به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 18,615
بازدید دیروز: 22,691
بازدید هفته: 102,957
بازدید ماه: 150,186
بازدید کل: 23,638,547
افراد آنلاین: 139
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۳۰ فروردین ۱٤۰۳
Thursday , 18 April 2024
الخميس ، ۹ شوّال ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۵۶ - سید حسن نصرالله: جمهوری اسلامی ایران الگوی استقلال و آزادی در سراسر جهان است/ آمریکا از جنگ با ایران واهمه دارد/ ایران به
 
سیدحسن نصرالله مطرح کرد:
 
جمهوری اسلامی ایران الگوی استقلال و آزادی در سراسر جهان است
 
   ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
 
آمریکا از جنگ با ایران واهمه دارد/
ایران به هر حمله اسرائیل، مستقیما و سخت پاسخ خواهد داد/
امارات در نخستین مواجهه مستقیم با انصارالله، شکست خورد
 
 
سیدحسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگو با شبکه بین المللی العالم گفت: اگر اسرائیل به ایران حمله نظامی کند جواب ایران بسیار شدید و خشن خواهد بود و اسرائیلی ها از پاسخ ایران می ترسند.
گروه سیاسی-رجانیوز: سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله شامگاه امروز سه‌شنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم، درباره آخرین مسائل داخلی لبنان و منطقه گفت‌وگو کرد.نصرالله در آغاز این مصاحبه به ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به ایران پرداخت و گفت: «ورود امام خمینی (ره) از تبعید به فرودگاه تهران، از زیباترین مصادیق ایام الله بود... امروز جمهوری اسلامی ایران، الگوی استقلال و آزادی جهان اسلامی و کشورهای جهان اسلام و در سطح همه جهان است».
 
دبیر کل حزب الله با بیان اینکه جمهوری اسلامی، نتیجه انقلاب مردم است، تأکید کرد: «برخی کشورها هستند که دم از حاکمیت و استقلال می‌زنند اما تابع سفارتخانه‌های کشورهای دیگر هستند... امروز ایران کشوری با استقلال و آزادی سیاسی واقعی است».
 
وی با تأکید بر اینکه امروز در ایران، مردم حاکمند و رهبر، رئیس جمهور و نماینده مجلس را انتخاب می‌کنند، خاطر نشان کرد: این حاکمیت مردم، واقعی است... ما امروز مقابل یک تجربه عالی قرار داریم به نام کشور اسلامی. به بسیاری از کشورهای دیگر، اسلامی می‌گویند و مردمشان مسلمان هستند اما این وجه تسمیه از روی تسامح است».
 
نصرالله با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی از روز نخست تلاش کرده که احکام اسلامی را اجرا کند، افزود: «من در سالروز چهل سالگی انقلاب اسلامی در سخنرانی خود آماری از موفقیت‌های جمهوری اسلامی ذکر کردم که از ایران نگرفته بودم بلکه از آمار سازمان ملل استفاده کرده بود».
 
اخراج ۶۰ هزار مستشار آمریکا از ایران پس از انقلاب اسلامی
 
دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه به دوران سیطره آمریکا بر ایران در زمان شاه پرداخت و گفت: «ایران در زمان شاه تحت سیطره آمریکا بود. در آن زمان که ایران حدود ۳۵ میلیون جمعیت داشت، مستشاران آمریکایی در همه بخش‌های کشور حضور داشتند. کشوری که تحت تسلط آمریکا بود و منابعش از جمله نفت و گاز تاراج می‌شد، تصمیم گرفت که هویت خود بازیابد... شاه مزدور آمریکا بود. شاه مجری طرح‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه بود».
 
وی با بیان اینکه امام و همراهانش و مردم انقلابی آمدند و رژیم شاه را ساقط و ۶۰ هزار مستشار آمریکا را اخراج و روابط با اسرائیل را قطع و آمریکا را از ایران بیرون کردند، تصریح کرد: «مردم انقلابی ایران با انقلاب خود، آمریکا را از کشور خود بیرون کردند. نظام ایران آزاد و مستقل است. تا زمانی که اراده مردمی در ایران این گونه باشد، این آزادی نیز ادامه خواهد داشت».
 
آمریکا از جنگ با ایران واهمه دارد
 
نصرالله در ادامه به تفاوت اسلام اصیل و آمریکایی پرداخت و تأکید کرد: «اسلامی اصیل، اسلامی است که در برابر ظلم و جنایت می‌ایستد، ولی آمریکا، مخالف این مسئله است. اسلام آمریکایی، اسلامی است که می‌گوید به حج بروید، نماز بخوانید، روزه بگیرید، ولی به مسئله فلسطین، کاری نداشته باشید. به همین دلیل، آمریکا با نظام اسلامی در ایران دشمنی می‌کند؛ زیرا نظام مستقل و دارای حاکمیتی است که ظلم را نمی‌پذیرد».
 
دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه اظهارات آمریکا درباره جنگ علیه ایران، صرفا برای ترساندن و اعمال فشار بر تهران است، گفت: «ایران یک کشور، دارای حاکمیت است که آمریکا از جنگ با آن، واهمه دارد. آمریکا نتوانست و نخواهد توانست توسعه برنامه مسالمت‌آمیز هسته‌ای ایران را متوقف کند».
 
وی درباره هر گونه حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران هم تأکید کرد: «اگر رژیم اسرائیل، ایران را بمباران کند، پاسخ ایران نیز شدید خواهد بود. این چیزی است که اسرائیل اشغالگر از می‌ترسد».
 
اولویت آمریکا، جنگ با ایران نیست
 
نصرالله ادامه داد: « برخی می‌گویند دلیل اصلی دشمنی آمریکا با ایران، حمایت از فلسطین است؛‌ این، هست اما علت اصلی این است که ایران کشوری مستقل و آزاد است که نمی‌خواهد تحت سیطره آمریکا باشد. علت اصلی این است... در دوره ترامپ هم گفتم که اولویت آمریکا، جنگ با ایران نیست. گزینه آمریکا تحقق اهداف از طریق مذاکرات است و اگر نشد، افزایش فشار از طریق تحریم».
 
وی با بیان اینکه تهدیدات رژیم صهیونیستی برای ترساندن و ارعاب جمهوری اسلامی است، تأکید کرد: «آنچه من به آن رسیده‌ام، این است که وضعیت امنیتی و نظامی، احتمال حمله نظامی [به مراکز هسته‌ای ایران] را کاهش داده است. حمله نظامی می‌تواند حتی سرعت رشد برنامه هسته‌ای ایران را بیشتر کند. ایران هم اصلا به دنبال ساخت سلاح اتمی نیست».
 
ایران مستقیما پاسخ هر حمله اسرائیل را خواهد داد
 
دبیر کل حزب الله ادامه داد: «ایران شوخی ندارد؛ ایران پاسخ [هر اقدام نظامی را] می‌دهد. مقام معظم رهبری و مسئولان گفته‌اند که ایران پاسخ خواهد داد. برخی تصور می‌کنند که اگر اسرائیل ایران را بمباران کند، جمهوری اسلامی به دوستان خود در منطقه تکیه خواهد کرد. ولی جمهوری اسلامی اگر بمباران شود، مستقیما پاسخ خواهد داد. پاسخ هم شدید خواهد بود. اسرائیلیها به خوبی این مسئله را می‌دانند؛ به همین دلیل، بسیاری از سران نظامی و امنیتی آنان، مخالف عملیات نظامی هستند».
 
اسرائیل نمی‌تواند موشکهای حزب الله را نابود کند
 
نصرالله درباره تهدیدهای اسرائیل علیه حزب الله نیز گفت: «با تهدیدهای اسرائیل، به صورت جدی برخورد می‌کنیم. زمانی که رژیم صهیونیستی می‌گوید که ما می‌خواهیم موشکهای حزب الله را از بین ببریم، نیازمند یک جنگ کامل است... چگونه می‌توانند موشکهای نقطه‌زن حزب الله را نابود کنند؟. اسرائیل از طریق جنگ علیه حزب الله، نخواهد توانست به هدف خود دست پیدا کند. زمانی که اسرائیل می‌گوید که می‌خواهد موشکهای حزب الله را از بین ببرد، آیا تعداد آن را می‌داند؟».
 
وی با بیان اینکه توانمندی موشکی مقاومت، به رژیم صهیونیستی اجازه نمی‌دهد که اقدامی علیه لبنان انجام دهد، خاطر نشان کرد: «پدافند هوایی مقاومت، نتایج خوبی داشته است. مقاومت نیز قصد دارد هر سلاحی را در اختیار داشته باشد که بتواند با آن، از لبنان و ملت این کشور دفع کند. البته برخی از طرفها در لبنان، با ذهنیت و ابزارهای دشمن رفتار می‌کنند».
 
نصرالله با اشاره به اینکه حزب الله، منافع لبنان را در درجه نخست اهمیت قرار می‌دهد، گفت: «بقیه [گروههای لبنانی] باید به ما بگویند که چه کاری برای لبنان انجام داده‌اند؟. تصمیم حزب الله، لبنانی است، ولی کسانی باید لبنانی بودنشان بررسی شود، حزبهایی هستند که تحت امر سفارتخانه‌ها (سفارت آمریکا) قرار دارند. آمریکا بر بخش بانکی لبنان سیطره دارد. ما در برابر نفوذ سیاسی، امنیتی و مالی و اقتصادی آمریکا در لبنان قرار داریم. هر کس هم که درباره حاکمیت سخن می‌گوید، باید با این نفوذ مخرب مقابله کند».
 
سفارت آمریکا در بیروت، مرکز سازمان سیا در کل منطقه است
 
دبیر کل حزب الله با بیان اینکه لبنان تحت تسلط ایران است، شعارهای رسانه‌ای و تبلیغاتی علیه مقاومت است، تصریح کرد: «امروز سفیر آمریکا همه جا در مصاحبه‌ها و تلویزیون درباره انتخابات پارلمانی لبنان صحبت، و در امور لبنان دخالت می‌کند. سفارت ایران یا هر طرف ایرانی، کوچکترین دخالتی در امور لبنان و انتخاباتش نمی‌کند. سفارت آمریکا در بیروت، مرکز سازمان سیا در کل منطقه است، نه فقط برای لبنان.  سفارت آمریکا که در بیروت ساخته شده، نقشش فراتر از حد لبنان است».
 
وی با اشاره به تلاشهای مکرر آمریکا برای مذاکره با حزب الله، خاطر نشان کرد: «قبلا کسی از طرف دیک چنی نزد من آمد و گفت ما شما را از لیست تروریسم خارج می‌کنیم، رسمیت بین‌المللی به شما می‌دهیم. وتویی که برای ورود شما به دولت لبنان گذاشته‌ایم بر می‌داریم و حتی سلاحتان هم حفظ شود، جز موشک. ببینید منظورش این است که اگر جنگی داخلی شد سلاح داشته باشیم اما موشک [که علیه اسرائیل است] نباشد... میلیاردها دلار هم به شما می‌دهیم...  اما در مقابل دو چیز می‌خواهیم از شما. اول حمایت از فلسطین متوقف شود. دوم، هیچ تعرضی به اسرائیل نشود حتی اگر اسرائیل به لبنان حمله کرد».
 
امارات در نخستین مواجهه مستقیم با انصارالله، شکست خورد
 
وی در بخش دیگر این گفت‌وگو به مسئله عادیسازی روابط برخی از کشورهای عربی پرداخت و تأکید کرد: «کشورهایی که روابط خود را با رژیم [صهیونیستی] عادی کرده‌اند، از نظر رسانه‌ای و اقتصادی به دشمن اسرائیلی سود رساندند، ولی در زمینه نظامی نمی‌توانند هیچ کمکی به این رژیم کنند. امارات نیز از زمان تشکیل خود، دهها میلیارد دلار سلاح خرید، ولی در اولین درگیری مستقیم با انصارالله، فریادش بلند شد. اماراتیها امروز خواستار حضور آمریکا، فرانسه و انگلیس و کمک اسرائیل هستند».
 
دبیر کل حزب الله با بیان اینکه آمریکا، پایگاه نظامی در لبنان ندارد، بلکه در بدنه نهادهای نظامی حضور دارد، گفت: «افسران امریکایی در الیرزه [واقع در بعبدا] حضور دارند.. آمریکاییها بارها خواستار گفت‌وگو با ما شده‌اند. از طریق واسطه‌ها گفت‌وگو کردیم و گفتیم که نیازی به مذاکره نیست. ما دشمن هم هستیم».
 
مرزی با اسرائیل نداریم که آن را تعیین کنیم
 
نصرالله با اشاره به اینکه تحریمهای آمریکایی، به برخی از تجار مظلوم، آسیب رسانده است، درباره مذاکرات غیر مستقیم بین رژیم صهیونیستی و لبنان بر سر تعیین مرزهای دریایی، خاطر نشان کرد: «ما در حزب الله، در تعیین مرزها مداخله نمی‌کنیم؛ زیرا از نظر ما، هیچ مرزی با دشمن نداریم و هیچ مرزی تعیین نمی‌کنیم. به همین دلیل گفتیم که این مسئله، به حکومت لبنان  مربوط است. لذا ما در داخل حزب الله، درباره تعیین مرز، هیچ بحث و بررسی انجام نداده‌ایم».
 
وی با اشاره به پیشنهادات اخیر کویت برای مصالحه کشورهای حاشیه خلیج فارس با لبنان نیز گفت: «بهتر است که مسائل به سمت گفت‌وگوی لبنان با کشورهای عربی حرکت کند. ما این مسئله را تأیید می‌کنیم... همه می‌دانند که عربستان در لبنان مداخله می‌کند. امارات نیز همینطور. اگر فکر می‌کنند که ما به خاطر یمن، در امور داخلی کشورهای عربی مداخله می‌کنیم، آنان نیز نباید در مسائل داخلی لبنان مداخله کنند».
 
عدم حضور جریان المستقبل، تأثیر زیادی بر انتخابات خواهد داشت
 
نصرالله همچنین به مسئله تصمیم سعد الحریری گریزی زد و تأکید کرد: «تصمیم تأسف‌برانگیری بود، ولی تماس و همکاری با جریان المستقبل ادامه خواهد داشت. عدم حضور جریان بزرگی مانند جریان المستقبل، تأثیر زیادی بر انتخابات خواهد داشت. هنوز چیزی مشخص نیست. باید دید در ادامه چه اتفاقی رخ خواهد داد».
 
وی با بیان اینکه باید از طریق انتخابات، از مقاومت حمایت کرد، تصریح کرد: «اصل عنوان حضور ما در پارلمان به خاطر حمایت از مقاومت است، ولی شعاری که امروز کشورهای [مخالف مقاومت] سر می‌دهند، جنگ با مقاومت است. شعار همیشگی ما این است: حمایت می‌کنیم و می‌سازیم. برای ما مهم است که دوستان مقاومت در پارلمان  زیاد باشند».
 
دبیر کل حزب الله با بیان اینکه علت حضور این جنبش در پارلمان، کاستن از ضررهای مردم لبنان است، گفت: «حضور ما در انتخاب نخست وزیر و تشکیل دولت تأثیر خواهد داشت. این به سود حمایت از مقاومت، ساختن حکومت و وضعیت اقتصادی است.... حمایت از مقاومت، تضمینی برای حمایت از کشور در برابر اسرائیل است. لذا شعار ما این است که حمایت می‌کنیم و می‌سازیم».
 
تشکیل ائتلاف اسرائیل علیه محور مقاومت، توهمی بیش نیست
 
نصرالله در بخش دیگر این گفت‌وگو، به تحولات خاورمیانه به ویژه فلسطین و سوریه پرداخت. وی ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدایی که امروز به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در نابلس به شهادت رسیدند، گفت: «معادله آسیب رساندن به قدس به معنای ضربه زدن به همه محور مقاومت است و همچنان نیز پابرجاست».
 
وی با بیان اینکه به شهادت رساندن این جوانان، یک جنایت و تجاوز آشکار و دردناک است، تأکید کرد: «هر گونه سخن درباره مذاکرات جدید فلسطینی-اسرائیلی، امروز هیچ جایی در رژیم صهیونیستی ندارد و حتی در اولویتهای امروز آمریکا نیز نیست. باید گزینه مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی تقویت شود. ملت فلسطین چاره‌ای جز  مقاومت ندارد».
 
دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی از طریق عادی سازی قصد دارد بر فلسطین مسلط شود و از راهکار دو دولتی عبور کند، گفت: «هدف اصلی از عادیسازی این است که ملت فلسطین ناامید شده و احساس شکست کنند. اگر اسرائیل گمان می‌کند که  از طریق عادیسازی خواهد توانست در برابر محور مقاومت، ائتلاف تشکیل دهد، در توهم به سر می‌برد.
 
نصرالله درباره یمن هم به مسئله حملات تنبیهی صنعاء به امارات اشاره کرد و گفت: «حل موضوع امارات آسان است. یمنیها می‌گویند که امارات باید از جنگ خارج شود... انصارالله، تصمیم گرفت که به امارات پاسخ دهد. اگر [حکومت] امارات، شیشه‌ای است، چرا در جنگ دخالت می‌کند».
 
وی در پایان این مصاحبه، درباره سوریه هم به طرح احیای مجدد داعش در ان کشور و عراق اشاره و تأکید کرد: «آمریکاییها همچنان در حال غارت نفت و گاز شرق فرات هستند».