به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 35
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 1,972
بازدید ماه: 117,478
بازدید کل: 23,779,276
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۱۴ - در دومین روز از مرحله اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش انجام شد ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
در دومین روز از مرحله اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش انجام شد
 
شلیک اژدر پیشرفته ایرانی «والفجر» از زیردریایی‌های طارق و غدیر
 
/دقت مثال‌زدنی پهپاد انتحاری آرش «نزاجا» در اصابت به هدف 
 
  ۱۴۰۰/۰۸/۱۷

شلیک اژدر پیشرفته ایرانی «والفجر» از زیردریایی‌های طارق و غدیر - خبرگزاری  مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

امیر دریادار سید محمد موسوی، سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ اظهار داشت: در جریان این تمرین، زیردریایی طارق با شلیک اژدر، هدف سطحی خود را مورد اصابت قرار داد و زیردریایی بومی غدیر نیز با شلیک اژدر پیشرفته و تماما ایرانی والفجر توانست هدف خود را در دریا منهدم کند.

به گزارش مهر، وی با اشاره به پرتاب یک فروند مین DM1 از زیر دریایی طارق در این مرحله از رزمایش، گفت: همچنین در بخش دیگری از رزمایش، یگان‌های نیروی دریایی ارتش با استفاده از پهپاد جنگ الکترونیک و ضد تشعشع راداری «امید»، از مبدأ یگان‌های سطحی در دریا موفق به مختل‌سازی رادارهای دشمن در ساحل شدند.
در حوزه تامین نیازمندی‌های دفاعی کاملا به ظرفیت‌های داخلی متکی هستیم
سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰، بهره‌گیری از تجهیزات و تسلیحات بومی در این رزمایش را یکی از نقاط قوت آن برشمرد و افزود: با جهاد بی‌وقفه دانشمندان و متخصصان جوان در ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزارت دفاع، شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر مراکز علمی و تحقیقاتی کشور، امروز در حوزه تامین نیازمندی‌های دفاعی، کاملا به ظرفیت‌های داخلی متکی هستیم و نمایش اقتدار دفاعی در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش با استفاده از تجهیزات و تسلیحات بومی را می‌توان دلیل روشن و واضحی برای بی‌اثر بودن تحریم‌های تسلیحاتی دشمنان در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی برشمرد.
در این رزمایش همچنین، در یک عملیات سریع و دقیق، پهپاد انتحاری آرش نیروی زمینی ارتش، با طی مسافت طولانی از مبدأ با اصابت به نقطه تعیین شده، آنها را منهدم کرد.
دریادار موسوی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اتحاد و برادری، ید واحده و سدی مستحکم در برابر هرگونه تعدی و تجاوز به خاک کشورمان هستند، اظهار داشت: امروز دشمنان ما بهتر از هر کسی می‌دانند که انباشتی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دفاعی برای مقابله با آنها در جمهوری اسلامی ایران فراهم شده که در صورت هرگونه خطای محاسباتی از سوی آنها، با صحنه‌های غافلگیرکننده‌ای مواجه خواهند شد.
غرش موشک‌ تمام ایرانی «قدیر» اهداف را در ۳۰۰ کیلومتری منهدم کرد
در دومین روز رزمایش همچنین، یگان‌های شناوری نیروی دریایی ارتش با استفاده از موشک‌های تمام ایرانی قدیر اهداف سطحی خود در دریا را منهدم کردند.
هماهنگی بین نیروها و انتقال دانش و تجارب به عناصر جوان
خبر دیگر اینکه، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، با بیان اینکه ما برای همه کشورهای دوست عزیز و برادر این پیام را داریم که آنها بدانند امروز جمهوری اسلامی ایران حرف‌های زیادی در صحنه نبرد و عملیات برای گفتن دارد، تصریح کرد: به همگان این پیام را می‌دهیم که هرگاه با ایرانی‌ها با احترام صحبت شود قطعاً ایرانی‌ها نیز با احترام برخورد خواهند کرد و اگر غیر از این باشد، یقینا با پاسخ قاطع مواجه خواهند شد.
انهدام اهداف توسط مهمات‌ کاملا بومی در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰
همچنین، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش در تشریح نقش نیروی هوایی در رزمایش مشترک ذوالفقار۱۴۰۰ ارتش با بیان اینکه در زمینه ساخت و استفاده از پهپادهای بدون سرنشین پیشرفت‌های چشمگیری در نیروی هوایی داشته‌ایم، اظهار داشت: در این رزمایش کلیه اهداف با مهمات‌های کاملا بومی‌سازی شده که توسط دلاورمردان و صنعتگران کشورمان تولید شده بود منهدم شد.
وی با اشاره به استفاده گسترده از هواپیماهای اف۴ و میراژ در این رزمایش بیان داشت: در این رزمایش از مهمات‌های کاملا بومی که توسط دلاورمردان و صنعتگران کشورمان و با همکاری سازمان صنایع هوایی و نیروی هوایی تولید و بر روی هواپیماها نصب شد، استفاده کردیم و خدا را شاکریم که توانستیم در چندین رزمایش اخیر از مهمات بومی‌سازی شده به نحو مطلوب بهره‌برداری کنیم.
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: یکی دیگر از مهم‌ترین کارها در این رزمایش کنترل متمرکز، اقدام و اجرای غیرمتمرکز بود که از موفقیت‌های شایسته در این رزمایش به شمار می‌آید و طبق منویات
مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و مأموریتی که به ما محول شد، باید به سمتی برویم که کارهای نو و جدیدی در نیروی هوایی ارتش ظهور و بروز پیدا کند تا این نیرو بتواند توانایی مقابله با هرگونه تهدید هوایی در هر سطحی را داشته باشد.
انهدام یگان‌های دشمن توسط موشک‌های کروز «قادر» و «نصر»
دریادار سید محمود موسوی، سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش گفت: در این مرحله از رزمایش موشک کروز ایرانی قادر با شلیک از سایت‌های موشکی تاکتیکی ساحل به دریای نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران، شناور هدف در فاصله ۲۰۰ کیلومتری را با موفقیت مورد اصابت قرار داد.
وی افزود: همچنین انهدام هدف سطحی با استفاده از موشک کروز بومی «نصر» توسط ناو موشک‌انداز نیروی دریایی ارتش، از دیگر تمرین‌های انجام شده در این مرحله از رزمایش بود.
انهدام هدف هوایی متخاصم با شلیک موفق سامانه بومی ۱۵ خرداد
در روز نخست رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰، هدف هوایی متخاصم که قصد ورود به منطقه عمومی رزمایش را داشت، ابتدا توسط سامانه‌های راداری نیروی پدافند هوایی ارتش کشف و سپس با هماهنگی شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور به منظور درگیری به سامانه بومی ۱۵ خرداد واگذار شد که با شلیک موفق موشک از این سامانه‌ها، سرنگون شد.
جهاد علمی هزاران جوان در سازمان‌های نیروهای مسلح در طلیعه گام دوم انقلاب
سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 به نقش جوانان و نخبگان کشور در توسعه توانمندی‌های دفاعی اشاره کرد و گفت: آرایه‌های دفاعی پر ترکیبی که امروز در ارتش برای مقابله با دشمنان تدارک دیده شده است، همگی به دست متخصصان جوانی به وجود آمده که در سازمان‌های نیروهای مسلح و دیگر سازمان‌ها مشغول جهاد علمی و تحقیقاتی هستند و امروز نیز در طلیعه گام دوم انقلاب هزاران نفر از این جوانان و نیروهای نخبه مجاهدانه برای اعتلای نام ایران اسلامی در تلاش‌اند.