به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,394
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 4,331
بازدید ماه: 119,837
بازدید کل: 23,781,634
افراد آنلاین: 48
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
462 - حزب‌الله: آمریکا به دنبال انتقام شکست خود در افغانستان است ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
محکومیت گسترده انفجار تروریستی قندهار
 
حزب‌الله: آمریکا به دنبال انتقام شکست خود در افغانستان است 
 
  ۱۴۰۰/۰۷/۲۴

حزب‌الله لبنان: آمریکا دنبال انتقام از شکست خود در افغانستان است - ایسنا


حمله تروریستی به مسجد جامع فاطمیه شیعیان قندهار که ده‌ها شهید برجای گذاشت با محکومیت گسترده جهانی مواجه شد. گروه حزب‌الله لبنان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد گرگ‌های دست پرورده داعش با این جنایت به دنبال انتقام شکست آمریکا در افغانستان از شیعیان این کشور بودند.
روز جمعه به دنبال وقوع یک عملیات تروریستی دیگر علیه شیعیان مظلوم افغانستان در مسجد جامع فاطمیه قندهار دست کم 68 نمازگزار شهید و بیش از 80 نفر مجروح شدند. جمعه هفته پیشتر نیز در حمله تروریستی در مسجد «سید آباد» در منطقه «خان آباد» قندوز در شمال افغانستان 100 تن شهید و 200 تن مجروح شده بودند. داعش مسئولیت هر دو عملیات تروریستی را برعهده گرفت. دیروز شنبه مراسم تشییع پیکر پاک شهدای مسجد فاطمیه قندهار درمیان حزن و‌اندوه مردم افغانستان برگزار شد. این جنایت نیز با محکومیت گسترده جهانی مواجه شد و بسیاری از کشورها و سازمان‌ها و گروه‌ها با صدور بیانیه‌هایی آن را محکوم کردند.حزب‌الله نیز با صدور بیانیه‌ای کشتار وحشیانه نمازگزاران شیعه در قندهار افغانستان توسط گروهک تروریستی داعش را محکوم کرد.
به گزارش المنار، در این بیانیه آمده است: «ادامه جرایم داعش در کشتار مردم بی‌گناه و بی‌دفاع  و اقدام آن در انتخاب خانه‌های خدا و متلاشی کردن پیکر بندگان خدا تحرک گسترده و سریع امت اسلامی در مقابله با این افکار انحرافی را می‌طلبد و مقامات مسلمان افغانستان نیز برای پیگرد این قاتلان و مجازات عادلانه آنها مسئولیت ویژه‌ای دارد تا با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه مانع وقوع جرایمی تازه شود.» حزب‌الله با درخواست از مقامات افغانستانی برای حفاظت لازم از نمازگزاران گفت: «نباید اجازه داد خانه‌های خدا و بندگان مستضعف آن هدف آسانی باشند که توسط گرگ‌هایی که آمریکا آنها را ساخته است، مورد حمله قرار بگیرند تا برای انتقام از شکست آمریکا پس از اشغال طولانی مدت این کشور خرابی و ویرانی در این کشور به بار آورند».
واکنش انصارالله
دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز به حوادث اخیر افغانستان، لبنان و سوریه واکنش نشان داد و جنایات علیه غیر نظامیان در این کشورها را محکوم کرد.شبکه خبری المسیره ضمن نقل بیانیه انصارالله، گزارش داد، انصارالله حملات انتحاری اخیر در مساجد افغانستان را محکوم می‌کند.
انصارالله تأکید کرد که این جنایات وحشیانه توسط عناصر تکفیری صورت می‌گیرد که ساخته دست آمریکاست و آمریکا آنان را در افغانستان قرار‌داده است تا اهداف و برنامه‌های آن را محقق کنند.این جنبش خاطر نشان کرد، مسئولان افغانستانی باید قاتلان را تحت تعقیب قرار دهند و قصاص کنند و حمایت لازم را از نمازگزاران به عمل آورند تا از انجام چنین حملاتی جلوگیری شود.
استفاده از تجربه حشدالشعبی
گروه کتائب سید الشهداء از شاخه‌های سازمان الحشد‌الشعبی عراق نیز تاکید کرد «محکومیت حملات تروریستی علیه شیعیان در افغانستان بی‌فایده است و از همین رو توصیه به بازتولید تجربه الحشد‌الشعبی می‌شود».به گزارش فارس، «أبو آلاء الولائی» دبیرکل گردان‌های سیدالشهداء دیروز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: بار دیگر تروریسم، شیعیان اهل بیت در جنوب افغانستان را مورد حمله قرار‌داد، آن هم فقط به این دلیل که آنها وفادار به امیرالمومنین علی‌(ع) هستند. وی افزود: صدور بیانیه‌ها برای توقف ریخته شدن خون این عزیزان موثر نخواهد بود.ما در این زمینه تجربه‌ای داریم و از همین رو به آنها توصیه می‌کنیم که امور خود را ساماندهی کرده،  سطح احتیاط و هشدار را بالا برده و به ویژه سعی در بازتولید تجربه الحشد‌الشعبی کنند.