به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 966
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 2,903
بازدید ماه: 118,409
بازدید کل: 23,780,206
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
447 - دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین: مبارزه با صهیونیسم مثل نماز واجب است ۱۴۰۰/۰۷/۱۶

 

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین:

مبارزه با صهیونیسم مثل نماز واجب است 

  ۱۴۰۰/۰۷/۱۶

زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین شد + زندگینامه- اخبار بین الملل  تسنیم | Tasnim

«زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سی و چهارمین سالروز تأسیس این جنبش بر اتحاد قوای مقاومت در فلسطین و منطقه و حمایت از این اتحاد تأکید کرد. بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، النخاله گفت: «بر حق خود در تمام فلسطین و اینکه مقاومت گزینه ما تا پیروزی است، تأکید می‌کنیم.» وی در ادامه بر ضرورت مقابله با گشتی‌های صهیونیستی که وارد روستاها و شهرهای فلسطینی در کرانه باختری و قدس می‌شوند، و ملت فلسطین را به شهادت می‌رسانند یا بازداشت می‌کنند، تأکید کرد.» النخاله بار دیگر بر رد تمام پروژه‌ها در راستای عادی‌‌سازی روابط و صلح با دشمن صهیونیستی تأکید کرد و در اشاره به اقدام برخی کشورها در عادی‌‌سازی روابط با تل‌آویو گفت، همه این‌ها به حساب ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین انجام می‌شود. وی گفت:« مبارزه با این قاتلان صهیونیست مانند نماز واجب است‌، این‌ها تفاله‌های تاریخ هستند و نباید اجازه دهیم بر ما مسلط شوند مهم نیست موازنه قوا چقدر نامتوازن باشد. یا زندگی کریمانه برای ملت فلسطین یا ذلت مستدام.»
النخاله درخصوص فرار شش اسیر فلسطینی هم گفت، آنچه پس از «تونل آزادی» رخ داد و شهادت چند فلسطینی در جنین، قدس و اطراف آنها بار دیگر تأکید کرد که این سرزمین و قدس ازآن ماست و دشمن رو به نابودی است. خالد البطش عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی هم گفت، جلوگیری از عدم ایفای نقش غزه در فرماندهی طرح ملی فلسطین، به شکست منتهی خواهد شد؛ زیرا کرانه باختری، گورستان پروژه صهیونیسم خواهد بود.
شیمون پرز و آزار جنسی
«کولت آویتال» سیاستمدار و از اعضای سابق حزب کار در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) گفت که «شیمون پرز» نخست‌وزیر اسبق این رژیم سعی کرده است به او تجاوز جنسی کند. پایگاه خبری «قدس»، به نقل از روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» در این خصوص گزارش داد که شیمون پرز در دهه هشتاد- حین کار- کولت آویتال را دو بار آزار جنسی داده است.‌هاآرتص در ادامه گزارش خود اضافه کرد که یکی از این موارد زمانی بوده که هر دوی آنها در یک هیئت دیپلماتیک در فرانسه حضور داشته‌اند و نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی از آویتال برای خوردن صبحانه در هتل دعوت به عمل می‌آورد و او را مورد آزار جنسی قرار می‌دهد. طبق این گزارش، کولت آویتال، مشاور پرز و «یوسی بلن» معاون سابق نخست‌وزیر را در جریان این اقدامات قرار‌داده است. کولت آویتال به مدت ۳۸ سال در وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی فعالیت داشته و در برهه‌ای به عنوان سفیر تل‌آویو در پرتغال و سرکنسول این رژیم در نیویورک مشغول به کار بوده است. شیمون پرز نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی دو بار ریاست کابینه تل‌آویو را در اراضی اشغالی بر عهده داشته است؛ یک بار از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۶ و بار دوم از سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۶ پس از ترور «اسحاق رابین» نخست‌وزیر اسبق این رژیم. پرز همچنین از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ ریاست رژیم صهیونیستی را برعهده داشته و سرانجام در سال ۲۰۱۶ به هلاکت رسید.
خبر دیگر اینکه، آیلت شاکد وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی که دوشنبه پیش برای دیدار با مقامات اماراتی به ابوظبی سفر کرده بود در مصاحبه با یک روزنامه اماراتی ضمن تمجید از مدیریت هوشمند در این کشور و ضرورت یادگرفتن تل‌آویو از آن، تاکید کرد که مخالف راه‌حل دو دولتی است و در دولت کنونی رژیم صهیونیستی درباره تشکیل کشور مستقل فلسطینی بحثی صورت نخواهد گرفت. وی در بخش دیگری از این مصاحبه درخصوص تشکیل کشور مستقل فلسطینی گفت که هرگز این امر محقق نخواهد شد و توضیح داد: «دولت اسرائیل چه به ریاست نفتالی بنت، نخست‌وزیر فعلی چه به ریاست یائیر لاپید در دوره‌ای که نخست‌وزیری را بر عهده گیرد، در مورد تاسیس کشور فلسطین بحث نخواهد کرد».