به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 357
بازدید دیروز: 2,355
بازدید هفته: 22,526
بازدید ماه: 113,389
بازدید کل: 23,775,190
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 17 May 2024
الجمعة ، ۹ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱ ۲۸ - وزارت خارجه ایران: دولت آمریکا در قبال جنایت ترور شهید سلیمانی «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
وزارت خارجه ایران:
 
دولت آمریکا در قبال جنایت ترور شهید سلیمانی
 
«مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد
 
  ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
وزارت امور خارجه ایران، تاکید کرد: بر مبنای موازین حقوقی و بین‌المللی، دولت آمریکا در قبال اقدام جنایتکارانه در ترور سردار سلیمانی «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد.

وزارت امور خارجه ایران در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در بیانیه‌ای تاکید کرد: سردار شهید سلیمانی همواره در راستای سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران در کمک به استقرار صلح و ثبات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی ایفای نقش نمود و اقدامات و تلاش‌های زیادی در مقابله با تروریسم بین‌المللی و گروه‌های تروریستی در حال رشد در منطقه انجام داد.
به همین دلیل به درستی و با افتخار به ایشان لقب قهرمان مقابله با تروریسم و سردار صلح داده شده است. علیرغم این نقش و جایگاه، دولت ایالات متحده آمریکا با اعمال استانداردهای دوگانه و با ادعاهای دروغین از جمله ادعای مقابله با تروریسم، در اقدامی جنایتکارانه که ناقض قواعد و اصول حقوق بین‌الملل است مبادرت به طراحی و انجام حمله تروریستی علیه سردار شهید سلیمانی به عنوان یکی از بلندپایه‌ترین ‌مقامات جمهوری اسلامی ایران آنهم در خاک کشور میزبان عراق نمود.
این اقدام مقامات وقت آمریکا در ترور علنی قهرمان بین‌المللی مقابله با تروریسم، خود پیامی در حمایت از گروه‌های تروریستی است که آشکارا دروغگویی مدعیان مبارزه با تروریسم را برملا کرد.
بی‌تردید اقدام جنایتکارانه‌ آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی مصداق «حمله تروریستی» است که به نحوی سازمان‌یافته‌ توسط دولت وقت آمریکا طراحی و عملیاتی شده است و هم‌اکنون نیز مسئولیت آن متوجه کاخ سفید می‌باشد.
بر مبنای موازین حقوقی و بین‌المللی، دولت آمریکا در قبال این جنایت «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد. در همین چارچوب، کلیه عاملان، آمران، مباشران و مسببان این جنایت تروریستی مسئولیت داشته و برهمین اساس وزارت امورخارجه با همکاری سایر دستگاه‌ها و قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا و بر اساس اصل حقوقی «مقابله با بی‌کیفرمانی جنایتکاران» مجموعه اقدامات خود برای پاسخگو نمودن آنها در پیشگاه عدالت را آغاز نموده است و تا حصول نتیجه نهایی ادامه خواهد داد.