به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,083
بازدید دیروز: 4,060
بازدید هفته: 6,143
بازدید ماه: 72,216
بازدید کل: 23,734,027
افراد آنلاین: 11
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 5 May 2024
الأحد ، ۲۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۷ - رئیس سازمان انرژی اتمی با خانواده شهید احمدی روشن دیدار کرد ۱۴۰۰/۱۰/۰۶

رئیس سازمان انرژی اتمی با خانواده شهید احمدی روشن دیدار کرد  

   ۱۴۰۰/۱۰/۰۶

رئیس سازمان انرژی اتمی با خانواده شهید احمدی روشن دیدار کرد
رئیس سازمان انرژی اتمی در دیدار با خانواده شهید احمدی‌ روشن هدف مهم شهدای هسته‌ای را ارتقای قابلیت کشورمان در حوزه فناوری هسته‌ای و ایجاد و توسعه این فناوری خواند.
 محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران عصر یکشنبه پنجم دی ماه پس از جلسه هیئت دولت و در آستانه سالگرد شهادت شهید مصطفی احمدی روشن، با خانواده این شهید صنعت هسته‌ای دیدار و در خصوص اقدامات و ویژگی‌های شهید، فعالیت‌های کاری و علمی اعضای خانواده و برنامه‌های سازمان برای عمومی‌سازی دستاوردهای متعدد و پرمزیت صنعت هسته‌ای گفت‌وگو کرد.
معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه هر چه داریم از شهدا داریم و شهدا چراغ راه ما هستند، اظهار داشت: سازمان مزین به خون شهدای والامقامی است که افتخار داریم در راه آنها قدم برداریم. این شهدا به دست ایادی استکبار و دشمنان این ملت به شهادت رسیدند که هدفشان متوقف کردن صنعت هسته‌ای ایران بوده است. آنها طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خصوص در دهه اخیر با تهدید و تطمیع سعی کرده‌اند افراد موثر هسته‌ای را از کشورمان بگیرند. در سال‌های گذشته موفق شدند بخشی از اهداف پلید خود را به ثمر برسانند و این توطئه را با به شهادت رساندن شش شهید والامقام صنعت هسته‌ای از جمله شهید احمدی روشن عملی کردند. وی هدف مهم شهدای هسته‌ای را ارتقای قابلیت کشورمان در حوزه فناوری هسته‌ای و ایجاد و توسعه این فناوری برشمرد و گفت: به لطف الهی راه شهدا ادامه دارد. خدمت این خانواده عزیز رسیدیم تا به ایشان اعلام کنیم راه احمدی روشن و راه شهدای هسته‌ای ادامه دارد.
 آغاز به کار مرکز فناوری و نوآوری رسا 
رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین در گفت‌وگویی اعلام کرد: مرکز فناوری و نوآوری رسا به عنوان یکی از مراکز تازه تاسیس در سازمان انرژی اتمی ایران و اولین مرکز نوآوری تخصصی در زیست بوم نوآوری صنعت هسته‌ای با هدف تسهیل تجاری‌سازی دستاوردهای دانشمندان در حوزه هسته‌ای آغاز به کار کرده است. وی افزود: این مرکز با برنامه‌ریزی انجام شده و همچنین اهداف ترسیم شده درصدد شتاب‌دهی تحقیقات و عملیاتی‌سازی  پژوهش‌های دانشجویان و متخصصان علوم و فناوری هسته‌ای است. در این مسیر توجه به کاربرد پرتوها در صنایع غذایی و کشاورزی، تولید رادیودارو، پرتودرمانی و توسعه نیروگاه‌ها در اولویت پژوهشی و تبدیل ایده به محصول این مرکز قرار دارند.