به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 389
بازدید دیروز: 4,191
بازدید هفته: 15,641
بازدید ماه: 15,641
بازدید کل: 23,677,466
افراد آنلاین: 59
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۰۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 26 April 2024
الجمعة ، ۱۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۸۰۸ - حجت‌الاسلام ابوترابی فرد خطیب جمعه تهران: اگر ظرفیت و اقتدار محور مقاومت نبود امروز اروپا در معرض ناامنی‌ ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
خطیب جمعه تهران:
 
 اگر ظرفیت و اقتدار محور مقاومت نبود امروز اروپا
 
در معرض ناامنی‌های سخت قرار داشت 
 
   ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
ابوترابی‌فرد درگذشت برادر حجت‌الاسلام معزی را تسلیت گفت - ایرنا

 

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر ظرفیت و اقتدار سیاسی، دفاعی، علمی و توانایی‌های محور مقاومت نبود، امروز اروپا در معرض ناامنی‌های سخت قرار داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران خطاب به سران کشورهای اروپایی 1+4 با بیان اینکه شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه جنوب غربی آسیا، فراروی جامعه جهانی قرار دارد، گفت: منافع ملت‌های اروپایی را قربانی منافع نامشروع حاکمان آمریکا و رژیم صهیونیستی نکنید. منافع ملت‌های اروپایی را با رژیمی که تار و پود آن فرو ریخته است، گره نزنید.
به گزارش مهر، وی افزود: امروز هر تحلیلگر سیاسی و نظامی به خوبی می‌داند، در آینده نه چندان دور، رژیم صهیونیستی در منطقه فلسطین و جهان اسلام حضور ندارد.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: منافع ملت‌های اروپایی را با منافع نامشروع آمریکا، گره نزنید؛ این خطای راهبردی و استراتژیک است. منافع ملت‌های اروپایی با منافع ملت‌های آسیا، به خصوص جنوب غربی آسیا گره خورده است؛ امنیت جنوب غربی آسیا، یعنی امنیت اروپا. امروز ایران اسلامی است که با اقتدار خواستار این امنیت است.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد تصریح کرد: اگر ظرفیت و اقتدار سیاسی، دفاعی، علمی و توانایی‌های محور مقاومت نبود، امروز اروپا در معرض ناامنی‌های سخت قرار داشت.
اقتدار ایران اسلامی و محور مقاومت
وی گفت: این اقتدار ایران اسلامی و محور مقاومت بود که داعش را سرکوب کرد و یک سیل ویرانگر را از حرکت به سوی اروپا باز داشت. قدرشناس باشید منافع ملت‌های خود را ببینید و در این مسیر حرکت کنید.
امام جمعه موقت تهران همچنین به بیانات
رهبر انقلاب در دیدار اخیر با نخبگان علمی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از واقعیت‌هایی که رهبر انقلاب بر آن پا می‌فشارند و اصرار دارند، توسعه علمی و فناوری در کشور است و دستیابی به قدرت نیز با اقتدار علمی گره خورده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ادامه داد: قدرت، محصول علم و دانش است و البته اگر دانش با تربیت توحیدی گره نخورد، راه را برای طغیان و استکبار و سلطه بر دیگران هموار می‌کند.
وی تاکید کرد: تنها راهی که ایران را به قدرت می‌رساند، اقتدار علمی و قرار گرفتن در صف نخست تولید علم و تبدیل ایران به مرجع علمی آینده جهان است و در این مسیر، مجامع علمی و دانشگاهی و نخبگان، نقش مهم و کلیدی دارند.
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: رسالت رئیس‌جمهور محترم و وزرای صنعت، آموزش عالی و بهداشت و دستگاه‌های کلیدی اجرایی و قضایی، این است که راه را برای ورود فناوری‌های جدید به عرصه مدیریتی کشور هموار کنند و آن گاه با یک تحول عظیم رو‌به‌رو می‌شویم.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد تصریح کرد: شرکت‌های بزرگ خودرو‌سازی کشور با این مقوله‌ها تقریباً بیگانه هستند؛ مگر از دستگاهی که دچار خطاهای راهبردی می‌شود، می‌توان انتظار تحول داشت؟!
وی گفت: وزیر محترم صنعت بداند که با عزل یک مدیر، هیچ مسئله‌ای در صنایع بزرگ حل نمی‌شود. این ساختار، آلوده و فسادزا است و این نظام مدیریتی در کشور پاسخگو نیست.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: باید در مسیر تحول و واگذاری شرکت‌های بزرگ به بخش خصوصی قدم برداریم و بر اعمال و رفتار آنها نظارت دقیق کنیم. این بدنه سنگین دستگاه مدیریتی اقتصادی و دولتی فسادزا است.
دشمن، ‌اندیشه‌ای را ترور کرد
که به‌دنبال خودکفایی کشور بود
مهدی فخری‌زاده، فرزند دانشمند شهید محسن فخری‌‌زاده، طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مجاهدت‌های علمی شهید فخری‌زاده گفت: دشمنان،‌ شهید فخری‌زاده را بهتر می‌شناختند. او جهادگری بود که جان خود را در راه تلاش‌های بزرگ علمی‌اش تقدیم کرد و خدا مقام والای شهادت را پاداش او قرار‌داد.
به گزارش فارس، وی ادامه داد: شهید فخری‌‌زاده بیش از 40 سال جهاد علمی در عرصه‌های مختلف داشت و دست به کاری نمی‌زد مگر اینکه در سطح ایران یا جهان برای بار اول باشد.
فخری‌زاده گفت: دشمنان، ترور این جهادگر علمی را با هدف توقف ‌اندیشه انجام دادند. آن هم‌اندیشه‌ای که برهم زننده نظم نوین جهانی‌شان بود. ‌اندیشه‌ای که رشد عملی کشور را به دنبال داشت و دستاورد آن خودکفایی کشور بود.
وی تلاش دشمن برای جلوگیری از پیشرفت علمی ایران را مظلومیت کشور دانست و تأکید کرد: دشمن بداند که ما دانشمندان‌مان را که نعمت‌های بزرگ الهی هستند می‌شناسیم و راه آنها را ادامه خواهیم داد.
فخری‌زاده با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره شهید فخری‌زاده گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مجازات عاملان و آمران این جنایت و پیگیری دستاوردهای شهید، باید از سوی مسئولان دنبال شود.
بسیج نوین گام دوم انقلاب
سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین نیز پیش از خطبه‌های نماز جمعه طی سخنانی ضمن تبریک هفته بسیج و سالروز نیروی دریایی ارتش و گرامیداشت شهید فخری‌زاده با بیان اینکه اکنون وارد مرحله تمدن‌‌سازی شده‌ایم، گفت: با رهبری خردمندانه مقام معظّم رهبری در قرن هجری شمسی جدید در انتظار یک ابرتحول بزرگ هستیم و آن اینکه ملت‌های مسلمان با تکامل دولت اسلامی و تحقق همه جنبه‌های مردمسالاری اسلامی و جامعه پردازی، همان‌طور که از الگوی دفاعی ملت ایران در دوران دفاع مقدس نسخه گرفتند و جبهه مقاومت را تشکیل دادند، از الگوی دولت‌‌سازی ملت ایران در گام دوم انقلاب نسخه خواهند گرفت و دولت‌های مسلمان در کنار ملت بزرگ ایران و جمهوری اسلامی قرار خواهند گرفت و یک ابرتحول بزرگ یعنی تحقق تمدن نوین اسلامی در مقابل چشمان ما رقم خواهد خورد.
به گزارش مهر، وی تصریح کرد: در گام دوم انقلاب، محوریت با جوانان و تکیه بر امید به آینده و تفکر بسیجی است، باید با تکیه بر ظرفیت‌های فراوان و تجریه‌های تاریخی ملت ایران کشور جهش پیدا کند.
رئیس‌ سازمان بسیج مستضعفین افزود: این مسیر آغاز شده است و بسیج در گام دوم انقلاب با تحقق «بسیج نوین گام دوم» پیش‌قراول این حرکت بزرگ در امتداد تحقق تدابیر رهبر انقلاب خواهد بود.
امیر ایرانی: مرزهای کشور را
دو هزار کیلومتر دورتر برده‌ایم
همچنین، امیر شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد شهید محسن فخری‌زاده اظهار داشت: نیروی دریایی راهبردی ارتش علی‌رغم مثلث شومی که دشمن چیده است که یک رأس آن توطئه و یک رأس آن تهدید و دیگری تحریم است، توانسته است با بهره‌مندی از دانشمندان و صنعتگران عزیز تجهیزات‌ خود را بروز نگه دارد.
به گزارش فارس، وی با بیان اینکه امروز مرزهای کشور را حداقل دو هزار کیلومتر دورتر برده‌ایم و پرچم ایران را در عمق اقیانوس‌ها به اهتزاز درآورده‌ایم، گفت: هم‌اکنون ناوگروه 79 رزمی در دریای سرخ در عمق اقیانوس هند در حال اسکورت دریانوردان و شناورهایی است که در حوزه اقتصادی در حال فعالیت هستند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: ایران تنها کشوری است که نیروی دریایی آن با استقلال و بدون اینکه از ناوگروهی استفاده کند، امنیت را برای خطوط کشتیرانی خود برقرار کرده است.