به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 108
بازدید دیروز: 2,765
بازدید هفته: 12,891
بازدید ماه: 78,964
بازدید کل: 23,740,774
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۱۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 8 May 2024
الأربعاء ، ۲۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
106/ 31- روایت‌هایی از متن و فرامتن فتنه هشتاد و هشت - توطئه،توهّم نیست ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
روایت‌هایی از متن و فرامتن فتنه هشتاد و هشت - 106/ 31

 توطئه،توهّم نیست 

۱۴۰۰/۱۱/۱۰

بیانات منتشرنشده امام‌خامنه‌ای درباره فتنه 88 + فیلم- اخبار سیاسی تسنیم |  Tasnim

گزیده سخنان کلیدی رهبر انقلاب درباره فتنه 88
فصل چهارم: از تنفیذ تا 22 بهمن 1388
حوادث پس از انتخابات، طرّاحی‌شده بود| اینی که عرض می‌کنم، تحلیل است؛ خبر نیست. به اعتقاد من، با تحلیل من، این مسئله از بعد از انتخابات یا از روزهای حول‌وحوش انتخابات شروع نشده؛ این از قبل شروع شده، این از قبل طرّاحی شده، برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریزی شده. من متّهم نمی‌کنم افرادی را که دست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندرکار بودند، که اینها دست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نشانده‌ بیگانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایند یا انگلیسند یا آمریکایند _ این را من ادّعا نمی‌کنم، چون برای من این قضیّه ثابت نیست؛ چیزی که ثابت نیست، نمی‌توانم بگویم _ امّا آنی که می‌توانم بگویم، این است که این جریان، چه پیش‌قراولانش دانسته باشند، چه ندانسته باشند، یک جریانی بود طرّاحی‌شده؛ تصادفی نبود. همه‌ نشانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها نشان می‌دهد که این جریان طرّاحی‌شده بود، حساب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شده بود. (4 شهریور 1388)
دشمنان امیدوار شدند، به این زودی رها نخواهند کرد؛ امّا شکست می‌خورند | آنهایی که طرّاحی کرده بودند، یقین نداشتند که خواهد گرفت. بعد از انتخابات که تحرّکاتی از طرف بعضی‌ها شروع شد، یک تجاوب نسبی هم از سوی جمعی از مردم تهران صورت گرفت، آنها امیدوار شدند؛ فکر کردند آنچه که تصوّر می‌کردند، انجام شد و گرفت و امیدوار شدند؛ لذا دیدید که این دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و وسایل رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای و صوتی و الکترونیکی و ماهواره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای و غیره حضورشان در صحنه را چطور تشدید کردند؛ صریح وارد میدان شدند. قبلاً امیدوار نبودند که این کار بگیرد؛ بعد دیدند نه، گرفت؛ لذا سریع وارد میدان شدند؛ منتها خوشبختانه مثل همیشه که مسائل ایران را بد می‌فهمند و ملّت ایران را نمی‌شناسند، این دفعه هم نشناختند. اینها تودهنی خوردند، سیلی خوردند، ولی هنوز ناامید نیستند... اینها ناامید نیستند؛ دارند قضایا را دنبال می‌کنند؛ به این زودی هم زمین نمی‌گذارند. اینها صحنه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گردان‌هایی دارند، صحنه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گردان‌هایی هم پیدا خواهند کرد... بدانید اینها دارند طرّاحی می‌کنند؛ البتّه شکست می‌خورند. من الان به شما عرض می‌کنم، اینها در نهایت شکست می‌خورند؛ امّا درجه‌ بیداری و هوشیاری من و شما می‌تواند در میزان خسارت و ضرری که وارد می‌کنند، تأثیر بگذارد؛ اگر هوشیار باشیم، نمی‌توانند صدمه و ضرری بزنند؛ اگر غفلت کنیم، احساساتی بشویم، بی‌تدبیر عمل کنیم، یا خواب بمانیم و این‌جور عوارض به سراغمان بیاید، ضرر و زیان و هزینه بالا خواهد بود؛ ولو در نهایت موفّق نخواهند شد. (4 شهریور 1388)
دشمنان نظام فریب رسانه‌هایشان را خوردند | چقدر سعی کردند روز قدس را تضعیف کنند و امسال بیش از همیشه تلاش کردند؛ امّا روز قدس در ایران اسلامی، در تهرانِ باعظمت به همه‌ دنیا نشان داد که عقربه‌ انقلاب و ملّت ایران به کدام سمت و کدام جهت است؛ نشان داد که اراده‌ ملّت ایران چیست؛ نشان داد که ترفندها و حقّه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و پول خرج کردن‌ها و خباثت‌های سیاسی آنها بر روحیّه‌ ملّت ایران اثری ندارد. سران و سیاسیون غرب در این چند ماه فریب رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خودشان را خوردند، فریب تحلیلگران حرفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای مطبوعات و رادیوتلویزیون‌های خودشان را خوردند؛ خیال کردند که می‌توانند روی ملّت ایران اثر بگذارند. روز قدس شما نشان دادید که آنها در پی سراب بودند. حقیقت این است.
(29 شهریور 1388)
رسانه‌های بیگانه دنبال شفّاف‌‌سازی نیستند | دیگران _ خارجی‌ها، بیگانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، تلویزیون‌های مغرض _ علیه کسی یا کسانی حرفی بزنند، ادّعا کنند که اینها فلان‌‎جا خیانت کردند، فلان‌‎جا خطا کردند، ما هم عین همان را پخش کنیم، این، ظلم است؛ این، مورد قبول نیست. رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بیگانه کِی دلشان برای ما سوخته است؟ کِی خواسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند حقایق درمورد ما روشن بشود، که در این مورد بیایند حقیقت را گفته باشند؟ می‌گویند، حرف‌هایی می‌زنند، ادّعاهایی می‌کنند؛ نباید گفت اینها شفّافیّت است؛ این، شفّافیّت نیست؛ این کدر کردن فضا است. شفّافیّت معنایش این است که مسئول در جمهوری اسلامی عملکرد خودش را به‌طور واضح در اختیار مردم قرار بدهد؛ این معنای شفّافیّت است؛ باید هم بکنند؛ امّا اینکه ما بیاییم این‌وآن را بدون اینکه اثبات شده باشد، بگیریم زیر بار فشار تهمت و چیزهایی را به آنها نسبت بدهیم که ممکن است در واقع راست باشد، امّا تا مادامی که ثابت نشده است، ما حق نداریم آن را بیان کنیم؛ این آن را متّهم کند، آن این را متّهم کند؛ از رسانه‌ بیگانه _ رسانه‌ مغرض انگلیس _ شاهد برایش بیاوریم، بعد هم یک نفر از آن طرف پیدا بشود و کلّ نظام را به اموری که شایسته‌ نظام اسلامی نیست و نظام اسلامی شأنش بسیار بالاتر است از این چیزهایی که بعضی به نظام اسلامی نسبت می‌دهند، متّهم بکند، این اشکال بر آنها بیشتر هم وارد است. تهمت زدن به یک شخص گناه است، تهمت زدن به یک نظام اسلامی، به یک مجموعه، گناه بسیار بزرگ‌تری است. (29 شهریور 1388)
حوادث بعد از انتخابات توسّط دشمن هدایت می‌شد | قطعاً این بلواهای بعد از انتخابات، به نظر آدم‌های خبره و آگاه، برنامه‌‌ریزی شده بود؛ یعنی انسان با هرکسی از انسان‌های فهیم که با مسائل کشور و با مسائل جهانی آشنا هستند، در میان می‌گذارد، می‌فهمد. پریروز من به ایشان (آقای‌ هاشمی رفسنجانی) همین را عرض کردم؛ گفتم اینها برنامه‌‌ریزی‌شده بود. ایشان گفتند: قطعاً. یعنی همه این را می‌فهمند که این کار برنامه‌‌ریزی‌شده بوده و این یک کار دفعی نبود که بخواهیم بگوییم یک چیزی پیش آمده؛ مثلاً دفعتاً کسی بلند شد حرفی زد؛ نه، این کار برنامه‌‌ریزی شده بود؛ از یک مرکزی هدایت می‌شد. خب، شکست خوردند دیگر؛ ان‌‌شاءالله این شکست‌شان ادامه هم پیدا خواهد کرد؛ منتها دائم دارند توطئه می‌کنند. (2 مهر 1388)
مقاومت 30 ساله جمهوری اسلامی | من می‌بینم در همین حوادث سیاسی اخیر و در مجموع حوادث این 30 سال، کشور به تدریج به مجموعه‌ مصونیّت‌دار، ضدّ ضربه، ضدّ بمب تبدیل شده؛ یعنی نظام جمهوری اسلامی. شوخی نیست؛ شما قدرت امنیّتی و جاسوسی و تبلیغاتی این سرویس‌های گوناگون امنیّتی و تبلیغاتی دنیا را دست‌کم نگیرید؛ همه این را احساس می‌کنند _ حالا شاید کسانی که کمتر توی مقوله‌های گوناگون تبحّر داشتند، کمتر ببینند _ هالیوود را شما دست‌کم نگیرید؛ قدرتِ اثرگذاری هنری در غرب و چینش بسیار دقیق حروف تبلیغات در دنیای غرب را دست‌‎کم نگیرید. همه‌ این نیروی عظیم، به اضافه‌ ثروت بی‌پایان، به اضافه‌ دستگاه‌های عظیم سیاسی و تبلیغاتی، افتادند به جان جمهوری اسلامی. امروز هیچ کشور دیگری در دنیا پیدا نمی‌کنید که این‌جور آماج حملات باشد؛ و جمهوری اسلامی دارد مقاومت می‌کند. این شوخی است؟ این موجودِ هفت‌جوشِ مستحکمِ مصونیّت‌یافته دارد مقاومت می‌کند. این کم چیزی نیست. توطئه، توهّم نیست. (6 آبان 1388)
آمریکایی‌ها به غائله‌ پس از انتخابات دل خوش نکنند | تا روزی که آمریکایی‌ها هنوز به طمعِ برگشتن به ایران و تجدید روزگارِ گذشته و عوض کردن تاریخ و به عقب بردن زمان باشند و بخواهند بر کشور ما مسلّط بشوند، با هیچ وسیله‌ای نخواهند توانست ملّت ما را به عقب‌نشینی وادار کنند؛ این را بدانند و به این غائله‌هایی هم که بعد از انتخابات پیش آمد، دل خوش نکنند؛ جمهوری اسلامی قوی‌تر از این حرف‌ها است، عمیق‌تر از این حرف‌ها است، ریشه‌دارتر از این حرف‌ها است. جمهوری اسلامی با حوادث بسیار سخت‌تری هم مواجه شده که بر همه‌ اینها فائق آمده؛ حالا
4 نفر آدم‌هایی که یا ساده‌لوح _ حالا هرچه و با هر انگیزه‌ای؛ قضاوت نکنیم _ هستند، یا با نیّت بد و خباثت‌آلود، یا با نیّت نه آن‌چنان بد امّا همراه با ساده‌لوحی و بد فهمیدن قضایا با جمهوری اسلامی مواجه شده‌اند، اینها نمی‌توانند برای آمریکا در کشور ما فرش قرمز پهن کنند؛ این را بدانند: ملّت ایران ایستاده است. (12 آبان 1388)