به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 334
بازدید دیروز: 18,753
بازدید هفته: 334
بازدید ماه: 334
بازدید کل: 23,662,165
افراد آنلاین: 10
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 20 April 2024
السبت ، ۱۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۸۹ - رجعت پیکر شهدا بعد از ۳۷ سال به وطن؛ بازگشت یوسف‌های ایران از خوزستان تا نصف جهان/کلبه احزان گلستان شد ۱۴۰۰/۰۷/۱۳

 

رجعت پیکر شهدا بعد از ۳۷ سال به وطن؛

بازگشت یوسف‌های ایران از خوزستان تا نصف جهان

/کلبه احزان گلستان شد 

  ۱۴۰۰/۰۷/۱۳

بازگشت یوسف‌های ایران از خوزستان تا نصف جهان/کلبه احزان گلستان شد » مجله  اینترنتی کوشا

پیکرشان بعد از ۳۷ و ۳۸ سال به وطن بازگشته است، این روزها از خوزستان مشهدالشهدای ایران تا نصف جهان میزبان یوسف‌هایی است که پس از سال‌ها دوباره برگشته‌اند تا شهر را رنگ و بوی بهشت ببخشند.

 مسافرانی از عملیات «خیبر» تا «جزیره مجنون» و «شرق رود دجله عراق» هوای شهرهای ایران را بهشتی کرده‌اند و دوباره از خوزستان به‌عنوان مشهدالشهدای ایران تا نصف جهان در نخستین ماه پاییز عطر شهید و شهادت به خود گرفته است.

حالا امروز بعد از سال‌ها و دهه‌ها دوری بازگشته‌اند، شهدای تازه از راه رسیده از خیابان‌های شهر عبور می‌کنند و می‌روند تا در گلزار شهدای هر شهر ابدی شوند، حالا که به سرزمین خود رسیده‌اند آرام می‌گیرند، حالا که خیالشان از امنیت مردم و جغرافیای سرزمینشان راحت است می‌توانند خستگی سفر را به در کنند.

 

بازگشت «شهید عبدالله موسوی» پس از ۳۷ سال

شهید عبدالله موسوی

امروز پیکر مطهر «شهید عبدالله موسوی» پس از ۳۷ سال در خاک خوزستان آرمید

اصغر شیری رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان باغملک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: پاسدار شهید سید عبدالله موسوی فرزند سید مهدی متولد یک شهریور ۱۳۴۳ شهر قلعه تل محله بوگری در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در شرق بصره جزیره مجنون مفقود شده بود.

وی با بیان اینکه پس از ۳۸ سال انتظار این شهید مفقود در زادگاهش در کنار قبور پدر و مادرش آرام می‌گیرد، ادامه داد: مراسم وداع ساعت ۲۰ روز سه شنبه در یادمان شهدای گمنام شهر قلعه تل انجام خواهد شد و سپس این شهید به همراه شهید بهروز محمدی لندی به شهرستان ایذه منتقل خواهند شد.

شیری با اشاره به اینکه پیکر شهید عبدالله موسوی پس از تشییع در ایذه به زادگاهش بر خواهد گشت، بیان کرد: مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید موسوی روز پنجشنبه ساعت ۹ از ورودی شهر قلعه تل به سمت محله بوگری این شهر برگزار خواهد شد.

 

رجعت «شهید بهروز محمدی لندی» پس از ۳۸ سال

بهروز چگونه به بهروزی رسید! | او تربیت یافته مکتب قرآن بود

حسن نبوتی فرماندار شهرستان ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با عرض تسلیت رحلت پیامبر و شهادت امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا کم‌تر از شهادت نیست.

وی با اشاره به اینکه پس از تشخیص هویت شهدا مشخص شده که شهید بهروز محمدی لندی و شهید عبدالله موسوی در بین شهداست، ادامه داد: مراسم استقبال از این دو شهید روز چهارشنبه ساعت ۱۵ از میدان ولایت به سمت مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد و از ساعت ۲۰ در مصلی برای زیارت به روی مردم باز خواهد بود.

نبوتی اظهار کرد: همچنین پیکر شهید عبدالله موسوی روز پنجشنبه برای خاکسپاری به بخش قلعه تل منتقل خواهد شد.

فرماندار شهرستان ایذه با بیان اینکه فضای شهرستان ایذه در دهه پایانی ماه صفر به بوی شهدا معطر شده است، گفت: مراسم تشییع و تدفین پیکر پاک شهید بهروز محمدی لندی روز پنجشنبه ساعت ۱۳:۳۰ از مصلای امام خمینی (ره) به سمت قبرستان روستای بلوطک لندی برگزار می‌شود.

 

پیکر «شهید غلام خونی» بعد از ۳۸ سال در زادگاهش تشییع شد

پیکر مطهر شهید غلام خونی پس از سی و هشت سال به خانه برگشت - خبرگزاری خورنا

شهید غلام خونی به همراه برادر خود در تاریخ ۱۲ اسفندماه سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل شده بودند و اکنون پس از ۳۸ سال انتظار پیکر شهید غلام خونی تفحص شد.

پیکر مطهر شهید نورمحمد، با گذشت هشت سال از عملیات خیبر به وطن بازگشت و اکنون پس از ۳۸ سال انتظار خانواده خونی، پیکر شهید غلام، شناسایی و وارد بهبهان شد.

مراسم وداع با پیکر شهید تازه تفحص شده شامگاه گذشته در جوار شهدای گمنام در پارک شهید شریف نیا با حضور پرشور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

مراسم تشییع و تدفین این شهید والامقام عصر امروز و هم زمان با سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) ساعت ۱۶ از مقابل سپاه ناحیه بهبهان با حضور پرشور مردم قدرشناس بهبهان به طرف زادگاه شهید واقع در دهستان دودانگه برگزار شد.

 

پیکر «شهید حسنان» تحویل خانواده شد / بازگشت به خانه بعد از ۳۷ سال

بازگشت پیکر پاک شهید «سعید حسنان» پس از ۳۷ سال | ایران آنلاین

پیکر پاک شهید حسنان بعد از نزدیک به چهار دهه به خانه بازگشت و مورد استقبال خانواده این شهید بزرگوار قرار گرفت. مراسم استقبال از پیکر این شهید از سوی خانواده حسنان در فضایی خصوصی و معنوی برگزار شد.

این شهید بزرگوار اهل سرخه و به تازگی در منطقه جنوب غربی کشور تفحص شده و قرار است همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) پیکر وی با حضور آحاد مردم در سمنان و سپس سرخه تشییع شود.

روز سه شنبه، ساعت ۱۹:۳۰ در گلزار شهدای حرم مطهر حضرت یحیی (ع) سمنان مراسم وداع با پیکر شهید حسنان از شهدای دانش‌آموز استان سمنان برگزار خواهد شد.

گفتنی است حسنان در سال ۱۳۶۳ شهید و سپس پیکر وی مفقود شده بود که با تلاش ستاد تفحص شهدا پس از ۳۷ سال شناسایی و به خانه بازگشت.

 

پیکر «شهید یاوری» پس از ۳۷ سال به زادگاهش بازگشت

وداع با پیکر شهید حسن یاوری در یزد

پیکر شهید حسن یاوری صبح سه شنبه پس از ۳۷ سال در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) به زادگاهش بازگشت.

پیکر این شهید والامقام صبح امروز در فرودگاه شهید صدوقی یزد مورد استقبال مردم، مسئولان و خانواده شهدا قرار گرفت.

طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است پیکر شهید یاوری، پنجشنبه همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) با حضور اقشار مختلف مردم شهید پرور این استان در یزد تشییع و در گلزار شهدای نعیم آباد به خاک سپرده شود.

شهید حسن یاوری بیست و سوم اسفند ۱۳۶۳ در سن ۱۵ سالگی به عنوان تک‌تیرانداز در شرق رود دجله عراق به شهادت رسید. اثری از پیکرش بدست نیامد و مزار یادبودی برای او در گلزار شهدای محله نعیم آباد واقع است.

پیکر پاک این شهید با انجام آزمایش دی ان‌ای شناسایی شد تا ۳۷ سال فراق و چشم انتظاری مادر و خواهر و برادرهای او به پایان برسد.

 

آلاله شهید پس از ۳۳ سال در خاک وطن آرمید

شناسایی هویت شهید «محمد آقالر» پس از ۳۳سال

پیکر مطهر شهید آقالر از شهدای تازه تفحص شده نیروی انتظامی همزمان با سالروز رحلت پیامبر (ص) و امام حسن مجتبی (ع) در زادگاهش تشییع و به خاک سپرده شد.

در آیین تشییع پیکر این شهید بزرگوار که با حضور خانواده شهید آقالر، اقشار مختلف مردم و مسئولان محلی و استانی برگزار شد یاد و خاطره این شهید و شهدای هشت سال دفاع مقدس گرامی داشته شد. پیکر مطهر شهید آقالر از میدان آزادگان نجف آباد تشییع و در گلستان شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

شهید محمد آقالر بیست و دوم تیرماه سال ۶۷ در منطقه زبیدات در حین انجام وظیفه و دفاع از مرزهای ایران اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر مطهر این شهید پس از ۳۳ سال جاوید الاثری در منطقه زبیدات تفحص و به آغوش میهن و خانواده بازگشت.

پدر این شهید سال ۹۶ درگذشت و در آرزوی دیدار پیکر فرزند خود ماند، اما مادر شهید آقالر پس از ۳۳ سال فراق، فرزند شهیدش را در آغوش گرفت.

وداع با پیکر شهید مدافع حرم هادی شریفی

شناسایی پیکر یک شهید دهه شصتی بعد از 5 سال | خبرگزاری فارس

پیکر پاک شهید مدافع حرم هادی شریفی که در سال ۹۴ در سوریه به شهادت رسیده بود، صبح امروز سه‌شنبه در مقابل سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهر فردیس تشییع و در گلزار شهدای شهر ملارد تدفین شد.

این مراسم با حضور خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و اقشار مختلف مردم همراه عزاداری و نوحه خوانی برگزار شد.

پیکر مطهر شهید مدافع حرم هادی شریفی اعزامی جمعی نیروی زمینی سپاه تیپ ۲۰ رمضان طی عملیات تفحص در سوریه کشف و هویت وی مشخص شد.

شهید مدافع حرم شریفی متولد ۳۱ شهریور ۱۳۶۱ در شهر قم است، وی بهمن ماه سال ۱۳۹۴ برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) راهی سوریه شد و ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید پس از پنج سال از شهادتش کشف شد، این شهید ساکن فردیس و دارای ۲ فرزند پسر است.

 

Image result for ‫گل لاله‬‎