به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,631
بازدید دیروز: 18,753
بازدید هفته: 1,631
بازدید ماه: 1,631
بازدید کل: 23,663,462
افراد آنلاین: 12
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 20 April 2024
السبت ، ۱۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۴۶۵ - بلافاصله بعد از بازگشت از سفر روسیه: رئیس‌جمهور در مناطق سیل‌زده کرمان ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
بلافاصله بعد از بازگشت از سفر روسیه:
 
رئیس‌جمهور در مناطق سیل‌زده کرمان:
 
تا ۱۰ روز آینده لوازم خانه و احشام مردم تامین می‌شود
 
۱۴۰۰/۱۱/۰۱
رئیس‌جمهور پس از بازگشت از روسیه در سفری از پیش اعلام‌نشده از طریق فرودگاه جیرفت وارد استان سیل‌زده کرمان شد؛ رئیسی بعد از بازدید روستاهای سیل‌زده در جلسه ستاد مدیریت بحران استان حاضر شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بامداد روز جمعه در پایان سفر دو روزه به روسیه و در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد تهران، در تماس تلفنی با استاندار کرمان آخرین وضعیت سیل در مناطق جنوبی این استان را جویا شد.
در این تماس تلفنی رئیس‌جمهور ضمن پیگیری میزان خسارات سیل، جزئیات رسیدگی به آسیب‌دیدگان و اسکان موقت آنها را از استاندار کرمان پیگیری و دستورات لازم جهت تسریع در خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان را به استاندار ابلاغ کرد.
عصر روز پنجشنبه نیز غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور به نمایندگی از آیت‌الله رئیسی در تماس تلفنی از مسکو با وزیر کشور و استاندار کرمان، وضعیت سیل و سیل‌زدگان را جویا شده بود.
رئیسی همچنین در سفری از پیش اعلام نشده از طریق فرودگاه جیرفت وارد استان سیل‌زده کرمان شد.
رئیس‌جمهور پس از نشست اضطراری ‌با مسئولان برای بررسی آخرین وضعیت منطقه، در حالی که علی زینی‌وند استاندار کرمان، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان و تعدادی از مسئولان کشوری و استانی وی را همراهی می‌کرد وارد روستای سیل‌زده نهضت‌آباد از توابع رودبار جنوب شد و در جمع مردم این روستای سیل‌زده قرار گرفت.
رئیسی رئیس‌جمهور بلافاصله پس از حضور در مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان در جلسه‌ای مشترک با حضور مسئولان استان کرمان آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان کرمان را بررسی کرد و جریان آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم سیل‌زده قرار گرفت.
سیل‌بند جیرفت فوراً احداث شود
لزوم جبران خسارت‌های مردم
رئیسی بعد از بازدید هوایی از منطقه زهکلوت، جازموریان در شهرستان رودبار و قلعه‌گنج دقایقی قبل وارد روستای نهضت‌آباد شد.
این روستا در نزدیکی شهر زهکلوت یکی از مراکز اصلی آبگرفتگی و سیل در جنوب کرمان بوده که بیش از ۸۰ درصد خانه‌ها در این منطقه دچار آبگرفتگی شده است. رئیس‌جمهور عصر جمعه در جمع مردم نهضت‌آباد گفت: امدادگران و دستگاه‌های مختلف در منطقه حضور دارند و در حال خدمت‌رسانی هستند و تا اتمام شرایط اضطراری و عادی شدن شرایط مردم در منطقه حضور دارند.
وی تأکید کرد که باید سیل‌بندهای منطقه فوراً بازسازی شود و گفت: با قید فوریت باید سیل‌بند جیرفت در اسرع وقت احداث شود.
رئیسی ادامه داد: خسارت‌های مردم به‌صورت کامل و دقیق احصا و بررسی شود و متأسفانه خسارت‌های زیادی به کشاورزی و دامداری وارد شده که جبران خواهد شد.
دستورهای مهم رئیس جمهور
برای سیل‌زدگان کرمانی
رئیسی جمعه‌شب در جمع خبرنگاران در فرودگاه جیرفت با بیان اینکه ابتدا از مسئولان استان کرمان تشکر می‌کنم که همت کردند و کنار مردم بودند، اظهار داشت: از نیروهای مسلح، سپاه، بسیج، ارتش و نیروهای انتظامی که در کنار دولت در همه حوادث در کنار مردم هستند نیز تشکر می‌کنم.
وی با بیان اینکه چیزی که مهم است انجام پیش‌بینی و پیشگیری لازم قبل از وقوع سیل است، افزود: احداث سیل‌بند برای حفظ وضعیت کشاورزی مردم لازم است که باید انجام شود.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه شهرهایی که در مسیر سیل قرار دارد باید سیل‌بند در بالادست آنها احداث شده و این کار سریع انجام شود بیان کرد: به مردمی که منازل آنها دچار آبگرفتگی شده کمک شد تا این خانه‌ها رفع آبگرفتگی شود اما این آغاز کار است و باید لوازم منزل آنها نیز تهیه شود.
رئیسی با اشاره به اینکه ظرف 10 روز آینده همه لوازم منزل آنهایی که لوازم خانه آنها از دست رفته تهیه شود افزود: آنهایی که احشام آنها از دست رفته و تلف شده نیز در حال بررسی و تهیه آمار است. وی با بیان اینکه دامداران نباید دچار مشکل شوند و احشام مردم باید خریداری و تهیه شده و در اختیار آنها گذاشته شود که این کار نیز باید ظرف 10 روز آینده انجام شود گفت: تهیه لوازم منزل و تامین احشام مردم نباید زمان ببرد و باید سریع انجام شود.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مسئله آبخیزداری و آبخوان‌داری در منطقه بسیار اهمیت دارد و در میان‌مدت باید انجام شود ادامه داد: یک کار بلندمدتی که باید در منطقه انجام شود، احداث کامل سیل‌بند منطقه است که نیازمند تخصیص اعتبارات دولت است تا سیل‌بند تکمیل شده و شهرها در برابر سیل ایمن شوند. رئیسی با بیان اینکه مصوباتی برای جبران خسارات سیل در هیئت دولت گرفته شد و آقای وزیر کشور نیز روز پنجشنبه به منطقه سفر کرده و در جمع مردم سیل‌زده حضور یافتند گفت: مصوبات خوبی در سفر معاون اول و وزیر کشور داشتیم، اما کفایت نمی‌کند و دولتمردان در سطوح مختلف باید در کنار مردم در زمان حوادث باشند.