به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,254
بازدید دیروز: 3,419
بازدید هفته: 2,254
بازدید ماه: 120,043
بازدید کل: 24,428,924
افراد آنلاین: 23
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۳۱ شهریور ۱٤۰۳
Saturday , 21 September 2024
السبت ، ۱۸ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
۵۷ - رئیس قوه قضائیه در بازدید از موسسه خیریه امام حسن مجتبی(ع) اعلام کرد: ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
رئیس قوه قضائیه در بازدید از موسسه خیریه امام حسن مجتبی(ع) اعلام کرد:
 
آمادگی دستگاه قضا برای کاستن
 
از مشکلات حقوقی و قضایی ایتام و خانواده‌های آنها
 
  ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
 

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در این بازدید طی سخنانی خطاب به ایتام، مسئولان و خیّرین این موسسه گفت: اهتمامی که مدیران این موسسه در گردآوری ایتام و ارائه آموزش‌های قرآنی به آنها دارند هم جای تقدیر دارد و هم وظیفه ما به‌عنوان مسئولان کشور را سنگین‌تر می‌کند.

اژه‌ای همچنین از آمادگی دستگاه قضا برای همکاری با موسسات خیریه، ایتام و خانواده‌هایشان در راستای کاستن از مشکلات حقوقی و قضایی آنها خبر داد و خواستار طراحی و تدوین سازوکاری مشخص برای این موضوع شد.
وی در ادامه دستوراتی را به مقامات ذی‌ربط قضایی در این خصوص صادر کرد و افزود: «برگزاری کلاس‌های حقوقی با حضور وکلا، کارشناسان، قضات و دادستان‌ها»، «در اختیار قرار دادن وکلا و کارشناسان برای انجام امور حقوقی و قضایی با به‌کارگیری ظرفیت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی ‌و مشاوران خانواده قوه قضائیه»، «اعطای تخفیفات در مواردی که قانون اجازه می‌دهد» و «کاهش هزینه‌های دادرسی»، از جمله مواردی هستند که قوه قضائیه می‌تواند درخصوص آنها به ایتام، خانواده‌ها، مربیان و موسسات آنها خدمات ارائه دهد و مسئولان مربوطه در دستگاه قضا با همکاری و کمک رابطین و خانواده‌های ایتام در زمینه تهیه سازوکاری مشخص برای اجرایی شدن این موارد فعال شوند.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اگر قانون در رابطه با ارائه خدمات قضایی به ایتام و خانواده‌های آنها نیازمند اصلاح است، حتما باید این اصلاحات در قانون صورت بگیرد، اظهار داشت: قوه قضائیه آمادگی دارد برخی امور هم‌سنخ درخصوص ایتام و خانواده‌هایشان را به شعب خاص واگذار کند.
پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه، مدیرعامل موسسه خیریه امام حسن مجتبی(ع) به ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد این موسسه پرداخت و گفت: مکان فعلی موسسه خیریه
امام حسن مجتبی(ع) منزل ۶۰ متری قدیمی ‌شهید‌ هاشمی‌نژاد بوده که بعد از چند سال، خانه‌های کوچک پیرامونی آن نیز خریداری شدند و این موسسه خیریه را شکل دادند.
«مقدم‌فر» از جذب دو هزار و ۱۰۰ خانواده ایتام در موسسات و پایگاه‌های خیریه مجموعه فرهنگی و اجتماعی شهید ‌هاشمی‌نژاد و ارائه خدمات معیشتی، فرهنگی و قرآنی به آنها خبر داد.
رئیس قوه قضائیه همچنین پس از این مراسم، به‌صورت چهره به چهره با تعدادی از خانواده‌های ایتام و افراد تحت پوشش موسسه خیریه امام حسن مجتبی(ع) گفت‌وگو کرد و مشکلات آنها را شنید. فرزندان اغلب خانواده‌هایی که در این دیدار‌ها حاضر بودند حافظ قرآن بودند.
در جریان این دیدار‌های چهره به چهره، تعدادی از مشکلات حقوقی قضایی و هزینه دادرسی خانواده‌های ایتام و افراد تحت پوشش موسسه خیریه امام حسن مجتبی(ع) شنیده شد و در این خصوص دستوراتی برای انجام اقدامات مقتضی از سوی رئیس دستگاه قضا صادر شد.