به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,139
بازدید دیروز: 4,463
بازدید هفته: 15,200
بازدید ماه: 15,200
بازدید کل: 23,677,026
افراد آنلاین: 11
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۰۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 25 April 2024
الخميس ، ۱۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۴۵۱ - رئیس‌جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت: بانک مرکزی با افزایش نظارت بر عملکرد بانک‌ها ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
رئیس‌جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:
 
بانک مرکزی با افزایش نظارت بر عملکرد بانک‌های دولتی
 
و خصوصی از خلق نقدینگی توسط آنها جلوگیری کند
 
  ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
 

در جلسه یکشنبه شب ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی تشکیل شد، گزارش‌های جداگانه بانک مرکزی درباره وضعیت کنونی تورم، نقدینگی و بازار ارز ارائه شد.

گزارش بانک مرکزی در مورد تورم نشان می‌دهد برنامه‌ها و سیاست‌های دولت برای مهار رشد تورم موفقیت‌آمیز بوده به گونه‌ای که نرخ رشد تورم در ابتدای دولت سیزدهم که به رقم بی‌سابقه‌ای در ۷۰ سال اخیر رسیده بود کاهش قابل توجهی داشته است.
رئیس‌جمهور نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم تلاش بیشتر برای مهار رشد تورم و نقدینگی، از بانک مرکزی خواست با افزایش نظارت بر کار و عملکرد بانک‌های دولتی و خصوصی از خلق نقدینگی توسط بانک‌ها جلوگیری شود.
رئیسی با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید از بنگاه داری خارج شوند، ناترازی بانک‌ها را تهدیدی برای نظام بانکی دانست و گفت: این موضوع باید جدی گرفته شود.
رئیس‌قوه مجریه موضوع کفایت سرمایه بانک‌ها را نیز از چالش‌های مهم در نظام بانکی کشور برشمرد و دستور داد بانک مرکزی درخصوص بهبود کفایت سرمایه برنامه عملیاتی ارائه و اجرای آن را پیگیری کند.
رئیس‌جمهور حفظ ارزش پول ملی و نظارت بر بازار ارز را از وظایف مهم بانک مرکزی دانست و بر پیگیری جدی این موضوع تاکید کرد.
در این جلسه همچنین گزارش مشترک بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد تامین مالی زنجیره تولید ارائه شد.
به موجب این گزارش اجرای برنامه تامین مالی زنجیره تولید آثار مناسبی در جهت کاهش ضریب فزاینده پولی و کاهش رشد نقدینگی خواهد داشت.
نفع منطقه
از توسعه سطح همکاری‌های اقتصادی تهران و ایروان
رئیسی همچنین دیروز دوشنبه در تماس تلفنی «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان با تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح‌(ع) و آغاز سال نو میلادی ابراز امیدواری کرد که در پرتو نورانیت حضرت مسیح‌(ع) جهان سرشار از صلح، پیشرفت و عدالت شود.
رئیس‌جمهور کشورمان ارتباط و گفت‌وگوهای مستمر دو کشور در سطوح مختلف بین همسایگان را ضروری دانست و گفت: حساسیت شرایط منطقه قفقاز اقتضاء می‌کند که کشورهای منطقه بطور منظم موضوعات منطقه‌ای و دوجانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهند.
وی خاطر نشان کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تمامیت ارضی و حق حاکمیت کشورها است.‌ تهران در این چارچوب از حق حاکمیت ارمنستان بر همه خاک و راه‌های مواصلاتی عبوری از آن کشور حمایت می‌کند.
رئیسی با تاکید بر آمادگی ایران برای افزایش فعالیت‌های تجاری در ارمنستان اظهار داشت: سطح تبادلات اقتصادی دو کشور کمتر از ظرفیت‌های موجود بوده و لازم است کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی فعال‌تر شده و گام‌های بلندی در مسیر تامین منافع دو کشور بردارد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه تهران از پیشرفت در روند مذاکرات جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان استقبال می‌کند، گفت: امیدواریم دیگر مسائل موجود بین دو کشور نیز در چارچوب اصول و حقوق بین‌الملل و به صورت مسالمت‌آمیز حل و فصل شود و شاهد صلح، ثبات و امنیت بیشتر در منطقه باشیم.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: از برطرف شدن انسداد در جاده‌های مواصلاتی حمایت می‌کنیم.
«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در تماس تلفنی خود با آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گزارشی در مورد روند مذاکرات و آخرین وضعیت منطقه قفقاز به ایشان ارائه داد.
نخست‌وزیر ارمنستان همچنین بر اراده این کشور در توسعه همه‌جانبه روابط با ایران تاکید کرد و گفت: مصمم هستیم مناسبات و تعاملات اقتصادی با ایران را در تمامی زمینه‌ها افزایش داده و کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی را فعال‌تر از گذشته کنیم.
نیکول پاشینیان با ابراز رضایت از فعالیت شرکت‌های ایرانی در کشورش، اظهارداشت: پروژه‌های زیادی برای فعالیت شرکت‌های ایرانی در ارمنستان وجود دارد و از حضور بیشتر این شرکت‌ها در اجرای پروژه‌های زیربنایی استقبال می‌کنیم.
وی در ادامه اهمیت همکاری منطقه‌ای بین دو کشور را حائز اهمیت دانست و اظهارداشت: یقین داریم با افزایش سطح همکاری و هماهنگی‌های دوجانبه می‌توانیم گام‌های مهمی را برای تثبیت صلح و امنیت در منطقه برداریم.
نخست‌وزیر ارمنستان همچنین با اشاره به حضور و زندگی آرام مسیحیان در ایران گفت: جامعه ارامنه ایران با حفظ هویت دینی، بدون محدودیت در کنار هموطنان مسلمان خود زندگی می‌کنند.