به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,312
بازدید دیروز: 2,942
بازدید هفته: 12,330
بازدید ماه: 78,403
بازدید کل: 23,740,213
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۱۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 7 May 2024
الثلاثاء ، ۲۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
105/ 31- روایت‌هایی از متن و فرامتن فتنه هشتاد و هشت - ملّت ایران را با مسجد ضرار نمی‌شود شکست داد ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
روایت‌هایی از متن و فرامتن فتنه هشتاد و هشت - 105 /31

  ملّت ایران را با مسجد ضرار نمی‌شود شکست داد

۱۴۰۰/۱۱/۰۸

بیانات منتشرنشده امام‌خامنه‌ای درباره فتنه 88 + فیلم- اخبار سیاسی تسنیم |  Tasnim

گزیده سخنان کلیدی رهبر انقلاب درباره فتنه 88
ادامه فصل سوّم:
از شنبه 30 خرداد تا مراسم تنفیذ در 12 مرداد 1388
دفاع دشمنان از یک طرفِ اختلافات دروغ است؛ مجد و عزّت کشور را نمی‌خواهند | ملّت ایران بین خودشان اگر اختلاف هم داشته باشند، وقتی پای شما دشمنان ملّت ایران به میان بیاید، همه باهم متّحد می‌شوند؛ یک دست واحد، یک مشت محکم علیه شما می‌شوند. این‌جور نیست که شما خیال کنید وقتی از یک جریانی به خیال خودتان دفاع کردید، حمایت کردید، این جریان به شما متمایل خواهد شد؛ ابداً. ما 30 سال تجربه داریم؛ 30 سال این ملّت در حافظه‌ خود دشمنی‌های شما را ثبت کرده است؛ ضبط کرده است؛ ملّت می‌فهمد شما چه‌کار می‌خواهید بکنید، چه‌کار دارید می‌کنید. اسم بعضی‌ها را می‌آورند به‌عنوان اینکه ما مدافع آنها هستیم؛ دروغ می‌گویند؛ مدافع آنها هم نیستند؛ قصدشان ایجاد اختلاف است، قصدشان ایجاد بدبینىِ ملّت ایران و نخبگان ایران نسبت به یکدیگر است؛ دروغ می‌گویند. آنچه در دل‌های پرکینه‌ آنها وجود دارد، این است که آرزو می‌کنند این نظام مستقل، این مجد و عزّتِ سربرافراشته از این کشور که در مقابل زورگویی‌های آنها ایستاده، نباشد؛ آرزوی آنها این است. این‌جور نیست که در نظام جمهوری اسلامی با زیدی خوب باشند، با عمروی بد باشند؛ نه، هرکسی که به این نظام پایبند است، هرکسی که به این قانون اساسی پایبند است، هرکسی که به آرمان‌های ملّت ایران پایبند است، از نظر آنها دشمن است. آنها می‌خواهند جمهوری اسلامی نباشد، یک نظام دست‌نشانده‌ مطیعِ منقادِ در مقابل آنها، مجدّداً مثل دوران گذشته، در این کشور پا بگیرد؛ آنها دنبال اینند. این خواب آشفته‌ باطل آنها است. (15 تیر 1388)
محاسبات اشتباه سران استکبار | 30 سال تجربه‌ ایستادگی نظام جمهوری اسلامی هنوز بیدارشان نکرده است. تودهنی‌هایی که این ملّت به سران زورگو و متجاوز آنها زده‌اند، اینها را به خود نیاورده است، به هوش نیاورده است؛ هنوز در کشور ما و در ملّت ما، اینها طمع دارند. اشتباه می‌کنند؛ اشتباه می‌کنند؛ چوب این اشتباه خودشان را هم خواهند خورد بلاشک... مردم هوشیارند، نخبگان هوشیارند. متأسّفانه افراد معدودی دل به اینها می‌سپارند و از فریب آنها فریب می‌خورند. فریب خوردن اینها هم علامت‌های غلط به آنها می‌دهد، آنها هم به نوبه‌ خود فریب علامت‌های اینها را می‌خورند. (15 تیر 1388)
نظام با اخلالگران امنیّت مردم برخورد می‌کند |
نظام اسلامی با اخلالگران در امنیّت مردم طبعاً برخورد می‌کند. این وظیفه‌ نظام است. نظام اسلامی اجازه نمی‌دهد که کسانی دستخوش فریب و توطئه‌ دشمن بشوند، زندگی مردم را خراب کنند، آسایش مردم را به‌هم بزنند، جوان‌های مردم را تهدید کنند.
فرزندان این کشور عزیزند؛ همه عزیزند.
نظام این اجازه را نخواهد داد. (15 تیر 1388)
فتنه را دشمن ایجاد کرد؛‌ گرد و غبار
فرو خواهد نشست | هر فتنه‌ای در مقابل حق، در مقابل ملّت هوشیار از بین خواهد رفت؛ گرد و غبار فرو خواهد نشست. همیشه همین‌جور است. حواشىِ ایجادشده به‌وسیله‌ یک عدّه دشمن، یک عدّه غافل، از بین می‌روند، متن قضیّه باقی می‌ماند. متن قضیّه این است که در یک انتخابات پرشکوه، تقریباً 40 میلیون نفر از ملّت ایران شرکت کرده‌اند. این، متن قضیّه است؛ این، حقیقت قضیّه است. 40 میلیون، بعد از گذشت
30 سال از انقلاب، اعتماد خود را به نظام، امیدواری خود را به آینده با این حضورشان نشان دادند. این می‌ماند. متن قضیّه این است که رئیس‌جمهوری با بیش از 24 میلیون رأی مردم انتخاب شده است؛ اینها متن قضیّه است. حواشی، گرد و غبارها، پیرایه‌ها، کارها و حرف‌های دشمن‌شادکن تمام خواهد شد؛ امّا این حقیقت می‌ماند: «فأمّا الزّبد فیذهب جفاء و امّا ما ینفع النّاس فیمکث فی الأرض»1. (15 تیر 1388)
مداخله‌ دشمن برای ایجاد اغتشاش | دشمنان دارند کار می‌کنند، آن‌وقت می‌گویند ما هیچ کاری نمی‌کنیم! ما هیچ اقدامی نمی‌کنیم! دستورالعمل‌هایشان برای گروه‌های غافل و نادانِ اغتشاشگر توی رسانه‌های خودشان به‌طور علنی دارد پخش می‌شود: این‌جوری با پلیس درگیر بشوید؛ این‌جوری علیه بسیج حرف بزنید؛ این‌جوری توی خیابان اغتشاش ایجاد کنید؛ این‌جوری تخریب کنید؛ این‌جوری آتش بزنید؛ اینها دخالت نیست؟ از این دخالت واضح‌تر؟ علنی‌تر؟ این را مردم ما به چشم دیدند.(29 تیر 1388)
تجربه کردیم: همیشه امکان ضربه‌ دشمن هست | باور کنیم که همیشه امکان ضربه زدن از سوی دشمنان انقلاب و دشمنان ایران اسلامی هست؛ حتّی در بهترین شرایط. همیشه کمین دشمن را در نظر داشته باشیم. غفلت از اینکه ممکن است به حرکت عمومی ملّت ایران ضربه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای وارد شود، چیز خطرناکی است؛ هوشیار باشید. این همان توصیه‌ امیرمؤمنان(سلام‌الله‌علیه) است که فرمود: «و من نام لم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ینم عنه»2.
در عرصه‌ زندگی سیاسی دچار خواب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آلودگی نشویم؛ در پشت سنگرها خوابمان نبرد. اگر تو خوابت برد، باید بدانی که دشمن ممکن است بیدار باشد. این تحلیل نیست که ما می‌گوییم، اطّلاع است.
دشمنان نظام جمهوری اسلامی سعی کردند، تلاش کردند، شاید بتوانند در فضای آزادی‌ای که نظام اسلامی به مردم داده است، برای مردم دغدغه و دردسر درست کنند؛ سعی کردند، پول خرج کردند، رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های زیادی را به‌کار‌انداختند، عوامل بسیاری را بسیج کردند، شاید بتوانند از این وضعیّتی که برای ملّت ایران یک عید به‌حساب می‌آمد، یک جشن بزرگ ملّی به‌حساب می‌آمد، وضعیّتی علیه ملّت ایران درست کنند؛ تلاش شد. این تجربه بایستی برای ما تجربه‌ هشداردهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای باشد. اگر ما در صحنه‌ زندگی سیاسی و اجتماعی به همدیگر بدبین باشیم، به چشم دشمن به یکدیگر نگاه کنیم، این فرصت برای دشمنان حقیقی ما پیش خواهد آمد. اگر فکر نکنیم، اگر بصیرت نداشته باشیم، اگر فراموش کنیم که دشمنانی در کمین انقلابند، ضربه خواهیم خورد. (12 مرداد 1388)
با کاریکاتور انقلاب 57 و مسجد ضرار نمی‌توانند این ملّت را شکست دهند | دشمن بداند با چه حقیقتی رو‌به‌رو است؛ در فهم نظام اسلامی و انقلاب اسلامی دچار اشتباه نشوند؛ خیال نکنند انقلاب اسلامی و نظام اسلامی را با این‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جور کارهای پیش‌پاافتاده می‌توان به زانو درآورد. نظام اسلامی زنده است. خیال نکنند با یک تقلید مغلوط از حضور عظیم مردمی در انقلاب سال 1357، یک کاریکاتور از آن انقلاب، می‌توانند به عظمت انقلاب و نظام اسلامی ضربه بزنند. این تجربه برای دشمن باید پیش آمده باشد.
اشتباه نکنند؛ نظام اسلامی با این حرف‌ها شکست نخواهد خورد. عظمت این انقلاب و عظمت این نظام و ریشه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌داری نظام جمهوری اسلامی در حوادث این یکی دو ماه اخیر، بیشتر برای دشمنان جمهوری اسلامی آشکار شد. این ملّت، ملّت باایمانی است؛ ملّت هوشیاری است؛ ملّت بااستعدادی است؛ با مسجد ضرار نمی‌شود این ملّت را شکست داد. ما در تاریخ خودمان نمونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی را از این داریم:
«و الّذین اتّخذوا مسجداً ضراراً و کفراً و تفریقاً بین المؤمنین و ارصاداً لمن حارب الله و رسوله»3.
با تقلید از رهبر عزیز و عظیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الشّأن انقلاب، امام بزرگوار ما که از دل، از جان، با همه‌ وجود غرق در قرآن بود، نمی‌شود این مردم را فریب داد. این مردم دلشان به ایمان روشن است؛ این مردم آگاهند؛ جوان‌های ما آگاهند.
این تجربه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای است برای دشمن. (12 مرداد 1388)
پانوشت‌ها:
1- سوره رعد، بخشی از آیه‌ 17، ترجمه: «امّا کف بيرون افتاده از ميان می‌رود ولى آنچه به مردم سود می‌رساند در زمين [باقى] می‌ماند.»
2- نهج‌البلاغه، خطبه‌ 62.
3- سوره‌ توبه، بخشی از آیه‌ 107، ترجمه: «و آنهايى که مسجدى اختيار کردند که مايه‌ زيان و کفر و پراکندگى ميان مؤمنان است و [نيز] کمينگاهى است براى کسى که قبلاً با خدا و پيامبر او به جنگ برخاسته بود.»