به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,258
بازدید دیروز: 2,464
بازدید هفته: 10,856
بازدید ماه: 10,856
بازدید کل: 23,672,684
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۰۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 24 April 2024
الأربعاء ، ۱۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۵۳ - سید حسن نصرالله : اسنادی که علیه حزب الله منتشر شده‌اند جعلی هستند ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
سید حسن نصرالله :
 
 اسنادی که علیه حزب الله منتشر شده‌اند جعلی هستند 
 
   ۱۴۰۰/۰۹/۰۶

سید «حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، جمعه شب به مناسبت سالروز استقلال لبنان سخنرانی کرد و از فضا‌سازی‌های باطلِ رسانه‌ای و واژگون کردن حقایق علیه حزب‌الله و جریان مقاومت گفت که این روزها بازار داغی در لبنان پیدا کرده‌اند. به گزارش تسنیم، نصرالله گفت: «زمانه، زمانه ظلم و توهین و تحریف علیه ما است، خبرها و قصه‌ها و روایتهایی که به شما می‌رسد، باید درباره آن خوب دقت کنید و از صحت و سقم آن اطمینان حاصل کنید.» او گفت: «طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته، حمله بزرگی علیه حزب‌الله انجام شده که این موضوع جدیدی نیست اما چیز جدید شدت این حملات بوده است.» به نوشته فارس، وی اسنادی را که علیه حزب‌الله لبنان طی هفته‌های اخیر منتشر شده، جعلی توصیف کرد و گفت: «کسی که این جعل را انجام داده، حرفه‌ای و لبنانی نبوده و محتوای این اسناد نیز بسیار سخیف بوده است.»
ما در قلب نبرد هستیم
دبیرکل حزب‌الله گفت که لبنان همچنان در معرض تهدید مستمر از سوی اسرائیل قرار دارد، یعنی ما در قلب نبرد استقلال و حاکمیت هستیم و در بسیاری از مراحل پیروز شده ایم و اطمینان داریم که اگر این راه را با عزم و اراده و ثبات قدم ادامه دهیم، به پیروزی‌های بیشتری دست خواهیم یافت و به زودی آن روز فرا خواهد رسید که با همکاری همه افراد مخلص استقلال و حاکمیت و آزادی کشورمان را محقق خواهیم کرد.
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که همواره درباره ماهیت استقلال بحث‌هایی وجود دارد. آیا استقلال واقعی بوده یا استقلال ناقص؟ اما تردیدی وجود ندارد که بعد از استقلال، لبنان یک دولت شد و مسئولیت لبنانی‌ها این است که از استقلال خود حفاظت کنند. او به آزاد‌سازی اراضی اشغالی لبنان در سال 2000 اشاره کرد و گفت: «این پیروزی برای لبنان،‌استقلال و حق حاکمیتش بود.» افزود که محافظت از استقلال، حق حاکمیت، آزادی و کرامت، جنگی است که باید ادامه یابد. ممکن است که به استقلال دست یابید اما باید از آن محافظت کنید.
فشارها به جبهه مقاومت
سید حسن نصرالله در ادامه گفت: «شاهد آن هستیم که در برخی کشورها، جنبش‌های مقاومت، گروه‌ها و اعضا و گاهی اوقات تمامی جنبش در لیست تروریستی قرار گرفته‌اند. این مسیری است که ادامه داشته و ادامه خواهد داشت. وی اضافه کرد: «قرار‌دادن حزب‌الله در لیست تروریستی به تحولات منطقه یا انتخابات پارلمانی ارتباط دارد.» او گفت: «شاهد چند مسیر از جمله مسیر عادی ‌سازی هستیم و آخرین آن، چیزی است که در مغرب شاهد آن بودیم و همچنین شاهد افزایش تنگناها و فشارها برای تمام کسانی هستیم که از مقاومت حمایت می‌کنند.» وی افزود: «قرار‌دادن مقاومت در لیست تروریستی هیچ تاثیری بر عزم مقاومت یا هشیاری محیط‌هایی که مقاومت در آن حضور داشته، ندارد.»
فتنه الطیونه
دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود از روند تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت انتقاد کرده و گفت که این روند، به کشف حقیقت منجر نخواهد شد. وی همچنین از روند دادگاه حمله به تظاهرات کنندگان (الطیونه) که طی آن چند لبنانی شهید شدند نیز انتقاد کرد و گفت: «فشار گروه‌های سیاسی به قضات درباره این دادگاه بی‌احترامی به شهدا، مجروحان و خانواده‌هایشان به شمار می‌آید.» وی هشدار داد فشار گروه‌های سیاسی بر قضات در این پرونده سبب خواهد شد که خانواده‌های قربانیان، خود به خونخواهی برخیزند. سید حسن نصرالله اضافه کرد: «40 روز از کشتار الطیونه گذشت و خانواده‌های شهدا، طی روزهای اخیر، مراسم اربعین عزیزانشان را که به دست افراد مسلح «القوات اللبنانیه» [گروه غربگرای تحت رهبری «سمیر جعجع»] در الطیونه به شهادت رسیدند، برگزار کردند.»
بحران سوخت
رهبر حزب‌الله به اوضاع افزایش قیمت ارز در این کشور نیز اشاره کرد و گفت: «دولت باید موضع شجاعانه‌ای در برابر محتکران و کسانی که با قیمت ارز بازی می‌کنند، اتخاذ کند و ملت نیز در کنار دولت قرار خواهد گرفت.» وی به بحران سوخت در این کشور نیز اشاره کرد و گفت: « در برابر صف‌های تحقیر‌آمیز در برابر جایگاه‌ها و ایجاد بازار سیاه و نبودن سوخت، اعلام کرده بودیم که اگر وضعیت به همین منوال باقی بماند، به ایران برای خرید بنزین و گازوئیل برای بهبود شرایط رجوع خواهیم کرد.»
سید حسن نصرالله اضافه کرد: «در حال حاضر بنزین و گازوئیل در بازار موجود بوده و هیچ صفی برای آن وجود ندارد ما این اقدام را برای کاهش رنج مردم انجام دادیم.» نصرالله گفت: «نمی‌خواهیم جای شرکت‌های مشتقات نفتی لبنان را بگیریم بلکه چیزی که خواستیم مشارکت در کاهش بحران لبنان بوده است.» وی گفت: «فشارهای آمریکا بر دولت، مارا به سوی گزینه آوردن گازوئیل از سوریه با وجود مشکلات سوق داد.» وی اضافه کرد: «مرحله نخست پروژه‌مان برای واردات گازوئیل در سپتامبر آغاز و در نوامبر به پایان رسید و مرحله دوم نیز طی روزهای آتی آغاز خواهد شد.» سید حسن نصرالله گفت: «طی دو ماه گذشته اقدام به ارائه گازوئیل به 80 خانه سالمندان و یتیمان و همچنین 320 شهرداری برای به راه‌اندازی چاه‌های آب و 22 بیمارستان دولتی و 71 واحد آتش‌نشانیپ کردیم.»
وی ادامه داد: «یک کشتی دیگر طی روزهای آتی خواهد رسید و خواسته ما همکاری به آرامی بوده، چون تمام هدف ما کاهش رنج‌ مردم است و بخش زیادی از سوخت مورد نیاز خانوارها وارد خاک لبنان شده و بخش دیگری در مخازن سوریه است که آنها نیز منتقل خواهند شد.»