به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,549
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 3,486
بازدید ماه: 118,992
بازدید کل: 23,780,789
افراد آنلاین: 30
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
485 - مشاور سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی: گزینه نظامی علیه تهران وجود ندارد ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
مشاور سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی:
 
 گزینه نظامی علیه تهران وجود ندارد
 
توافق کامل‌تر و طولانی‌تر با ایران، عملی نیست 
 
  ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
مشاور سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با اعتراف به اینکه گزینه نظامی علیه ایران وجود ندارد، تاکید کرد: احتمال دستیابی آمریکا به یک «توافق کامل‌تر و طولانی‌تر با ایران» وجود ندارد.

مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در کابینه بنیامین نتانیاهو درباره مذاکرات برجامی در وین برای اندیشکده «بنیاد اورشلیم (بیت‌المقدس) برای استراتژی و امنیت» یادداشتی منتشر و توصیه‌هایی مطرح کرد.
مشاور سابق کابینه تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا در این مطلب ضمن تکرار ادعای بی اساس «نظامی» بودن برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران را تکرار کرده است.
ایران، آمریکا را گیج کرده است
یاکوف عمیدرور در ابتدای این یادداشت نوشت:پس از چندین ماه که ایران مذاکره‌کنندگان آمریکایی را گیج کرد، (این کشور) در اواخر نوامبر از بازگشت خود به مذاکرات خبر داد.
مشاور امنیت داخلی کابینه بنیامین نتانیاهو افزود: سرسختی ایران در مذاکرات می‌تواند مذاکرات را دوباره طولانی کند و اوضاع ممکن است به نقطه اول ختم شود.
یاکوف عمیدرور ادامه داد: علاوه بر این، ایران اکنون آشکارا تهدید می‌کند که مذاکرات با شکست مواجه خواهد شد مگر اینکه آمریکا تضمین‌هایی ارائه دهد که رفتار دولت‌های آینده را محدود و مقید کند. با این حال، هر گونه تلاشی برای تثبیت توافق به عنوان یک معاهده رسمی مستلزم تصویب توسط مجلس سنا است چرا که امکان جلب اکثریت دو سوم ضروری در دیدرس نیست (عملی نیست).
مشاور سابق نخست‌وزیر قبلی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که تاکتیک ایران برای به تعویق انداختن بازگشت به مذاکرات احتمالا برای این بوده است که آمریکایی‌ها را در موضع ضعف قرار داده و مطالبه ایران درخصوص لغو تحریم‌ها را در صدر امور قرار دهد.
توافق کامل‌تر و طولانی‌تر با ایران
عملی نیست
به نوشته یاکوف عمیدرور، علاوه بر این، آنها (ایرانی‌ها) از سرگیری مذاکرات را به تعویق انداختند زیرا متوجه شدند که گزینه نظامی نه در دولت فعلی (جو بایدن) و نه در دولت قبلی (دونالد ترامپ) وجود ندارد. فقدان گزینه نظامی (آمریکا علیه ایران)، اصلی‌ترین نقطه ضعفی بود که ایرانی‌ها هنگام خروج دولت قبلی آمریکا از توافق هسته‌ای (برجام) احساس کردند».
وی افزود: تصور و درک ایران مبنی بر اینکه گزینه نظامی (علیه این کشور) روی میز وجود ندارد نیز فرض اصلی آنها در مذاکرات آینده خواهد بود. بنابراین، ایرانی‌ها می‌دانند که ایالات متحده چاره‌ای جز بازگشت به توافق ندارد، در نتیجه عجله نخواهند کرد و شاید اول تلاش کنند تحریم‌ها را برچینند و منافع اقتصادی دیگری کسب کنند.
مشاور سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در ادامه این مطلب تصریح کرد که احتمال دستیابی آمریکا به یک «توافق کامل‌تر و طولانی‌تر با ایران» وجود ندارد.
تاریخ سفر گروسی به تهران
در حال نهایی شدن است
خبرنگار روزنامه آمریکایی به نقل از منبعی اعلام کرد تاریخ سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس اتمی به تهران در حال نهایی شدن است.
خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» در توییتی به نقل از یک منبع اعلام کرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرده که ایران از «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس برای سفر به تهران دعوت کرده و به نقل از این منبع افزود تاریخ سفر گروسی در حال نهایی شدن است. 
لارنس نورمن، در ادامه به نقل از همین منبع افزود بخشی از تاخیر در تاریخ سفر گروسی به تهران به‌دلیل در قرنطینه قرار گرفتن «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران در پی ابتلا به کرونا بوده است. 
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران درخصوص سفر گروسی به تهران گفت: آقای گروسی مراودات نزدیکی با سازمان انرژی اتمی و هم با دوستان ما در سفارت در وین دارد و از ایشان دعوت شده و تاریخ برای سفر ایشان پیشنهاد شده و به زودی ان‌شاءالله عازم ایران خواهد بود. منتظر پاسخ ایشان هستیم.
خطیب‌زاده خاطرنشان کرد: مراودات فنی ایران و آژانس در مسیر خوبی در جریان است و وی در این سفر علاوه بر رئیس سازمان انرژی اتمی با وزیر خارجه نیز دیدار خواهد کرد.
سفر آتی مدیرکل آژانس اتمی به تهران، دومین سفر وی در دولت سیزدهم است. وی ۲۱ شهریورماه در تهران با «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد و در پایان دو طرف بیانیه مشترکی را منتشر کردند.
رایزنی برجامی وزیران خارجه آمریکا و فرانسه
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا بامداد دوشنبه به‌صورت تلفنی با «ژان ایو لودریان»‌ همتای فرانسوی خود گفت‌وگو کرد.
وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بلینکن در این تماس تلفنی با لودریان درباره وضعیت برنامه هسته‌ای ایران و تلاش‌ها برای احیای برجام صحبت کرده است. در این بیانیه آمده است: آنتونی بلینکن با ژان ایو لودریان گفت‌وگو کرد تا درباره گزارش‌های مربوط به فعالیت‌های نظامی نگران‌کننده روسیه در نزدیکی اوکراین و ادامه تعهد محکم آنها (آمریکا و فرانسه) به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین صحبت کند. این وزارتخانه در ادامه توضیح داد که وزرای خارجه دو کشور همچنین درباره تلاش‌های مشترک برای رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند.
لازم به ذکر است که این دومین رایزنی برجامی وزیران خارجه آمریکا و فرانسه در روزهای گذشته است. پیش از این، لودریان شامگاه شنبه خبر داده بود: درباره پرونده هسته‌ای ایران همزمان با نزدیک شدن به از سرگیری مذاکرات احیای برجام گفت‌وگو کردم.