به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,384
بازدید دیروز: 1,526
بازدید هفته: 6,518
بازدید ماه: 6,518
بازدید کل: 23,668,346
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۰٤ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 23 April 2024
الثلاثاء ، ۱٤ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۴۶۸ - رئیسی در مراسم دریافت استوارنامه سفرای جدید: ایران به‌دنبال گسترش تعامل با همه کشورها به‌ویژه کشورهای همسایه ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
رئیسی در مراسم دریافت استوارنامه سفرای جدید:
 
 ایران به‌دنبال گسترش تعامل با همه کشورها
 
به‌ویژه کشورهای همسایه و مسلمان است
 
   ۱۴۰۰/۱۱/۰۴

روز گذشته (دوشنبه) سفرای جدید سه کشور الجزایر، برونئی و توگو طی مراسمی استوارنامه‌های خود را تقدیم رئیس‌جمهور کشورمان کردند.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان در مراسم دریافت استوارنامه «اسماعیل عبدالمناپ» سفیر جدید پادشاهی برونئی دارالسلام با‌ اشاره به روابط فرهنگی دو ملت گفت: روابط دو کشور برآمده از رابطه قلبی دو ملت مسلمان است و ضروری است روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری دو کشور نیز بر مبنای این روابط گسترش یابد.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی خود به دنبال گسترش تعامل با همه کشورهای جهان و به‌ویژه کشورهای همسایه و مسلمان است. امیدواریم همکاری‌ها و تعاملات دوستانه دوجانبه ایران و برونئی، بیش از پیش به عرصه روابط منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور نیز گسترش یابد.
«اسماعیل عبدالمناپ» سفیر جدید برونئی دارالسلام نیز در این مراسم با ابلاغ سلام پادشاه کشورش به دکتر رئیسی گفت: به‌عنوان سفیر برونئی تمام تلاش خود را برای گسترش و تعمیق روابط و همکاری‌های دو ملت مسلمان برادر و دوست به کار خواهم گرفت.
تهران برای  توسعه روابط با الجزیره اهمیت زیادی قائل است
رئیس‌جمهور همچنین در مراسم دریافت استوارنامه «علی عروج» سفیر جدید جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر با‌ اشاره به اینکه سطح فعلی روابط اقتصادی دو کشور هم‌تراز روابط سیاسی ممتاز تهران و الجزیره نیست، افزود: امیدوارم در دوره جدید با تکیه بر روابط قبلی و قلبی دو کشور همه تلاش‌ها برای ارتقای سطح روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی طرفین به کار گرفته شود.
رئیسی با‌ اشاره به مقاومت و ایستادگی درخشان مردم الجزایر در برابر استعمار فرانسه اظهار داشت: استعمارگران هیچ‌گاه روحیه استعماری خود را کنار نگذاشته‌اند و هر بار با رویکردی جدید به‌دنبال اهداف استعماری خود هستند و البته مردم الجزایر همواره روحیه مقاومت خود را حفظ می‌کنند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با الجزایر اهمیت زیادی قائل است، خطاب به سفیر جدید این کشور گفت: از ابراز علاقه رئیس‌جمهور الجزایر برای گسترش روابط با ایران قدردانی می‌کنم.
«علی عروج» سفیر جدید جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر نیز در این مراسم با ابلاغ سلام رئیس‌جمهور کشورش به آیت‌الله رئیسی گفت: باور داریم که سطح فعلی روابط اقتصادی دو کشور هم‌تراز روابط ممتاز سیاسی نیست و همه تلاش خود را به کار خواهم گرفت تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های چشمگیر موجود در دو کشور، سطح مناسبات اقتصادی و تجاری کشورم با ایران را به‌عنوان یک شریک اقتصادی مهم ارتقاء بخشم.
«علی عروج» اظهار داشت: می‌خواهم این اطمینان را به شما بدهم مواضع و سیاست‌های اصولی الجزایر از جمله در زمینه حمایت از آرمان فلسطین که برای آن هزینه‌های گزاف نیز پرداخته‌ایم، با قوت ادامه خواهد یافت.
تحکیم روابط با کشورهای قاره آفریقا با جدیت و قوت بیشتری پیگیری خواهد شد
رئیسی در دیدار «رابرت دوسی» وزیر امور خارجه توگو نیز با بیان اینکه کشورهای آفریقایی از ذخایر طبیعی، معدنی و نیروی انسانی غنی و با استعدادی برخوردار هستند، اظهار داشت: تهران به‌دنبال توسعه همه‌جانبه روابط با کشورهای آفریقایی از جمله توگو در راستای منافع مشترک ملت‌ها است.
وی با بیان اینکه غربی‌ها در طول تاریخ عمدتاً به‌دنبال استعمار و استثمار کشورهای قاره آفریقا بوده و امروز نیز به اَشکال مختلف امیال و منافع خود را در این قاره دنبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: تلاش مردم این قاره برای حفظ استقلال خود ارزشمند است و موفقیت‌شان در گرو تأکید بر هویت ملی، فرهنگی و ایستادگی در مقابل زیاده‌طلبی‌ها است.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: کشورهای آفریقایی از ظرفیت‌های لازم برای توسعه و بالندگی برخوردار هستند و جمهوری اسلامی ایران از استقلال، پیشرفت و رفاه مردم آفریقا حمایت می‌کند.
«رابرت دوسی» وزیر امور خارجه توگو نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه کشورش خواهان برقراری روابط گسترده و همه‌جانبه با جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: «لومه» به رویکردهای تهران در روند توسعه روابط اعتماد و اطمینان دارد و امیدوار است سیاست توسعه همکاری‌های اقتصادی با آفریقا با شراکت متقابل تقویت شود.
وزیر امورخارجه توگو با محکوم‌کردن تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشورها و ملت‌های مستقل،‌ تأکید کرد: ما خواهان همکاری‌های مشترک با ایران برای فعال کردن ظرفیت‌هایمان در راستای منافع متقابل است.
مهار رشد اجاره‌بها در دستور کار دولت
همچنین در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که یکشنبه شنبه به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار شد سه موضوع مهم و تعیین‌کننده در اقتصاد کشور مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه گزارش مرکز آمار ایران در مورد تورم دی ماه و اجاره مسکن در سبد هزینه خانوار مطرح و پس از بررسی مقرر شد ستاد هماهنگی اقتصادی سیاست حمایتی در این زمینه را با هدف کنترل رشد اجاره‌بها و حمایت از اجاره‌نشینان تدوین و ارائه کند.
در این جلسه گزارشی از وضعیت رشد نقدینگی و عملکرد بانک‌ها ارائه شد و رئیس‌جمهور دستور داد بانک مرکزی سیاست‌های لازم برای مدیریت رشد نقدینگی را تدوین و در سریع‌ترین زمان ممکن به ستاد هماهنگی اقتصادی ارائه کند.
در ادامه جلسه این ستاد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وضعیت صندوق‌های بازنشستگی و مشکلات آنها گزارش داد و مقرر گردید به‌صورت لایحه راهکارهای مربوط به صندوق‌ها و مشکلات به شورای عالی اقتصادی و به مجلس ارائه گردد.