به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,203
بازدید دیروز: 2,942
بازدید هفته: 11,221
بازدید ماه: 77,294
بازدید کل: 23,739,104
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۱۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 7 May 2024
الثلاثاء ، ۲۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
110 / 31- روایت‌هایی از متن و فرامتن فتنه هشتاد و هشت - رویکرد دولت آمریکا خصومت و اخلال است ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
روایت‌هایی از متن و فرامتن فتنه هشتاد و هشت- 110

  رویکرد دولت آمریکا خصومت و اخلال است

  ۱۴۰۰/۱۱/۱۹

بیانات منتشرنشده امام‌خامنه‌ای درباره فتنه 88 + فیلم- اخبار سیاسی تسنیم |  Tasnim

گزیده سخنان کلیدی رهبر انقلاب درباره فتنه 88
ادامه فصل پنجم: از 22 بهمن 1388 تا امروز
آمریکایی‌ها شرارت نکنند، پاسخ مناسب داده خواهد شد | حرف منطقی و کار منطقی را ما قبول داریم. آمریکایی‌ها نشان بدهند که زور نمی‌گویند، نشان بدهند که شرارت نمی‌کنند، نشان بدهند که در حرف و عمل‌شان غیرمنطقی حرف نمی‌زنند و عمل نمی‌کنند، نشان بدهند که به حقوق ملّت ایران احترام می‌گذارند، نشان بدهند که در منطقه آتش‌افروزی نمی‌کنند، نشان بدهند که در مسائل ملّت ایران دخالت نمی‌کنند؛ آن‌چنان‌که در فتنه ۸۸ دخالت کردند، از فتنه‌گران پشتیبانی کردند، شبکه‌های اجتماعی را در خدمت فتنه‌گران قرار ‌دادند... این کارها را نکنند، خواهند دید جمهوری اسلامی یک نظام خیرخواه است؛ مردم، مردم منطقی‌ای هستند. راه تعامل با جمهوری اسلامی فقط این چیزی است که گفتیم و لاغیر؛ از این راه می‌توانند با جمهوری اسلامی تعامل داشته باشند. آمریکایی‌ها باید حُسن نیّت
خودشان را اثبات کنند؛ نشان بدهند که در صدد زورگویی نیستند. اگر چنانچه این را نشان دادند، آن‌وقت خواهند دید که ملّت ایران پاسخ خواهد داد. شرارت نباشد، دخالت نباشد، زورگویی نباشد، شناختن حقوق ملّت ایران باشد، آن‌وقت جواب مناسب از طرف ایران داده خواهد شد.
(28 بهمن 1391)
دشمن دنبال فتنه‌‌سازی در انتخابات است |
امید دارند که انتخابات یا سرد باشد، تا بتوانند بگویند مردم به نظام اسلامی علاقه‌ای ندارند، یا دنبال انتخابات، فتنه به‌وجود بیاورند؛ کمااینکه در سال ۸۸ به دنبال آن انتخابات پرشور، فتنه درست کردند. دشمنان این ملّت، دنبال این چیزهایند؛ امّا آنها اشتباه می‌کنند، مردمِ ما را نشناخته‌اند. دشمنان این ملّت، روز نهم دی را فراموش کرده‌اند. آن کسانی که فکر می‌کنند در این کشور یک اکثریّتی خاموش و مخالف با نظام جمهوری اسلامی‌اند، یادشان رفته است که
34 سال است که هر سال در بیست‌ودوّم بهمن، در همه‌ شهرهای این کشور، جمعیّت‌های عظیم به دفاع از نظام جمهوری اسلامی بیرون می‌آیند و «مرگ بر آمریکا» می‌گویند. (14 خرداد 1392)
تلاش‌های آمریکا برای فتنه‌انگیزی در کشور | در همین زمانِ رئیس‌جمهور کنونی آمریکا (باراک اوباما)، در فتنه‌ ۸۸ یکی از این شبکه‌های اجتماعی _ که می‌توانست عامل فتنه و فتنه‌گران قرار بگیرد _ احتیاج به تعمیر داشت؛ دولت آمریکا از او خواست تعمیراتش را عقب بیندازد؛ امیدوار بودند که بتوانند با این کارهای رسانه‌ای و شبکه‌ فِیسبوک و توئیتر و امثال اینها، نظام جمهوری اسلامی را براندازند؛ خیال‌های احمقانه‌ خام! لذا نگذاشتند تعمیراتش را در آن برهه انجام بدهد، گفتند تأخیر بینداز، فعلاً بِرِس به این کار واجب‌تر. همه‌ وسایل و ابزارها را به‌خط کردند در مقابل نظام جمهوری اسلامی. (29 آبان 1392)
حمایت رئیس‌جمهور آمریکا از فتنه‌گران |
حالا مردم تحریمِ اخیر را می‌بینند؛ اینها از اوّل انقلاب تحریم را شروع کردند. در اوایل انقلاب هرکس خواست علیه انقلاب یک کاری بکند، آمریکایی‌ها از او حمایت کردند؛ چپ بود، راست بود، نظامی بود، غیرنظامی بود، برایشان فرقی نمی‌کرد؛ هرکسی علیه نظام جمهوری اسلامی انگیزه‌ای داشت _ در شکل قومیّت‌ها، در شکل آدم‌های گوناگون _ هرچه توانستند، کمک کردند؛ آخریِ آنچه مردم به چشم‌شان دیدند، فتنه‌ سال ۸۸ است. رئیس‌جمهور آمریکا با کمال وقاحت ایستاد و از فتنه‌گران در تهران حمایت کرد؛ حالا هم اخیراً دارند حمایت می‌کنند. فهرست بدکاری‌های این دولت اینها است. امروز هم خیلی از نیّت‌های شومی که اینها پشت پرده داشتند و مکتوم نگه می‌داشتند، دارد به تدریج آشکار می‌شود. (28 بهمن 1392)
رویکرد دولت آمریکا بعید است تغییر کند | دولت ایالات آمریکا، در قضیّه‌ هسته‌ای و نه در هیچ مسئله‌ دیگری، در برابر ایران رویکردی جز خصومت و اخلال در پیش نگرفته است و در آینده هم بعید است جز این روش عمل کند. اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در دو نامه‌ به اینجانب مبنی بر اینکه قصد براندازیِ جمهوری اسلامی را ندارد، خیلی زود با طرفداری‌اش از فتنه‌های داخلی و کمک مالی به معارضان جمهوری اسلامی، خلاف واقع از آب درآمد. (29 مهر 1394)
حوادث سال 88 انقلاب رنگی ناکام بود |
این کارهایی که در سال ۸۸ کردند، از ابتکارات جدید بود که ابتکار آمریکایی‌ها بود. البتّه در چند جای دیگر تجربه کرده بودند، مخصوص ما نبود؛ در چند کشور دیگر این را تجربه کرده بودند، بعد آمدند همین تجربه را در کشور ما پیاده کنند که آن‌جور تودهنی خوردند.
این ابتکار این بود که به بهانه‌ انتخابات، در یک کشوری که حالا در آن انتخابات هست و فرض کنیم یک دولتی سر کار است که مورد قبول آمریکا نیست و منافع آمریکا را آن‌چنان‌که آنها دل‌شان می‌خواهد تأمین نمی‌کند، انتخاباتی کرده‌اند و این دولت رأی آورده است؛ بعد بیایند آن اقلّیّتی را که رأی نیاورده است بکشانند داخل میدان، بیاورند در خیابان؛ و برای اینکه این اقلّیّت را برجسته کنند و دیده شود، یک رنگی را مشخّص می‌کنند؛ ارغوانی، گُلی، سبز و مانند اینها؛ آنچه به ما رسید سبزش بود. قبل از آن در جاهای دیگر، رنگ‌های قرمز و نارنجی و مانند اینها را درست کرده بودند که آن اقلّیّتی را که رأی نیاورده است با [این‌] ترفند بکشانند داخل خیابان؛ [چون] مردمند دیگر
_ واقعاً هم مردمند؛ منتها مردمی هستند که نامزد موردنظر آنها رأی نیاورده است؛ در مردم بودن‌شان شکّی نیست _ هرجا باشند، ایستادگی کنند؛ آنها هم مرتّب کمک کنند و اگر لازم شد پول بدهند، کمک سیاسی کنند، اگر لازم شد حتّی سلاح به دست آنها بدهند تا نتیجه انتخابات را به‌هم بزنند. این کار را در چند کشور انجام دادند و موفّق شدند؛ آمدند اینجا هم انجام بدهند، خب نتوانستند؛ اینجا هم عین همان قضیّه بود. (19 دی 1394)
دست چدنی را زیر دستکش مخملی می‌بینیم | این آقا (دونالد ترامپ) که تازه در ایالات متّحده [سرِ کار] آمده، می‌گوید شما باید از آمریکا متشکّر باشید، از دولت اوباما متشکّر باشید!... چرا متشکّر باشیم؟ به‌خاطر تحریم‌ها؟ به‌خاطر ایجاد داعش؟ به‌خاطر به آتش کشیدن منطقه؟ سوریه را به آتش کشیدند، عراق را به آتش کشیدند؛ چرا باید متشکّر باشیم؟ به‌خاطر حمایت از فتنه‌ انتخابات در سال ۸۸ در کشور؟ از آن‌طرف به بنده نامه می‌نویسد و اظهار ارادت و محبّت و همکاری می‌کند، از این‌طرف علناً و صریحاً از فتنه‌گر حمایت می‌کند و می‌گوید ما پشت سر شما ایستاده‌ایم و دنبال فتنه ایجاد کردن در کشور است؛ چهره‌ نفاق [همین است]؛ همان دستکش مخملینی که روی پنجه‌ آهنی کشیده شده بود که من این را بارها گفتم. ما هیچ تشکّری نمی‌کنیم. ما می‌دانیم که چه‌کار می‌کردند؛ می‌فهمیم که آنها چه‌کار می‌کردند.
(19 بهمن 1395)
هرکه امنیّت انتخابات را به خطر بیندازد، سیلی خواهد خورد | اگر کسی علیه امنیّت این کشور بخواهد قیام بکند،
قطعاً با عکس‌العمل و واکنش سخت مواجه خواهد شد. این را بدانند. آن صهیونیستِ پولدارِ آمریکاییِ خبیث که گفت من گرجستان را با 10 میلیون دلار توانستم زیر و رو کنم، در سال ۸۸ به فکر افتاد که جمهوری اسلامی را هم این‌جوری [کند]. ببینید این خطای در تطبیق و حماقت در شناخت به کجا می‌رسد که جمهوری اسلامیِ با این عظمت را، ملّت ایرانِ با این عظمت را مقایسه کنند با کشورهای دستِ‌چندم دنیا و بخواهند اثر بگذارند و کار بکنند؛ خب برخورد کردند با دیوار مستحکم اراده و عزم ملّی. امروز هم همین‌جور است.
این را بدانند که امنیّت برای این کشور خیلی مهم است، مردم به امنیّت اهمّیّت می‌دهند، این حقیر هم به‌تبع مردم، به امنیّت این کشور اهمّیّت می‌دهم؛ در انتخابات باید امنیّت به‌صورت کامل محفوظ بماند؛ و هرکسی که از این راه تخطّی بکند، قطعاً بداند سیلی خواهد خورد.
(20 اردیبهشت 1396)