به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 852
بازدید دیروز: 2,852
بازدید هفته: 11,891
بازدید ماه: 17,681
بازدید کل: 23,506,053
افراد آنلاین: 2
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 29 March 2024
الجمعة ، ۱۹ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۸۰ - آیت‌الله «نورالدین حیدری» به فرزند شهیدش پیوست ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
آیت‌الله «نورالدین حیدری» به فرزند شهیدش پیوست 
 
   ۱۴۰۰/۰۹/۱۲

 

مجلس یادبود آیت الله حاج شیخ نورالدین حیدری زنجانی برگزار شد - ایرنا

 

 

آیت‌الله «نورالدین حیدری» پدر شهید «احمد حیدری» از شهدای دوران دفاع مقدس دارفانی را وداع کرد.

 آیت الله «نورالدین حیدری زنجانی» نخستین نماینده حضرت امام (ره) در سپاه کردستان و ارومیه و پدر شهید «احمد حیدری» از شهدای عملیات والفجر هشت، شب گذشته در سن ۸۲ سالگی به ملکوت اعلی پیوست.

وی در شب رحمت و غفران الهی، هنگام اذان مغرب در حال ورود به مسجدی که خود امام جماعت و از بانیان آن بود، بدلیل بیماری دچار ایست قلبی شد و به رحمت ایزدی پیوست.

مراسم تشییع این روحانی رزمنده دوران دفاع مقدس و یار دیرین پیشکسوتان حماسه و ایثار، ساعت ۱۴ فردا (شنبه)، از مسجد باب الجنه واقع در خیابان انقلاب، به سمت گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار می‌شود.

مراسم بزرگداشت نخستین شب ارتحال وی نیز فردا شب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد آل یاسین، واقع در خیابان توحید، خیابان جوادالائمه (ع) انتهای کچه ۲۰ برگزار می‌شود.

آیت الله حیدری در سال ۱۳۱۷ در زنجان به دنیا آمد و پس از گذراندن سطوح درسی به عنوان طلبه وارد حوزه علمیه زنجان شد و سپس برای ادامه تحصیل به قم عزیمت کرد.

وی در سال ۱۳۵۹ پس از مراجعت به دفتر تبلیغات به درخواست آیت‌الله مدنی برای ماه مبارک رمضان به همراه طلاب دیگر به همدان رفت و پس از بازگشت از دوره در هفتم مهر ماه سال۱۳۵۹ به سمت کرمانشاه عزیمت کرد و سال‌ها در آنجا به عنوان مسؤول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کردستان و ارومیه خدمت کرد.

پیش از این نیز کتاب «فرزند کردستان» درباره زندگی‌نامه آیت الله حیدری به همت واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی به قلم محمدعلی صدرشیرازی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه و بسیج اساتید کشور، با صدور بیانیه‌هایی مصیبت ارتحال این عالم وارسته و انقلابی و رزمنده نامدار دفاع مقدس، را تسلیت گفتند.

«احمد حیدری» فرزند آیت الله حیدری و «جمشید حیدری» برادر زاده وی هستند که هر دو در عملیات والفجر ۸ در سال ۱۳۶۴ به شهادت رسیدند در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم به خاک سپرده شدند.

شهید احمد حیدری در وصیتنامه اش، ۶ روز قبل از شهادت خطاب به مادرش چنین نوشته است: «صبر را پیشه خود سازید و در برابر دشمنان گریه نکنید، اگر خواستید به یاد مظلومیت آقا امام حسین (ع) اشک بریزید.»

آیت الله «نورالدین حیدری» به فرزند شهیدش پیوست