به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,459
بازدید دیروز: 2,123
بازدید هفته: 9,646
بازدید ماه: 15,436
بازدید کل: 23,503,809
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۰۹ فروردین ۱٤۰۳
Thursday , 28 March 2024
الخميس ، ۱۸ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۷۰ - رونمایی از یادبود شهید فخری‌زاده ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
همزمان با اولین سالگرد شهادت انجام شد
 
رونمایی از یادبود شهید فخری‌زاده 
 
  ۱۴۰۰/۰۹/۰۷

تمبر یادبود دانشمند برجسته و ممتاز هسته ای و دفاعی کشور شهید "محسن فخری زاده"  رونماییتمبر یادبود شهید "فخری زاده" رونمایی شد

مراسم سالگرد شهادت دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی «شهید محسن فخری زاده» در محل ترور این شهید والامقام در بلوار امام خمینی شهر آبسرد برگزار شد.
به گزارش مهر، در این مراسم فرزندان شهید، ائمه جمعه دماوند و آبسرد، فرماندار دماوند، مدیر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مسئولین و خانواده شهدای شهرستان دماوند و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
در این مراسم المان «پدر برنامه اتمی و حافظ بزرگترین اسرار هسته‌ای ایران» رونمایی شد.
علی اصغر جعفری، مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این آیین، ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای هسته‌ای، گفت: شهید فخری‌زاده مزد 40 سال گمنامی و تلاش شبانه‌روزی‌اش را با شهادت گرفت. دشمن ۳۰ سال به دنبال ترور شهید فخری زاده بود. فخری‌زاده دانشمند مجاهدی بود که به آرمان‌های انقلاب و امام و شهدا پایبند بود و دشمن می‌دانست که چه شخصیتی را هدف قرار می‌دهد. دشمن از اول پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال ترور مغزهای متفکر کشورمان بود اما  بداند این کشور راه خود را پیدا کرده است. هر چند با شهادت شهید فخری زاده خسارت بزرگی را متحمل شدیم اما شاگردان فخری‌زاده راه او را ادامه می‌دهند و دشمن بداند خون شهدا قطعا دامن‌گیرشان خواهد شد. شهید فخری‌زاده تلاش زیادی در راستای  افزایش توانایی دفاعی کشور به خرج داد و فناوری آشکار‌سازی تابش هسته‌ای را پایه‌گذاری کرد.
احمد کریمی، رئیس‌مرکز تولید واکسن فخرا نیز با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های شهید فخری‌زاده در کنار مباحث هسته‌ای، بخش‌های سلامت کشور بود، اظهار داشت: با ورود کرونا، او به مجموعه‌های زیر نظر خود اعلام کرد که برای مقابله با این ویروس فعالیت کنند. از روزهای اول ورود کرونا کیت‌های تشخیصی کرونا ساخته شد و در اختیار  مراکز بهداشتی قرار‌داده شد. او ۶ ماه قبل از ورود کرونا پیش‌بینی کرده بود که یک حادثه زیستی در جهان رخ خواهد داد. شهید فخری‌زاده هر هفته پیگیر واکسن بود و اصرار به شروع کار ساخت واکسن داشت و بعد از شهادت ایشان، کار ادامه پیدا کرد و بعد از اینکه واکسن فخرا به مرحله تست انسانی رسید، اولین تست را بر روی فرزند او، مهدی فخری‌زاده انجام دادیم. واکسن فخرا یکی از نتایج تلاش‌های این شهید بود.
گفتنی است، شهید محسن فخری‌زاده، معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و رئیس‌سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی بود. این‌ دانشمند حوزه هسته‌ای و دفاعی کشور عصر روز جمعه هفتم آذر ۱۳۹۹ به دست عوامل تروریست در آبسرد دماوند ترور شد و به شهادت رسید.