به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,681
بازدید دیروز: 2,474
بازدید هفته: 1,681
بازدید ماه: 117,187
بازدید کل: 23,778,985
افراد آنلاین: 2
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 18 May 2024
السبت ، ۱۰ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
*** آیت‌الله علوی گرگانی: آیت‌الله مصباح یزدی علامه ذوالفنون بود ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
آیت‌الله علوی گرگانی:
 
آیت‌الله مصباح یزدی علامه ذوالفنون بود
 
    ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
آیت‌الله علوی گرگانی از آیت‌الله مصباح یزدی به‌عنوان علامه ذوالفنون یاد کرد و گفت: واقعاً از نبود ایشان و از اینکه از فیض و علم ایشان بی‌بهره شدیم، متأثر هستیم.

اعضای ستاد بزرگداشت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی جهت تشریح فعالیت‌های این ستاد با آیت‌الله علوی گرگانی دیدار کردند.
آیت‌الله علوی گرگانی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، سخنان خود را با خاطره‌ای از آیت‌الله مصباح یزدی آغاز کرد و افزود: آشنایی من با ایشان به اوایل ورود به قم و حضور در مدرسه علمیه خان برمی‌گردد، که ایشان در آن زمان به دنبال حجره برای تحصیل بودند و بنده برای مدتی ایشان را به حجره خودم دعوت کردم و میهمان بنده بودند و این برای من افتخاری است که مدتی در خدمت ایشان بودم.
وی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح یزدی خدمات گسترده‌ای داشت، اظهار کرد: تربیت شاگردان و تأسیس مؤسسه امام خمینی و همچنین تألیفات گسترده ایشان بخشی از این خدمات بود، الحمدلله این خدمات ذخیره الهی برای مردم و دین شده است.
آیت‌الله علوی اظهار کرد: ایشان بیانی جذاب داشت و جداً کلام ایشان مؤثر و گیرا بود و واقعاً از نبود ایشان و از اینکه از فیض و علم ایشان بی‌بهره شدیم، متأثر و متأسف هستیم، ایشان لحظه‌ای آرام نمی‌گرفتند و شب و روز برای علم دین و آموزش شاگردان بیشتر تلاش می‌کردند و ای‌کاش ایشان بیشتر در بین ما بودند تا از برکات و علم ایشان فیض و بهره می‌بردیم.
وی از آیت‌الله مصباح یزدی به‌عنوان علامه ذوالفنون یاد کرد و اظهار کرد: شما به‌عنوان خانواده ایشان باید به خاطر نسبت داشتن با چنین مردی افتخار کنید، بنده دعاگوی شما هستم و سلام بنده را به خانواده محترم ایشان برسانید.
قیام قلمی و علمی آیت‌الله مصباح
اعضای ستاد بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی همچنین با آیت‌الله نوری همدانی دیدار کردند.
در ابتدای این دیدار، فرزندان آیت‌الله مصباح یزدی از توجهات و همچنین لطف حضرت آیت‌الله نوری همدانی به خانواده آیت‌الله مصباح یزدی تشکر و قدردانی کردند و گزارشی از برنامه‌های انجام‌گرفته برای سالگرد ارتحال این عالم بصیر ارائه کردند.
آیت‌الله نوری همدانی ضمن اظهار خرسندی از دیدار خانواده آیت‌الله مصباح یزدی، ایشان را عالم اهل قیام برای دین دانست و اظهار کرد: ایشان قیام برای خدا داشتند و قیام فکری و قلمی ایشان که برآمده از علم و آگاهی ایشان بود نمونه‌ای از این قیام است.
این مرجع تقلید ادامه داد: آثار مکتوب متعددی که از ایشان باقی‌مانده، از آثار قیام قلمی ایشان است. این قیام بسیار ارزشمند و مهم به‌قدری حائز اهمیت است، که بزرگان ما آرزو داشتند از آنها آثار علمی و مکتوب قابل‌فهم برای مردم باقی بماند. امروز ما می‌بینیم
آیت‌الله مصباح یزدی با این قیام قلمی و علمی که داشتند، آثار و برکات متعددی را برای شناخت دین به مردم برجای گذاشته‌اند.
آیت‌الله نوری همدانی، در پایان ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای خانواده آیت‌الله مصباح یزدی، ابراز کرد: تلاش مجموعه شاگردان و خانواده آیت‌الله مصباح یزدی باید بر این باشد که آثار و کتب ایشان را به زبان‌های مختلف و برای همه سطوح جامعه منتشر نمایند، آثار ایشان در زمینه‌های مختلف و به‌صورت دقیق تألیف شده است، که ویژگی خاص ایشان می‌باشد و نباید مجموعه آثار حضرت آیت‌الله مصباح یزدی مورد غفلت قرار گیرد. خداوند ایشان را رحمت بفرماید و بر درجاتشان بیفزاید.
لزوم الگوگیری حوزه‌های علمیه
از علم و اخلاق علامه مصباح
به گزارش رسا، برخی اعضای ستاد بزرگداشت
آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی جهت تشریح فعالیت‌های این ستاد، با آیت‌الله سبحانی نیز دیدار کردند.
آیت‌الله سبحانی با عرض تشکر از لطف اعضای ستاد و خانواده این عالم بصیر گفت: بزرگداشت و گرامیداشت یاد علما و بزرگان یک امر پسندیده و تاریخی است، که باید موردتوجه اعضای ستاد قرار گیرد و پاسداشت یاد علما درواقع احیای این بزرگان است.
این مرجع تقلید از آیت‌الله مصباح یزدی به‌عنوان یک عالم متواضع و خاشع یاد کرد و افزود: در رابطه به پاسداشت یاد و خاطره ایشان باید به دو موضوع مهم، خدمات علمی و شاگردان متعدد تربیت‌یافته مکتب ایشان و همچنین سیره عملی، اخلاقی و معنوی این عالم وارسته توجه جدی شود.
وی با بیان اینکه نیاز امروز حوزه‌های علمیه به الگوگیری اخلاقی و علمی از چنین بزرگانی است، بر اهمیت جایگاه ستاد بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی در معرفی صحیح این مجاهد پارسا تأکید کرد.
آیت‌الله سبحانی، خطاب به فرزندان این یار دیرین رهبری اظهار کرد: شما باید حق ایشان را نسبت به خود ادا کنید و سیره عملی و اخلاقی ایشان به‌صورت مکتوب نشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد. همچنین مؤسسه امام خمینی که از ایشان به یادگار باقی مانده است، باید بیش از گذشته گسترش یابد.
در این دیدار، حجت‌الاسلام مجتبی مصباح از الطاف و ابراز همدردی حضرت آیت‌الله سبحانی در ایام ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی تشکر و قدردانی کرد و به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در ستاد بزرگداشت این عالم مجاهد پرداخت.