به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 179
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 2,116
بازدید ماه: 117,622
بازدید کل: 23,779,419
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۷۱ - سرلشکر باقری خطاب به نظامیان آمریکایی: اجازه ندهید حاکمان بی‌خرد شما را پیاده‌نظام جنگ‌افروزی خود قرار دهند ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
سرلشکر باقری خطاب به نظامیان آمریکایی:
 
 اجازه ندهید حاکمان بی‌خرد
 
شما را پیاده‌نظام جنگ‌افروزی خود قرار دهند
 
   ۱۴۰۰/۰۶/۳۰


هشدار سرلشکر باقری خطاب به نظامیان آمریکایی

سرلشکر محمد باقری رئیس‌ستاد کل نیرو‌های مسلح با صدور پیامی فرارسیدن هفته دفاع مقدس و روز جهانی صلح را گرامی داشت.
در این پیام آمده است: اکنون با گذشت چهار دهه از آغاز جنگ جهانی هشت ساله علیه ایران سربلند، با صراحت و اطمینان می‌توان گفت منشأ بسیاری از پیروزی‌ها و پیشرفت‌های انکارناپذیر و خیره‌کننده و در عین حال بازدارنده کشور طی این مدت ریشه در دفاع مقدس و قدرت و انرژی نهفته در فرهنگ آن دارد.
سرلشکر باقری افزود: دفاع مقدس هشت ساله و ظرفیت مقاومت، صبر و تاب‌آوری ملت برابر توطئه‌ها و ترفند‌های دشمنان، از مؤلفه‌های قدرت ملی و ارکان بازدارنده ایران اسلامی است که به‌عنوان نماد پیروزی و اقتدار ملی توانسته است افزایش عمق راهبردی انقلاب و شکل‌گیری ژئوپلیتیک مقاومت در منطقه غرب آسیا را به واقعیتی مسلّم تبدیل کند، به گونه‌ای که امروز هیچ بیگانه و بیگانه‌پرستی، خیال تجاوز به مرز‌های هویتی و سرزمینی ایران و ایرانیان را در سر نپروراند.
در این پیام آمده است: تلاقی روز جهانی صلح (21 سپتامبر) با طلیعه پاسداشت حماسه دفاع مقدس ملت ایران (31 شهریورماه) پدیده‌ای معنادار است که می‌تواند ما را به حقایق و ضرورت‌های تاریخی رهنمون و دلالت دهد.
رئیس‌ ستاد کل نیرو‌های مسلح مطرح کرد: در این رهگذر با تأسی به دیپلماسی فطرت‌محور و وجدان‌مدار مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در تعامل با جوانان غربی، سخنی هم با سربازان و نظامیان آزاداندیش ارتش ایالات متحده آمریکا عامل جنگ، آشوب و ناامنی و سردمدار جبهه ضد صلح در صحنه بین‌المللی دارم که در پرسشی با آنان در میان می‌گذارم.
در این پیام آمده است: به راستی آیا تاکنون به این سؤال اندیشیده‌اید که ارتش آمریکا ده‌ها هزار کیلومتر دورتر از خانه و کاشانه و خاک کشور خود با جنگ‌افروزی و ‌اشغالگری در کشور‌های دیگر در پی چیست؟
آیا حضور آنها در کشور‌های تحت تجاوز، ‌اشغال و جنگ ازجمله در عراق و افغانستان و... به راستی صلح، امنیت و آرامش به ارمغان آورده است؟ آیا به راستی باید باور کرد عقب‌نشینی عجولانه از پایگاه‌های نظامی در افغانستان برای صلح، آرامش و دموکراسی در افغانستان است؟ کافی است نگاهی به این روز‌های این کشور بیاندازیم.
وی افزود: مقداری به واقعیت‌ها و رخداد‌های این روز‌های یمن بیاندیشید تا ببینید حمایت و مجاورت ارتش آمریکا با ائتلاف سعودی چه بر سر مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن آورده است.
سرلشکر باقری آورده است: اجازه ندهید حاکمان بی‌خرد دولت آمریکا و جنایتکاران تروریست و خون‌آشام نشسته در اتاق‌های فرماندهی ارتش این کشور با چهره‌پردازی‌های موهوم و سخیف، بین شما و حقایق و واقعیات بین‌المللی فاصله اندازند و شما را پیاده‌نظام سحرشده سیاست‌های سلطه و جنگ‌افروزی خود قرار دهند!
در ادامه این پیام آمده است: آنها در تلاش هستند شما را از هرگونه تفکر و تأمل پیرامون برخی مسائل و واقعیات تلخ آشکار و انکارناپذیر جهان که محصول طراحی و برنامه‌ریزی لابی صهیونیستی است، بترسانند و بگریزانند.
سرلشکر باقری افزود: منطق سلیم اقتضا می‌کند سهم خود در سیاهه ظلم، جنایت، جنگ، خشونت و ناامنی و بی‌خانمان کردن صد‌ها هزار انسان در جای جای عالم امروز که مشتاق و در عین حال محروم از زندگی با عزت، امنیت و آرامش هستند را پیدا و در مدار فطرت و وجدان خود پیرامون آن قضاوت کنید. مطمئن هستم ذهن کنجکاو و جست‌وجوگر شما می‌تواند پاسخی شجاعانه و مسئولیت‌آفرین برای این پرسش‌ها پیدا و آنگاه نقش خود در قبال آن ترسیم کند.
در پایان تاکید شده است: صلح پایدار و ماندگار، امری شدنی و قابل دسترس است به شرط آنکه در پرتو عدالت و خارج از دایره و سلطه گفتمان و تعریف آمریکایی دنبال شود.