به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,394
بازدید دیروز: 2,942
بازدید هفته: 11,412
بازدید ماه: 77,485
بازدید کل: 23,739,295
افراد آنلاین: 42
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۱۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 7 May 2024
الثلاثاء ، ۲۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
86/ 31 - روایت‌هایی از متن و فرامتن فتنه هشتاد و هشت - لگد فتنه‌گران به قانــــون ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
روایت‌هایی از متن و فرامتن فتنه هشتاد و هشت - 86/ 31

 لگد فتنه‌گران به قانــــون 

  ۱۴۰۰/۰۹/۱۹

فتنه ۸۸ فراموش شدنی نیست!!!فتنه یعنی چه؟ | خبرگزاری فارس

گزیده سخنان کلیدی رهبر انقلاب درباره فتنه 88
ادامه فصل پنجم: از 22 بهمن 1388 تا امروز
قیام مردم در 9 دی، مثل خود انقلاب اسلامی | 9 دی یک نمونه‌ای بود از همان خصوصیّتی که در خود انقلاب وجود داشت؛ یعنی مردم احساس وظیفه‌ دینی کردند و دنبال این وظیفه، عمل صالحِ خودشان را انجام دادند. عمل صالح این بود که توی خیابان بیایند، نشان بدهند، بگویند مردم ایران اینند. با این حرکت مردم، آن حجم عظیم تبلیغات دشمن که می‌خواست فتنه‌گران را مردم ایران معرّفی کند و این‌جور نشان بدهد که مردم ایران از انقلابشان، از نظام‌شان برگشتند، به کلّی نقش بر آب شد؛ یعنی مردم نشان دادند که این، مردم ایران است. تحلیلگران خارجی وقتی نگاه کردند، گفتند از بعد از رحلت امام بزرگوار، یا شاید بعضی گفتند از بعد از حرکات اوّل انقلاب، هیچ اجتماعی با این بزرگی، با این تپش، با این شور و هیجان وجود نداشته که مردم وارد میدان شدند. (21 آذر 1390)
فتنه فقط در خیابان نبود؛ حرکت مردم بساط فتنه را جمع کرد | فتنه‌ 88 تنها آن چیزی نبود که توی خیابان به‌وسیله‌ تعدادی آدم دیده شد؛ این یک چیز ریشه‌داری بود، یک بیماری عمیقی درست کرده بودند، اهدافی داشتند، زمینه‌ها و مقدّمات فراوانی برایش چیده شده بود، کارهای بزرگی شده بود و هدف‌های بسیار خطرناکی دنبال این کار بود، که با این برخوردهای گوناگون سیاسی و امنیّتی و اینها حل نمی‌شد؛ یک حرکت عظیم مردمی لازم داشت؛ که این حرکت، حرکت 9 دی
بود؛ آمدند بساط فتنه و فتنه‌گران را در هم پیچیدند. لذا حادثه‌ 9 دی یک حادثه‌ ماندنی در تاریخ ما است... شبیه حوادث اوّل انقلاب است. (21 آذر 1390)
9 دی مثل عاشورای 57 | در حوادث اوّل انقلاب هم محرّم پيش آمد و امام آن بيان عظيم عجيب تاريخى را بيان کردند که ماهى که خون بر شمشير پيروز است. اين حرف کوچکى نيست: پيروزى خون بر شمشير. ماها عادت کرده‏ايم اين حرف‌ها را هى تکرار مي کنيم، عمقش کأنّه گاهى از يادمان مي رود. خون بر شمشير، مظلوم بر ظالم فائق مى‏آيد؛ کشته بر کُشنده فائق مى‏آيد. اين همان چيزى است که در عاشورا پيش آمد. امام اين را در محرّم سال 57 مطرح کردند، در قضيّه‏ 9 دى هم باز پاى امام حسين در ميان بود، پاى عاشورا در ميان بود. اگر آن حرکات سخيف و گريه‏آور در واقع، از سوى اين گروه‏هاى آنها هم ايضاً سخيف پيش نمى‏آمد
در عاشورا، اين حرکت عظيم، اين تحرّک عمومى مردم معلوم نبود به اين شکل به‌وجود بيايد. اينجا هم پاى عاشورا در ميان بود. (21 آذر 1390)
بزرگداشت 9 دی جنبه‌ شعاری پیدا نکند | کار را مردم مي کنند و دل‌ها دست خدا است. مردم را خداى متعال مى‏آورد توى صحنه؛ يعنى همان ايمان الهى و توفيق الهى است و تأييد الهى است که مردم را مى‏آورد در صحنه. منتها خب مديريّت لازم است، شماها مديريّت مي کنيد، مديريّت‌تان هم شايسته است. سعى کنيد حالت شعارى غلبه پيدا نکند. شعار البتّه لازم است؛ شعار يک چيز حتمى است، لازم است، شور، هيجان، حماسه لازم است، منتها بايستى عمق شعارها تبيين بشود... تبيين بشود که حرف ملّت ايران چى بود، آن روز چيه، امروز چيه، و حرکت ملّت ايران و جهت اين حرکت چگونه جهتى است. ما در سايه‏ دين حرکت مي‌کنيم، به کمک خداى متعال و صاحب دين هست که حرکت مي کنيم. هدف ما هم تحقّق آرمان‌هاى الهى و همان چيزى است که دين به مردم وعده داده و براى مردم هديه آورده. هدف ما هم اينها است. (21 آذر 1390)
خنثی‌‌سازی فتنه با دست ملّت | قضاياى سال 88 يادتان است؟ کشورهاى ديگر در مقابل چنين قضايایى واقعاً زمين‏گير مي شوند؛ جمهورى اسلامى با قدرت، با شادابى زد توی دهن اين مخالفين و معارضين بين‏المللى؛ حالا داخلى‏ها که چيزى نيستند... زد توی دهن اين معارضين خارجى، اينهایى که نشسته بودند، خيال مي کردند که سياست‌هایشان عليه جمهورى اسلامى به بار نشسته؛ 10 سال، کمتر بيشتر، تلاش کرده بودند که يک کارى را، يک چيزى را عَلَم کنند. ملّت آمد توی صحنه. (27 دی 1391)
نخواستند به رأی مردم تمکین کنند | آن حوادثی که در سال 88 پیش آمد _ که برای کشور ضرر داشت و ضایعه‌آفرین بود _ همه از همین ناشی شد که کسانی نخواستند به قانون تمکین کنند؛ نخواستند به رأی مردم تمکین کنند. ممکن است رأی مردم برخلاف آن چیزی باشد که منِ شخصی مایل به آن هستم؛ امّا باید تمکین کنم. آنچه که اکثریّت مردم، اغلبیّت مردم آن را انتخاب کردند، باید همه تمکین کنند؛ همه باید زیر بار بروند. خوشبختانه سازوکارهای قانونی برای رفع اشکال، رفع اشتباه، رفع شبهه وجود دارد؛ از این راهکارهای قانونی استفاده کنند. اینکه وقتی آنچه که اتّفاق افتاده است، برخلاف میل ما شد، مردم را به شورش خیابانی دعوت کنیم _ که این در سال 88 اتّفاق افتاد _ یکی از خطاهای جبران‌ناپذیر است. این تجربه‌ای شد برای ملّت ما، و ملّت ما همیشه در مقابل یک چنین حوادثی خواهد ایستاد.
(1 فروردین 1392)
مردم از بی‌قانونی لطمه دیدند | گفتمان مردم در این انتخابات (ریاست‌جمهوری 1392)، گفتمان قانون‌گرایی است؛ با هرکسی صحبت می‌کنند، مصاحبه می‌کنند، مردم از تبعیّت از قانون می‌گویند. این خیلی حادثه‌ باارزش و برجسته‌ای است؛ قانون‌گرایی. از بی‌قانونی مردم لطمه دیدند؛ در سال ۸۸ عدم تبعیّت از قانون، لگد زدن به قانون، به کشور لگد زد. این را مردم دیدند. یکی از پدیده‌های برجسته‌ امروز این است که مردم نگاهشان، گرایش‌شان قانون‌گرایی است. (22 خرداد 1392)
کام مردم با قانون‌گرایی شیرین می‌شود | اینکه ما بارها و به‌تکرار از حوادث سال ۸۸ شکایت کردیم، گله کردیم، انتقاد کردیم، به‌خاطر این است. در یک انتخابات باعظمت و باشکوه، مردم احساس پیروزی می‌کنند؛ بعد یک نفر، دو نفر، چهار نفر آدم بیایند کام مردم را تلخ کنند؛ درحالی‌که راه برای قانون‌گرایی وجود دارد. این، آن سال اتّفاق افتاد؛ کام مردم تلخ شد، شیرینی انتخابات از مردم دریغ داشته شد؛ در انتخابات امسال (ریاست‌جمهوری 1392) نه، بحمدالله کام مردم شیرین شد، مردم شادی کردند. رفتار باید قانونمدارانه باشد. اینکه ما این‌همه تأکید کردیم بر اینکه قانون را رعایت کنید، این نتیجه‌اش است. وقتی قانون رعایت شد، دهن مردم شیرین می‌شود، دل مردم شاد می‌شود. این باید برای همیشه برای ما درس باشد. (5 تیر 1392)
مردم‌سالاری دینی تثبیت شده | معنای این شرکت وسیع مردم در انتخابات این است که مردم‌سالاری دینی در کشور تثبیت شده است؛ معنای آن این است که نظام جمهوری اسلامی توفیق یافته است که مردم‌سالاری را در کشور نهادینه کند. این چیز کمی نیست. کشوری که در طول قرن‌های متمادی با حکّام مستبد و دیکتاتور گذران می‌کرده است، آن‌چنان با مردم‌سالاری و شرکت مردم در انتخاب صاحبان قدرت، آشنا و درهم‌آمیخته شده است که بعد از گذشت ۳۵ سال از هیجانات اوّل انقلاب، مردم وقتی نوبت انتخاب می‌رسد، ۷۲ درصد در انتخابات (ریاست‌جمهوری 1392) شرکت می‌کنند. قدر این را باید دانست. من به شما جوان‌ها و به همه‌ عناصری که صاحب فکرند در سرتاسر کشور عرض می‌کنم: این نعمت بزرگ را ناسپاسی نکنیم؛ همچنانکه در سال ۸۸ این نعمت الهی را عدّه‌ای ناسپاسی کردند. همچنین اینکه گاهی شنفته بشود که به انتخابات کشور عدم سلامت را نسبت می‌دهند _ یعنی تکرار حرف دشمنان ملّت ایران _ این هم ناسپاسی است. مردم‌سالاری در کشور به یک جریان عادی تبدیل شده است؛ لذاست مردم در سرتاسر کشور، در روستاها، در شهرها، خود را در مقابل صندوق رأی وظیفه‌دار می‌دانند، به صندوق رأی مراجعه می‌کنند. (1 فروردین 1393)
نسل سوّم انقلاب فتنه را علاج کرد | نسل سوّم انقلاب را نتوانستند از انقلاب روى‌گردان کنند. نهم دى را همین جوان‌ها، همین نسل سوّم انقلاب به راه‌انداختند؛ آن حادثه‌ عظیم را به‌وجود آوردند؛ آن سیلى محکم را به‌صورت کسانى نواختند که سعی‌شان این بود که مسیر حرکت اسلامى را با ایجاد فتنه منحرف بکنند؛ این کار را چه کسى کرد؟ جوان‌ها کردند، نسل سوّم انقلاب کردند. (17 دی 1393)
دشمن مردم ما را نشناخته | این را قاطعاً عرض می‌کنم که دشمن با همه‌ برنامه‌ریزی‌هایش، مردم ما را نشناخته، ملّت ایران را نشناخته؛ اشتباه می‌کنند. دیدید در سال ۸۸ خطا کردند و آن فتنه را راه‌انداختند و کار را به جاهایی رساندند که به خیال خودشان جاهای بسیار باریک و حسّاس و دقیقی بود، [امّا] ناگهان حرکت عمومی نهم دی همه را مبهوت کرد. (19 دی 1395)