به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,204
بازدید دیروز: 3,419
بازدید هفته: 2,204
بازدید ماه: 119,993
بازدید کل: 24,428,874
افراد آنلاین: 19
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۳۱ شهریور ۱٤۰۳
Saturday , 21 September 2024
السبت ، ۱۸ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
۵۶ - رئیس‌قوه قضائیه در دیدار با اعضای ستاد برگزاری دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی: ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
رئیس‌قوه قضائیه در دیدار با اعضای ستاد برگزاری دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی:
 
امور مربوط به پرونده حقوقی و قضایی
 
ترور شهید سلیمانی در مسیر پیشروی است 
 
۱۴۰۰/۱۰/۰۱

 

باید از دشمن برای شهادت حاج قاسم سلیمانی انتقام سخت گرفتتصاویر/ نشست رئیس قوه قضاییه با اعضای ستاد برگزاری دومین سالگرد شهادت شهید  سلیمانی

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در دیدار با اعضای ستاد برگزاری دومین سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی اظهارداشت: اعضای ستاد سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی باید توجه داشته باشند که برای معرفی یک مکتب کمر همت بسته‌اند؛ لذا کار بزرگی را عهده‌دار شده‌اند و این کار نباید منحصر به یک روز در سال باشد؛ بلکه در طول ایام سال باید نسبت به معرفی و تبیین مکتب حاج قاسم تلاش و کوشش صورت گیرد.
اژه‌ای با اشاره به اینکه هنوز با وجود گذشت دو سال از شهادت حاج قاسم، به جهاتی نمی‌توان تمامی ابعاد و جوانب مکتب حاج قاسم در حوزه‌های مختلف و ابتکارات و خلاقیت‌های این مرد الهی را در میدان‌های گوناگون بازگو کرد، گفت: حاج قاسم در یک فرآیند زمانی به کمال رسید بر همین اساس مکتب حاج قاسم نیز در طول زمان بیشتر شناخته خواهد شد و در ظرف زمانی یک سال و دو سال و چند سال هم نمی‌توان همه جوانب و ابعاد شخصیتی حاج قاسم و مکتب او را معرفی کرد.
نقش و تأثیر انقلاب اسلامی در پرورش انسان‌هایی مانند حاج قاسم
وی، تأثیر انقلاب اسلامی در پرورش شخصیت‌های الگو و تحول آفرینی مانند حاج قاسم و تأثیر آنها در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی را بسیار با اهمیت دانست و افزود: امام بزرگوار ما فرمودند که انقلاب اسلامی باید صادر شود و این فرمایش نورانی حضرت امام(ره)به شکل بارزی به واسطه اقدامات و مجاهدت‌های حاج قاسم سلیمانی جنبه عینی پیدا کرد.
ضرورت پیگیری حقوقی و محکومیت اقدام تروریستی آمریکا
رئیس‌قوه قضائیه با تأکید بر پیگیری مجدانه پرونده حقوقی اقدام تروریستی و جنایتکارانه آمران، عاملان و شریکان آنها بیان داشت،: باید از دشمن به واسطه به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی انتقام سخت گرفت و قطعا این انتقام محقق خواهد شد و من نیز از دادگستری و ستاد حقوق بشر و وزارت امور خارجه به صورت متواتر جویای وضعیت پرونده ترور شهید سلیمانی و همرزمانش هستم.
اژه‌ای گفت: طبق آخرین پیگیری‌هایی که داشته‌ام امور مربوط به پرونده قضایی ترور شهید سلیمانی در مسیر پیشروی است؛ البته اگر اعضای ستاد برگزاری مراسم گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی در این روند و فرآیند حقوقی مشکل و خللی احساس می‌کنند، اعلام کنند تا ما پیگیری کنیم.
پیش از سخنان رئیس‌دستگاه قضا، «زینب سلیمانی» فرزند شهید سلیمانی طی سخنانی ضمن قدردانی از اقدامات ستاد حقوق بشر قوه قضائیه برای رسیدگی به پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهانش گفت: در کنار تمام فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای که برای شهید سلیمانی در حال انجام است، نباید از حوزه پیگیری کیفری پرونده ترور این شهید بزرگوار غافل ماند.
وی افزود: اگر پیگیری ترور شهید سلیمانی و همراهانش را به گذر زمان بسپاریم و آن را رها کنیم، هم از اهمیت موضوع کاسته می‌شود و هم دشمن سوءاستفاده خواهد کرد.
فرزند شهید سلیمانی با اشاره به برخی ابعاد پرونده ترور شهید سلیمانی، خواستار آن شد که این پرونده از جهات مختلف با جدیت از سوی دستگاه قضایی کشور رسیدگی و پیگیری شود.
دبیر ستاد برگزاری دومین سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی هم در سخنانی با اشاره به تشییع با شکوه پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی در سال ۹۸ گفت: این آیین‌های تشییع نشان داد که همه اقشار جامعه فارغ از گرایشات و سلایق سیاسی، قومی و مذهبی دلداده سردار سلیمانی هستند.
مقدم‌فر با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌ها، آیین‌ها و پویش‌های اجتماعی و مردمی متنوع و متعدد برای دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی افزود: یقینا برگزاری این برنامه‌ها آن هم با میدان‌داری از سوی قشر‌های مختلف مردم، ارتقاء سطح فرهنگی جامعه را به دنبال خواهد داشت و همچون مراسم یوم‌الله تشییع پیکر شهید، زنده بودن انقلاب را به رخ دشمنان خواهد کشید.