به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 876
بازدید دیروز: 5,718
بازدید هفته: 876
بازدید ماه: 21,846
بازدید کل: 23,683,668
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 27 April 2024
السبت ، ۱۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۵۴ - حمله بی‌سابقه رئیس‌جمهور لبنان به مخالفان داخلی حزب‌الله و دفاع از پیمان با سید حسن نصرالله ۱۴۰۰/۱۱/۱۵

حمله بی‌سابقه رئیس‌جمهور لبنان به مخالفان داخلی

حزب‌الله و دفاع از پیمان با سید حسن نصرالله 

 ۱۴۰۰/۱۱/۱۵

ژنرال میشل عون رئیس جمهور لبنان شد - همشهری آنلایندرباره سید حسن نصرالله - ایرنا

«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در گفت‌وگویی مفصل با روزنامه «الجمهوریه» کشورش، به پرسش‌های این روزنامه درباره آخرین تحولات مربوط به لبنان پاسخ داد. «عون» در پاسخ به این اظهاراتِ «ولید جنبلاط» رئیس‌حزب التقدمی الاشتراکی (سوسیالیست ترقی‌خواه)، از مخالفان مقاومت لبنان، که گفته بود رئیس‌جمهور لبنان با سیاست‌هایش عامل فروپاشی کشور شده، گفت: «آیا من کسی هستم که به اموال عمومی دست‌اندازی کرده‌ام؟ آیا این من هستم که از سال ۱۹۹۲ تا همین دیروز شریک سیاست‌های اقتصادی و مالی بوده‌ام؟ آیا من از مهندس ورشکستگی و سقوط حمایت می‌کنم؟ آیا من وارد فساد شده‌ام یا اصرار بر مقابله با آن دارم؟ اصلا شما گیج می‌شوید که با کدام ولید جنبلاط صحبت کنید. در مورد او صحیح است که بگوییم: اگر با توست منتظر باش تا رهایت کند و اگر با دیگری است منتظر باش که پیش تو برگردد. شخص دمدمی مزاج دولت نمی‌سازد.»
همچنین رئیس‌جمهور لبنان در پاسخ به حملات مکرر «سمیر جعجع» رئیس‌حزب القوات اللبنانیه به طعنه گفت: «آیا من کسی را آزرده‌ام؟ یا کاخ ساخته‌ام؟ یا به متحدی خیانت کرده‌ام؟ یا دست به تحریک زده‌ام؟ سمیر جعجع درباره دستاوردهایش به ما بگوید. جرأتش را داشته باشد و فهرستی تهیه کند و به ما بگوید برای کشور چه کرده و چه پروژه‌هایی را اجرا کرده است. شغل جعجع تحریک و دعوت به کناره‌گیری است.»
عون درباره رابطه با حزب‌الله و توافق معروف به «مار میخائیل» هم گفت: توافق میان ما ادامه دارد و بین ما جدایی نیفتاده است. بله احیانا این رابطه گاهی دچار سردی یا جمود شده همان‌طور که اخیرا در نتیجه اختلاف درباره برخی پرونده‌های داخلی رخ داد اما باید این ابهامات را برطرف کنیم و توافق را توسعه دهیم نه اینکه لغوش کنیم. وی گفت، این توافق سوپاپ اطمینان در برابر فتنه و جنگ داخلی است و به برکت آن بیش از یک آزمون دشوار را پشت سر گذاشتیم. «جبران باسیل» [رئیس‌حزب رئیس‌جمهور و داماد او] به دلیل پاسخ منفی به درخواست آمریکا برای مخالفت با حزب‌الله تحریم شد... توافق همچنان یک ضرورت ملی است.
این سیاستمدار مسیحی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری لبنان تصریح کرد، آنچه در درجه اول به وی مربوط است این است که دوره‌اش در
۳۱ اکتبر (9 آبان 1401 شمسی) تمام می‌شود و کاخ ریاست‌جمهوری را در این تاریخ حتما ترک خواهد کرد حتی اگر فورا رئیس‌جمهور جدید انتخاب نشده باشد، مهم آن است که دولت برای پر کردن خلأ سیاسی وجود داشته باشد.