به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,791
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 3,728
بازدید ماه: 119,234
بازدید کل: 23,781,031
افراد آنلاین: 45
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
444 - مدیر اداره کل اطلاعات ارتش اسرائیل: باید ایران را به سمت توافقی بهتر از برجام حرکت دهیم ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
مدیر اداره کل اطلاعات ارتش اسرائیل:
 
 باید ایران را به سمت توافقی بهتر از برجام حرکت دهیم 
 
  ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
مدیر اداره کل اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی گفت: بیایید فقط با این حقیقت موافق باشیم که کار درست این است که در جهت دیپلماسی، ایران را به سمتی که می‌خواهیم ببریم و آن تلاش برای یک توافق بهتر است.

مقام‌های رژیم صهیونیستی در تریبون‌های مختلف با اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی ایران، مدعی می‌شدند که ایران فاصله‌ای تا ساخت بمب اتم ندارد و این در حالی بود که مقام‌های جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید کرده‌ بودند که طبق فتوای مقام معظم رهبری، ساخت هرگونه سلاح اتمی در تضاد با اصول اسلامی است و حرام است و ایران به هیچ عنوان به دنبال چنین تسلیحاتی نیست.
با این حال این بار خود صهیونیست‌ها نیز ادعاهای خود علیه جمهوری اسلامی را رد کرده‌اند.
ردکردن ادعاها علیه ایران
طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «تمیر هایمن» مدیر اداره کل اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی طی مصاحبه با خبرگزاری «والا» به طور علنی اعلام کرد که تهران به هیچ عنوان به سطح اورانیوم غنی‌شده مورد نیاز برای ساخت یک سلاح اتمی نزدیک نشده است.
این مقام رژیم صهیونیستی همچون دیگر مقام‌های این رژیم از غنی‌سازی اورانیوم ایران ابراز نگرانی کرد و گفت علیرغم آنکه ایران به مقدار «نگران‌کننده‌ای» از اورانیوم غنی شده دست یافته است، اما در جایگاهی نیست که بتواند یک بمب اتم تولید کند.
هایمن ادامه داد: حجم اورانیوم غنی شده به اندازه‌ای است که پیش از این شاهد نبودیم و این نگران‌کننده است. در عین حال، در دیگر جنبه‌های پروژه هسته‌ای ایران، چه در پروژه تسلیحات (اتمی)، چه در بخش مالی و یا در بخش‌های دیگر، شاهد هیچ پیشرفتی نبودیم بنابراین بازه زمانی (برای ساخت بمب اتم) که همچنان دو سال است، تغییری نکرده است. زیرا حتی از لحظه‌ای که‌گریز داشته باشید، همچنان مسیر طولانی تا ساخت بمب وجود دارد.
این مقام صهیونیست در ادامه با‌اشاره به این موارد افزود: تا جایی که ما می‌دانیم، تغییری در دستورالعمل صورت نگرفته است و آنها به سوی‌گریز هسته‌ای نمی‌روند. آنها در حال حاضر به سمت (ساخت) بمب حرکت نمی‌کنند و ممکن است در آینده‌ای دور چنین چیزی رخ دهد.
مدیر اداره کل اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه گزینه‌هایی را که ممکن است ایران در پیش بگیرد، ارائه داد و مدعی شد که جمهوری اسلامی سه گزینه پیش رو دارد و یکی از آنها احیای برجام است و گزینه دیگر تلاش برای تقویت توافق است و گزینه سوم «سرکشی بی‌سابقه» است که شامل تداوم غنی‌سازی اورانیوم و تولید سلاح می‌شود.
مقام‌های رژیم صهیونیستی بارها در مناسبات مختلف ایران را به تلاش برای ساخت سلاح اتمی متهم کرده‌اند و اخیراً نیز «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل با اتهام‌زنی به ایران گفت: «اسرائیل به ایران اجازه نخواهد داد به سلاح اتمی دست یابد».
اظهارات نفتالی بنت در حالی صورت گرفت که 
«ایهود اولمرت» نخست‌وزیر سال‌های ۲۰۰۶-۲۰۰۹ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این رژیم قدرت نظامی که بتواند توان هسته‌ای ایران را برای همیشه از بین ببرد ندارد.
همصدایی اسرائیل و آمریکا در برجام
در حال حاضر آمریکا، اسرائیل و تروئیکای اروپا مدعی هستند که برجام باید احیاء شده و توان موشکی و قدرت منطقه‌ای ایران نیز به آن ضمیمه شود. در حقیقت دشمن در پی برجامیزه کردن توان دفاعی و قدرت منطقه‌ای ایران است.
در این میان هیچ اختلافی میان اسرائیل و آمریکا و تروئیکای اروپا وجود ندارد. علیرغم فضاسازی برخی رسانه‌های غربی و همچنین رسانه‌های زنجیره‌ای در داخل مبنی بر مخالفت اسرائیل با برجام، این رژیم نه تنها با این توافق مخالف نیست بلکه به خیال خام خود در پی تعمیم آن به دیگر مولفه‌های قدرت ایران است.
زیاده خواهی اروپا در برجام
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرده که حفظ برجام «نخستین گام» برای پرداختن به سایر مسائل از جمله مسائل مربوط به امنیت منطقه خواهد بود.
بورل افزود: اتحادیه اروپا آماده حمایت از کشورها در منطقه خلیج (فارس) برای ایجاد احساس امنیت و همکاری است. در این زمینه توافق هسته‌ای ایران هم از اهمیت حیاتی برخوردار است.
بورل هفته گذشته هم در مصاحبه‌ای با «الشرق‌الاوسط» گفته بود که تلاش‌های فعلی برای بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) «گام اول» در رسیدگی به مسائلی از جمله مداخلاتی است که به ادعای وی ایران در امور داخلی دیگر کشورها انجام می‌دهد.
مقام‌های دولت آمریکا پیش از این در اظهاراتی گستاخانه و زیاده‌خواهانه مدعی شده‌اند که قصد دارند از ورود به برجام به عنوان «سکویی» جهت پرداختن به سایر اختلافات از جمله مسائل موشکی و منطقه‌ای استفاده کنند.
این در حالی است که ایران تاکید کرده که مسائل مربوط به توان دفاعی و قدرت منطقه‌ای کشورمان به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست. علاوه‌بر این جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد.
به گزارش فارس، دفتر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره سفر بورل به ابوظبی اعلام کرد که او مقام‌های امارات عربی متحده را در جریان آخرین خبرها درخصوص برجام قرار داد.
همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با سفر به ریاض در دیدار با همتای سعودی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات احیای توافق هسته‌ای با ایران به زودی آغاز شود.