به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 873
بازدید دیروز: 2,474
بازدید هفته: 873
بازدید ماه: 116,379
بازدید کل: 23,778,178
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 18 May 2024
السبت ، ۱۰ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۵۴ - رئیس قوه قضائیه در پایان سفر به استان گلستان: ۸۷ میلیارد تومان برای رفع مشکلات ضروری دستگاه قضایی گلستان ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
رئیس قوه قضائیه در پایان سفر به استان گلستان:
 
 ۸۷ میلیارد تومان برای رفع مشکلات
 
ضروری دستگاه قضایی گلستان تخصیص یافت
 
۱۴۰۰/۰۹/۲۶
 
به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای که در چهارمین سفر استانی خود روز پنجشنبه به همراه جمعی از مسئولان عالی قضایی به استان گلستان سفر کرده بود، در مصاحبه خبری پایان سفر یک‌روزه به این استان، اظهار داشت: پیش از انجام سفرهای استانی، یک هیئت کارشناسی از همه بخش‌های قوه قضائیه و سازمان‌های وابسته بازدید میدانی به‌عمل می‌آورند و نقاط ضعف، نقاط قوت، کسری‌ها و کمبودها را بررسی می‌کنند؛ سپس هیئت بعدی که هیئت عالی باشد، می‌آید و درخصوص آن مواردی که آنها کارشناسی کردند، در جلسه مجدداً بحث صورت می‌گیرد و تا آنجایی ‌که مقدور و ممکن است، مشکلات رفع می‌شود.
محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: در این خصوص، معاونین و روسای کل سازمان‌ها امروز به تعدادی از شهرستان‌های مختلف سفر کرده و از نزدیک با مردم و بعضا شورای تامین صحبت کردند و در برخی از شهرستان‌ها با شورای اداری جلسه داشتند و گزارش‌های لازم تهیه شد.
وی افزود: خود بنده هم به همراه نماینده ولی‌فقیه، استاندار و رئیس کل دادگستری استان در جلساتی در قبل و بعدازظهر حاضر شده و با افراد مختلف و طبقات اعم از خانواده معظم شهدا، تعدادی از نخبگان، علمای اهل تسنن و تشیع و کارکنان و قضات جلسه داشتیم. البته به‌لحاظ شرایط کرونایی امکان نداشت با همه آنها جلسه
برگزار شود.
رئیس قوه قضائیه گفت: بنده با تعداد محدودی از مردم که مشکلات عمومی داشتند، ملاقاتی داشتم تا برخی از مسائل آنها را بتوانیم رفع و رجوع کنیم. دادستان کل کشور نیز با تعدادی از مردم ملاقات داشتند. 
محسنی اژه‌ای بیان داشت: معاون اول و رئیس دیوان عالی کشور از صبح که از فرودگاه آمدند، مستقیما به سالنی رفتند که مردم مراجعه داشتند و تا بعدازظهر در برنامه ملاقات مردمی حضور داشتند.
وی ادامه داد: نامه‌هایی که مردم داشته‌اند دریافت، اسکن و وارد سیستم شده‌اند. درخصوص مواردی که می‌شد در استان پیگیری کنند و دستور دهند، اقدام مقتضی انجام شده و درخصوص مواردی که باید به تهران برود و پیگیری شود، این کار انجام خواهد شد.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دو سه موضوع تقریبا مهم در استان بود که درخصوص آنها گفت‌وگو شد، اظهار داشت: چند نفر از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قبل و بعد از ظهر درخواست‌های مردم و مشکلات استان را در حوزه‌های خود مطرح کردند و تصمیمات خوبی گرفته شد که امیدوار هستیم هرچه زودتر بشود آنها را اجرایی کرد.
اژه‌ای با‌ اشاره به برخی از پروژه‌های بر زمین‌مانده در استان گلستان ادامه داد: بعضی از پروژه‌های مشکل‌داری که شاید نزدیک به دو دهه است که باقی‌مانده، مثل «پتروشیمی‌ گلستان» از موضوعاتی است که حسب آن‌چه که نقل می‌کردند بیش از 90 هزار سهامدار دارد و این مردم عمدتاً با مشکلاتی مواجه هستند؛ لذا اگر این پتروشیمی ‌مشغول به‌کار شود و کار خود را ادامه دهد، هم می‌تواند ایجاد‌ اشتغال و درآمد کند و هم برای مردم و استان نفع داشته باشد.
وی با‌ اشاره به صدور دستورات ویژه برای چند مورد از پرونده‌های کثیرالشاکی در استان گلستان گفت: حدود 87 میلیارد تومان برای رفع مشکلات ضروری دستگاه قضایی، سازمان زندان‌ها، سازمان ثبت، پزشکی قانونی و بعضی از بخش‌های دادگستری گلستان اختصاص پیدا کرد تا بتوانند به مردم خدمات بهتری ارائه دهند.
رئیس عدلیه بیان داشت: امیدوار هستیم که این سفر هم برای استان، هم دستگاه قضایی، هم مردم و هم دستگاه‌های دیگر مفید باشد.
اژه‌ای با تأکید بر لزوم تشکیل کارگروهی در استان گلستان متشکل از بخش‌های مختلف به‌منظور پیگیری مشکلات، اذعان کرد: پیشنهادی ارائه شد که مورد استقبال مسئولان قرار گرفت که امیدواریم بتوانند این پیشنهاد را عملیاتی کنند و ما نیز حمایت و پشتیبانی می‌کنیم. 
وی افزود: آن پیشنهاد این بود که برای مشکلاتی که در استان وجود دارد، یک کارگروهی متشکل از استانداری، دادگستری استان، نماینده ولی فقیه و فردی از نمایندگان مجلس به انتخاب خودشان و همچنین نیروهای نظامی، انتظامی ‌و امنیتی حسب مورد و با توجه به نوع مشکل حسب مورد هر فردی از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و بخش خصوصی به تناسب تشکیل شود که در وهله اول مشکلات را احصاء کنند، ثانیا راه‌حل‌ها بررسی شود و در آخر پیشنهاد دهند و هر مقداری هم که قوه قضائیه می‌تواند از آن کارگروه پشتیبانی کند، پشتیبانی می‌کنیم. اگر این کارگروه هرچه زودتر تشکیل شود، برداشت من این است که بخشی از مشکلات مردم و استان رفع خواهد شد.
گفتنی است، دیدار با فعالان اقتصادی استان گلستان، دیدار با اقشار مختلف مردم استان، حضور در جلسه شورای اداری استان و دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان گلستان از مهم‌ترین برنامه‌های سفر یک روزه رئیس دستگاه قضا به این استان بود.