به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 121
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 2,058
بازدید ماه: 117,564
بازدید کل: 23,779,362
افراد آنلاین: 8
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۹۲ - سرلشکر باقری: شرایط بسیار خوبی در عرصه روابط نظامی بین روسیه - ایران برقرار است ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
سرلشکر باقری
 
شرایط بسیار خوبی در عرصه روابط نظامی
 
بین روسیه - ایران برقرار است
 
    ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان با مثبت ارزیابی کردن سفر خود به روسیه، گفت: روابط ایران و روسیه در همه‌ زمینه‌ها در مسیر تعمیق و تحکیم هرچه بیشتر پیش می‌رود و در عرصه نظامی و دفاعی نیز شرایط بسیار خوبی بر مناسبات دوجانبه حکمفرماست.

سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جریان سفر به روسیه با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ گفت‌وگو کرد و ضمن مثبت ارزیابی کردن سفر خود به مسکو درباره اهداف سفر به این کشور گفت: کشور روسیه طی سال‌های طولانی به‌ویژه در سال‌های اخیر، همکاری‌های زیادی را با جمهوری اسلامی داشته است. ایران و روسیه همکاری‌های دو جانبه نظامی و همکاری مشترک برای اعاده حاکمیت قانونی دولت سوریه داشته‌اند و در حوزه‌های دیگر نیز همکاری‌هایی صورت گرفته است.
به گزارش فارس، وی ادامه داد: در این سفر که به‌دلیل بیماری کووید-۱۹ با کمی تأخیر انجام گرفت، صحبت‌های مؤثر و سازنده‌ای برای توسعه روابط دو جانبه و گسترش همکاری‌ها در ابعاد گوناگون، مسابقات نظامی و همکاری نظامی انجام گرفت و کمیسیون مشترک نظامی دو کشور در ماه‌های آینده در تهران تشکیل خواهد شد.
سرلشکر باقری در ارزیابی روابط دو کشور اظهار داشت: در مجموع باید گفت روابط ایران و روسیه در همه‌ زمینه‌ها در مسیر تعمیق و تحکیم هرچه بیشتر پیش می‌رود و در عرصه نظامی و دفاعی نیز شرایط بسیار خوبی بر مناسبات دوجانبه حکمفرماست.
وزیر دفاع روسیه: مسکو آماده توسعه همکاری نظامی با ایران است
خبر دیگر اینکه، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در دیدار با سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بر آمادگی مسکو برای تداوم همکاری نظامی پویا و چندجانبه با تهران تاکید کرد.
وی گفت که روسیه آماده است تا همکاری نظامی پویا و چندجانبه با ایران را حفظ کند. به نوشته خبرگزاری تاس، وزیر دفاع روسیه اظهار داشت: روابط ما بسیار پویا در حال توسعه و چندجانبه است که به‌طور واضح در مبارزه مشترک گسترده ما علیه تروریسم بین‌المللی نمایان است. ما آماده هستیم تا تمام تلاش خود را برای حفظ سرعت توسعه روابط خود ادامه دهیم.
شویگو گفت: ما با توجه به مراحل بعدی کار در این راستا، می‌توانیم درخصوص آن گفت‌وگو کنیم. آماده هستیم تا تلاش‌های بیشتری را برای سرعت بخشیدن به توسعه روابط خود انجام دهیم. وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد: روسیه و ایران به‌طور فعال در حال مبارزه با تروریسم بین‌المللی در سوریه هستند.
وی گفت: امسال وزارتخانه‌های دفاع روسیه و ایران برنامه فشرده‌ای از اقدامات مشترک دارند.
سرلشکر باقری با همتای روس خود دیدار کرد
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همچنین با همتای روس خود در مسکو دیدار و گفت‌وگو کرد. والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در دیدار با سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران اظهار داشت: ایران شریک نزدیک روسیه است و روابط دو کشور براساس سنت دیرینه در فضای دوستانه توسعه می‌یابد و گفت‌وگوهای دوجانبه جریان دارد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه تاکید کرد: با وجود همه‌گیری کرونا تماس‌های مداوم بین دو کشور ادامه دارد.
به گزارش فارس، سرلشکر باقری هم با تشکر از دعوت وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت: لازم می‌دانم از روسیه و شخص آقای ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری این کشور برای حمایت از پیوستن ایران به پیمان شانگهای قدردانی کنم. وی با اشاره به توسعه همکاری های ایران و روسیه در سال‌های اخیر اظهار داشت: روابط نظامی و دفاعی در سال‌های اخیر رشدی قابل توجه داشته و امیدواریم مسیر رو به گسترش همکاری‌ها همچنان تداوم یابد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان به عزم تهران و مسکو در زمینه مبارزه با تروریسم اشاره و تاکید کرد: دو کشور در ۱۰ سال گذشته موضوع مبارزه با تروریسم بین‌الملل، به‌ویژه در سوریه و عراق را با جدیت دنبال کرده‌اند.
سرلشکر باقری ضمن اشاره به همکاری دو کشور در سطوح فرماندهی و سیاسی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با روسیه جایگاه ویژه‌ای قائل هستند.
وی همچنین به حضور ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رژه دریایی سنت‌پترزبورگ روسیه اشاره کرد و افزود: حضور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج فنلاند و اقیانوس اطلس تجربه ارزشمندی بود که می‌تواند در همکاری‌های مشترک دریایی دو کشور نقش‌آفرین باشد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما دو کمیسیون مشترک نظامی داریم که در همان چارچوب همکاری‌ها ادامه دارد.