شود. هم دولت عراق و هم اقلیم شمال عراق در این رابطه مسئولیت دارند؛ نمی‌توانند بگویند که ما توان مقابله با این گروه‌ها را نداریم و از طرفی هم عنوان کنند شما هم اقدامی نکنید؛ این تناقض قابل پذیرش نیست. اخطارها و تذکرهای این سالیان طولانی کفایت می‌کند.
وی گفت: من از عزیزان مان در سپاه قدردانی می‌کنم که این کار را آغاز کردند و به طور مداوم باید این کار ادامه پیدا کند تا مقرها و محل‌های توطئه اینها جمع شود.
سرلشکر باقری بیان داشت: یکی از محل‌های توطئه علیه ما پایگاه حریر آمریکایی‌ها است که باید جمع شود؛ ما حضور پایگاه حریر در کنار مرزهایمان و برگزاری جلسات توطئه ضدانقلاب را در داخل این پایگاه تحمل نخواهیم کرد و اینها باید بساطشان را جمع کنند و این کار تازه آغاز شده است و با جدیت ادامه خواهد داشت و مجموعه‌ای از فعالیت‌های دیپلماتیک و نظامی برای برقراری امنیت و آرامش پایدار در منطقه باید برقرار شود.
بساط تروریست‌ها را برمی‌چینیم
رئیس‌ستاد کل نیرو‌های مسلح در حاشیه مراسم تکریم و معارفه جانشین رئیس‌ستاد کل نیرو‌های مسلح با‌اشاره به فعالیت گروه‌های تروریستی در شمال عراق اظهار داشت: در مسئله اقلیم شمال عراق متأسفانه با کم‌توجهی اقلیم و ضعف‌هایی که دولت عراق به دلیل حضور آمریکایی‌ها داشته است، مواجه هستیم که این سبب شده تا گروهک‌های ضدانقلاب مسلح در شمال عراق حضور فعالی داشته باشند.
وی افزود: این گروهک‌ها پس از سال‌ها شکست‌هایی که داشتند در یک سال اخیر با تحریک آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های مرتجع عربی سعی کردند عملیات‌های تروریستی را توسعه دهند؛ هرچند که تاکنون نتوانسته‌اند کار موفقی انجام دهند، اما در برخی از مناطق مرزی جمهوری اسلامی ناامنی‌ها و نگرانی‌هایی را به وجود آوردند؛ لذا ما چنین شیطنت‌هایی را برنمی‌تابیم.
رئیس‌ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه زندگی در سایه امنیت و آرامش حق ملت ایران و مردم مرزنشین سرزمین ما است، گفت: کشور عراق و اقلیم شمال عراق نباید اجازه دهند تا مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی و گروه‌های ضدانقلاب مسلح در آن منطقه پادگان آموزشی، مقر‌های رادیو و تلویزیونی و اردوگاه داشته باشند، کنگره برگزار کنند، آموزش نظامی بدهند، به مرز‌ها و مناطق ما حمله کنند و افرادی را از ما ترور کنند؛ این‌ها برای ما قابل پذیرش نیست.
سرلشکر باقری تأکید کرد: نیرو‌های مسلح با مباشرت و مسئولیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بساط این گروه‌های تروریستی را از بین خواهند برد و عملیات‌هایی که در دو هفته گذشته صورت گرفت، ادامه خواهد یافت؛ این حق قانونی و منطقی ملت ایران است که از مرز‌های امن و آرامی برخوردار باشند.